Eğitim

4. Levent - Hacıosman hattına havaray çalışması yapılıyor!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş "havaray" müjdesi verdi

İBB'den alınan bilgiye göre Taksim'den Maslak'a kadar uzatılan metro hattı bir adım daha ileriye taşınarak Darüşşafaka'ya uzanıyor. Kazı çalışmaları biten hatta raylara ilk kaynağı gazetecilerle birlikte atan Başkan Topbaş, 2010 yılında Hacıosman'dan Şişhane'ye kadar kesintisiz, güvenli ve hızlı ulaşımın sağlanacağını müjdeledi.

Yatırımlarına hız kesmeden devam eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 30 Ocak 2009 tarihinde açılışını yaptığı 5.5 km'lik 4. Levent-Atatürk Oto Sanayi Sitesi Metro Hattı'nı bir adım daha ileriye taşıyor. Kazı çalışmaları tamamen biten Darüşşafaka İstasyonu'nda ince işlerin yapılmasına başlandı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bugün raylara ilk kaynağı basın mensuplarıyla birlikte yaptı. İstasyonun bitmesinin ardından İstanbullular, Ocak 2009'da Taksim'den kesintisiz olarak Darüşşafaka'ya kadar hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde ulaşılacak. Atatürk Oto Sanayi-Darüşşafaka metro hattında elektromekanik ve ince işlerin tamamlanmasıyla Aralık ayında ilk test sürüşü yapılacak. 2010 yılı sonuna kadar Darüşşafaka ve Hacıosman istasyonları sırasıyla hizmete girecek.

487 milyon euroluk dev yatırım…

İlk kaynağın gerçekleştirilmesinin ardından gazetecilere çalışmalar hakkında bilgi veren Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 28 Temmuz 2009'da gazetecilerle birlikte aynı şantiyeye indiklerini hatırlatarak, “Ray birleştirme çalışmalarında yeni bir yöntem kullanıyoruz. 18 metrelik parçalar halindeki rayları 3 bin 500 derece ısıyla kaynak yapıyoruz. Bu sayede metroların ray üzerinden geçişinde meydana gelen sallantı yaşanmayacak” dedi.

Yapılan çalışmayla tarihi bir ana tanıklık edildiğini dile getiren Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Bakın bugün neredeyse tamamlanan Darüşşafaka İstasyonu'ndayız. 30 aralık 2008'de Otosanayi Metro İstasyonu'nun açılışını yapmıştık.  Şu anda Otosanayi ile Darüşşafaka arasındaki 2 bin 622 metrelik metro çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah bu hatta Aralık ayında test sürüşlerine başlayacağız ve Ocak 2010'da hizmete açacağız. 2010 yılı içerisinde bir sonraki Hacıosman İstasyonu'nu da açacağız. Böylece Şişhane'den Hacıosman'a ulaşan 18 kilometrelik kesintisiz, hızlı ve konforlu bir ulaşım imkanı getirmiş oluyoruz. Nasip olursa 2012 sonu gibi de metro Şişhane'den Yenikapı'ya kadar gitmiş olacak ve hattın toplam uzunluğu 22 kilometreye ulaşacak. Sistem burada da Marmaray ile entegre olacak. Yenikapı-Hacıosman Metrosu'nda saatte tek yönde 70 bin kişi taşıyacağız ve 30 dakikada Yenikapı'dan Sarıyer'in Hacıosman Mahallesi'ne gelinecek. Daha sonra ise bu hattı inşallah Sarıyer Çayırbaşı'na kadar uzatacağız. Böylece Sarıyer'deki insanlarımız da metroyu kullanarak trafiğe girmeden Yenikapı'ya kadar ulaşacak. Ördüğümüz demir ağlarla toplu ulaşımı ağırlıklı kullanılır hale getiriyoruz. Az önce muhtarlarımızla konuştuk. Buradaki ev ve arsalar çok değer kazanmış. Biz göreve gelmeden önce kimse metronun buraya kadar geleceğini hayal bile edemezdi.”

Ulaşım yatırımları hız kesmeden devam ediyor…

“İstanbullular için hiç durmadan işimizi yapmaya devam ediyoruz” diyen Başkan Kadir Topbaş, yeraltında süren metro yatırımlarından İstanbulluların yeterince haberdar olmadığına dikkat çekerek, Büyükşehir Belediyesi'nin özellikle ulaşım yatırımlarına dünyada yaşanan ekonomik krize rağmen durmaksızın devam ettiğini kaydetti. Yüzeyde de şu ana kadar tarihi bir rekora imza atarak 205 kavşak ve yol düzenlemesini bitirerek hizmete aldıklarını ifade eden Başkan Topbaş, metro çalışmaların ve yüzeyde devam eden kavşak çalışmalarında binlerce insanın çalıştığının altını çizdi. Metronun Seyrantepe'de inşası devam eden Galatasaray Stadı'na stadyumun inşaatının bitmesinden önce ulaşacağını anlatan Kadir Topbaş, “Önümüzdeki aybaşı gibi burada da test sürüşlerine başlayacağız. Stattan önce metro bitiyor. Arzumuz yerleşimler oluşmadan oranın ulaşımını tamamlamak” dedi.

Etiler ve Ferahevler ‘havaray' ile taşınacak…

Büyükşehir Belediyesi'nin her alanda çok sayıda işi bir anda yürüttüğünü ve iş yapmaktan tanıtım ve açılış yapmaya zaman bulamadıklarını dile getiren Başkan Kadir Topbaş, turizmin, kongrelerin, modanın ve sporun merkezi haline gelen İstanbul'un daha çok yatırıma ihtiyaç duyduğunu söyledi. Şişhane-Hacıosman Metro Hattı ile birlikte İstanbul'un kuzey-güney aksındaki yolculuk talebinin karşılanacağını belirten Kadir Topbaş, açıklamasını şöyle sürdürdü;

“4. Levent'teki metro istasyonuna yolcu getirmek için Hisarüstü-Boğaziçi Üniversitesi-Etiler-Levent ve Gayrettepe istikametine, diğer taraftan Emniyetevler'den Sanayi Mahellesi Metro İstasyonu'na uzanacak havarayların proje çalışmasını sürdürüyoruz. Yani buradan Emniyetevler ve Etiler bölgesindeki insanlarımız havaraya bindiğinde metro istasyonlarına kadar taşınacak toplu ulaşım sistemine dahil olacak. Bu şekilde yan noktalardaki yerleşimlerden dikey taşıma yaparak özel araç kullanımını azaltmayı, yoğunlaşmayı önlemeyi hedefliyoruz. Bu sayede Şişhane-Hacıosman Metro Hattı da önemli bir yolcu yoğunluğuna ulaşacak. İstanbullular toplu taşıma kullanımının keyfine erişecek. Bakın sadece 4. Levent-Hacıosman Metro Hattı'nın Darüşşafaka'ya kadar olan bölümünün size maliyeti 487 milyon euro. İstanbul'da eksik kalan çalışmaları sürdürüyoruz. İstanbul'da işler durdu diyenler gelip görsün ne çalışmalar yaptığımızı. Darüşşafaka metro çalışmalarında bin 350 ve Kadıköy-Kartal metrosunda 2 bin 500 olmak üzere yer altında 5 bine yakın insanımız çalışıyor.”

4. Levent- Hacıosman Metro Hattı'nın teknik özellikleri

Hat uzunluğu 8 bin 120 metre (4.Levent-Hacıosman arası ana hat) Hattın 5,5 kilometresi 4.Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası 30 Ocak 2009 da törenle açıldı. Hattın 2 bin 620 metrelik kısmında Atatürk Oto Sanayi-Hacıosman arasında çalışmalar devam ediyor. Ayrıca proje kapsamında metronun sanayi istasyonundan ayrılan 1.670 metrelik Sanayi–Seyrantepe'de önümüzdeki ay test sürüşlerine başlanacak. 4.levent- Hacıosman metro hattında Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka,Hacıosman ve Seyrantepe-Stadyum olmak üzere toplam 6 istasyon bulunuyor. Atatürk Oto Sanayi- Darüşşafaka arası 1272 metre. Darüşşafaka –Hacıosman arası 1348 metre. Sanayi-Seyrantepe arası 1670 metre. Hat tamamlanınca Şişhane-Hacıosman arasında yaklaşık 18 kilometrelik (17 bin 770 metre) bir raylı sistem oluşacak.

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Taksim Metrosu 2010'da Darüşşafaka ve Hacıosman'a uzanıyor… 
 
 4. Levent - Hacıosman metro hattı ile birlikte İstanbul'un kuzey-güney aksındaki yolculuk talebinin karşılanacağını belirten Topbaş "Hisarüstü - Boğaziçi Üniversitesi - Levent - Sanayi Mahallesi bölgesinden yolcuları 4. Levent - Hacıosman hattına çekmek için bu bölgeleri kapsayan bir havaray çalışması yürütüyoruz. Hisarüstü bölgesinden havarayla yolcu taşıyarak bu hattı besleyeceğiz" dedi.
Sabah

Taksim Metrosu, ocak ayında Darüşşafaka'ya uzanacak 
 
İstanbul'da metro hatlarına bir yenisi daha ekleniyor...

30 Ocak 2009'da açılışı yapılan 4. Levent-Hacıosman metro hattının Darüşşafaka'ya kadar olan kısmında 1,5 ay sonra test sürüşüne başlanacak. 
 
İlk kaynak çalışmasına katılan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Oksijen bitti." diyen kaynak ustasına 200 lira bahşiş verdi. İnce işlerin yapımına başlanan Darüşşafaka İstasyonu'nda ilk ray kaynağı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın katılımıyla yapıldı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş "2010 yılının ilk günlerinde 4. Levent metromuzun Darüşşafaka kısmında seferlere başlayacağız. Şişhane'den Darüşşafaka'ya kadar 18 km'lik hatta kesintisiz taşımacılık yapacağız." diye konuştu. 2012 yılında Taksim metrosunun Yenikapı'ya ulaşacağı bilgisini veren Topbaş, "Tamamı 22 kilometre olan ve yolculuk süresi 30 dakika olan Yenikapı-Taksim-4.Levent-Hacıosman hattında 30 saatte 70 bin yolcu taşınacak." dedi.
Gürkan TUZLU/Zaman