Emlak Terimleri

5 adımda risk değerlendirmesi!

Risk değerlendirmesi; işyerlerinde tehlikelerin, çalışanlara, işyerine ve çevresine verebileceği zararların ve bunlara karşı alınacak önlemlerin belirlenmesi amacıyla yapılması gerekli çalışmalardır. İşte 5 adımda risk değerlendirmesi..

5 adımda risk değerlendirmesi!

Risk değerlendirmesi; işyerlerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikelerin, çalışanlara, işyerine ve çevresine verebileceği zararların ve bunlara karşı alınacak önlemlerin belirlenmesi amacıyla yapılması gerekli çalışmalardır.


Olumsuz sağlık ve güvenlik koşulları altında çalışma, insanların yararlanmasınai hastalanmasına, uzuv kaybına ya da ölüme neden olabileceği gibi hayat koşullarının ağırlaşmasına, ürün ve malzeme kaybına, iş ekipmanlarının hasar görmesine de neden olabilir.


Risk değerlendirmesi aşamasında öncelikle karar verilmesi gereken husus; bir tehlikenin önemli olup olmadığı ve riskin azaltılması için gerekli önlemlerin alınıp alınmadığıdır. Konu ile ilgili olarak beş adımda risk değerlendirmesi rehberi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlandı:


Beş adımda risk değerlendirmesi

1. adım: Tehlikenin belirlenmesi

Bu adımda, işyerinizde çalışanlara, ürünlere ve iş ekipmanlarınıza nelerin zarar verebileceğini belirlemeniz gerekmektedir.


2. adım: Tehlikelerin değerlendirilmesi

Birinci adımda oluşturduğumuz tehlikeler listesinin değerlendirilmesi ile hangileri için ne tür önlemler alınacağının ve hangileri için risk derecelendirmesi yapılması gerektiğine karar verilir.


3. adım: Risklerin derecelendirilmesi:

İkinci adımda, risk derecelendirmesi yapılmasına karar verilen tehlikelerin her biri için ayrı ayrı risklerin ağırlık oranları hesaplanarak derecelendirme yapılır ve riskler öncelik sıralamasına tabi tutulur.


4. adım: Kontrol önlemlerinin uygulanması

İkinci ve içincü adımlarda alınmasına karar verilen önlemlerden hemenn ortadan kaldırılabilecek tehlikeler için gerekli önlemler alınır ve ortaya çıkmamaları için uygun bir kontrol periyodu belirlenir. Belirli bir maliyet ve zaman gerektiren ve acil olmayan önlemlker için uygulama planları yapılarak uygulamaya başlanır.


5. adım: Denetim, izleme ve gözden geçirme

İşyerinde gerçekleştirilen risk yönetiminin tüm aşamaları ve uygulanması düzenli olarak denetlenir, izlenir ve aksayan yönler yeniden gözden geçirilir.


Risk değerlendirmesi renkleri!