Genel

5 büyük şehrin gürültü haritası çıkarıldı!

Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı, İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara ve Kocaeli'de yerleşim alanlarındaki karayolu, demiryolu ve limanlar dahil, sanayi kaynaklarının gürültü haritasının hazırlandığını bildirdi.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı, "Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi İçin Teknik Yardım Projesi" kapsamında İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara ve Kocaeli'de yerleşim alanlarındaki karayolu, demiryolu ve limanlar dahil, sanayi kaynaklarının gürültü haritasının hazırlandığını bildirdi.


Bakan Sarı, "Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi İçin Teknik Yardım Projesi"nin kapanış toplantısında yaptığı konuşmada, endüstri ve teknoloji alanında meydana gelen hızlı gelişmelerin bir yandan yaşam kalitesini artırırken bir yandan da çevre sorunlarını beraberinde getirdiğini vurguladı.


Çevre sorunlarından birinin de gürültü olduğuna dikkati çeken Sarı, gürültünün, çevre kalitesini ve insan sağlığını olumsuz etkilediğini anımsattı.


Şehirleşme ile başta büyük şehirlerde olmak üzere artan motorlu taşıt ve demiryolu trafiği, havaalanı ve endüstri tesislerinden dolayı gürültü meydana geldiğini ifade eden Sarı, "Büyükşehirlerimizde yaşayan insanlarımızın büyük çoğunluğu bu gürültüden fazlasıyla etkilenmektedir. Bu çerçevede bakanlığımın amacı, insanlarımızı gürültüden uzak, sessiz ve sakin, daha huzurlu, sağlıklı, kaliteli bir çevrede yaşamalarını sağlamaya yönelik çalışmalar yapmaktır" diye konuştu.


Bakan Sarı, çevresel gürültüye maruz kalmanın insan sağlığı üzerine etkileri konusunda Avrupa Birliğinde 2002 yılında kapsamlı bir direktif

yayımlandığını anımsatarak Türkiye'de 2003 yılında hazırlanan Ulusal Program'da söz konusu direktifin uyumlaştırılması için 2005 yılının hedef belirlendiğini, çevre mevzuatına ise 2005'in Temmuz ayında yansıtıldığını belirtti.


Avrupa Birliği Çevresel Gürültü Mevzuatı'na uyumlu "Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği"ne göre gürültü kaynakları

için stratejik gürültü haritaları ve harita sonuçlarına göre eylem planları hazırlanması gerektiğini vurgulayan Sarı, bakanlık olarak AB IPA 2009 programına, "Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi İçin Teknik Yardım Projesi" önerdiklerini hatırlattı.

PROJE 30 AY SÜRDÜ

Projenin 2013'ün Haziran ayında resmi olarak başladığını ve 30 ay sürdüğünü aktaran Sarı, çalışmanın Çevre ve Şehircilik Bakanlığının

koordinasyonunda, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Erzurum, Gaziantep, Antalya, Adana, Samsun, Eskişehir ve Muğla Büyükşehir Belediyeleri ile Edirne ve Nevşehir Belediye Başkanlıklarının işbirliği ile yürütüldüğünü anlattı.


Bakan Sarı, "Proje kapsamında 5 büyük ilimiz olan İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara ve Kocaeli yerleşim alanları dahilinde bulunan karayolu, demiryolu ve liman dahil sanayi kaynaklarının stratejik gürültü haritaları hazırlanmıştır" ifadesini kullandı.


Seçilen 10 ildeki pilot alanlarda da farklı gürültü kaynaklarına yönelik gürültü haritaları hazırlandığını ve bu sonuçlara göre eylem planları

hazırlanması çalışmaları da yürütüldüğünü belirten Sarı, "Bakanlığımın yürüttüğü projeler ile 20 ilimizin şehirleşmiş alanları için stratejik gürültü haritaları hazırlanmıştır. Hazırlanan gürültü haritaları, sorunlu alanların belirlenmesinde ve kontrol tedbirlerini içeren eylem planlarının hazırlanmasında kullanılacaktır" dedi.


Gürültü haritası çıkarılan illerin eylem planlarının belediyeler tarafından hazırlanmaya başlaması gerektiğini dile getiren Sarı, "Şehirlerimizde

akustik planlamanın yapılması, sessiz ve sakin alanların korunması için hazırlanan stratejik gürültü haritaları ile harita sonuçlarına göre hazırlanan eylem planlarının imar planlarında esas alınması önem arz etmektedir" değerlendirmesinde bulundu.



Sabah


Haber Ankara Başkent Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı. "Şehirlerimiz de akustik planlamasının yapılması, sessiz ve sakin ın korunması için hazırlanan stratejik gürültü haritaları ile harita sonuçlarına göre hazırlanan eylem planlarının imar planlarında esas alınması önem arz ediyor" dedi. 

Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı, "Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için teknik Yardım Projesi" kapanış toplantısına katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Bakan Sarı, "İçinde bulunduğumuz yüzyılda endüstri ve teknoloji alanında meydana gelen hızlı gelişmeler bir yanda yaşam kalitesini artırırken bir yandan da çevre sorunlarını beraberinde getirmektedir. Özelikle şehirleşmeyle birlikte başta biiyükşehirlerolmak üzere artan motor taşıt trafiği, havaalanları ve endüstri tesislerinden dolayı gürültü oluşmaktadır" diye konuştu. 

Çevresel gürültüye manız kalmanın insan sağlığına etkisinin konusunun AB'de 1990 yılların sonlarında anlaşılmaya başlandığını ve 2002 yılında çevresel gürültüye ilişkin kapsamlı direktif yayınladığını kaydeden San."Bakanlığım AB 1PA 2009 programına Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi İçin Teknik Yardım Projesi'ni önermiştir. Proje Haziran 2013 talihinde resmi olarak başlamış ve 30 ay sürmüştür. Proje kapsamında 5 büyük ilimiz olan İstanbul. Bursa, İzmir. 

Ankara ve Kocaeli yerleşim alanları dahilinde bulunan karayolu, demiryolu ve liman dahil sanayi kaynaklarının strateji kaynakları hazırlanmış ve AB destekli bu projenin bütçesi 5.8 milyon Avro'dur. Bakanlığımızın yürüttüğü projelerle 20 ilimizin şehirleşmiş alanları için stratejik gürültü haritaları hazırlanmıştır" diye konuştu.


Ankara Başkent 


Haber Hürses Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı, "Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi İçin Teknik Yardım Projesi" kapsamında İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara ve Kocaeli'de yerleşim alanlarındaki karayolu, demiryolu ve limanlar dahil, sanayi kaynaklarının gürültü haritasının hazırlandığını bildirdi. 


Bakan Sarı, "Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi İçin Teknik Yardım Projesi"nin kapanış toplantısında yaptığı konuşmada, endüstri ve teknoloji alanında meydana gelen hızlı gelişmelerin bir yandan yaşam kalitesini artırırken bir yandan da çevre sorunlarını beraberinde getirdiğini söyledi. 

Çevre sorunlarından birinin de gürültü olduğunu belirten Sarı şöyle devam etti"Gürültü, çevre kalitesini ve insan sağlığını olumsuz etkiliyor. Şehirleşme ile başta büyük şehirlerde olmak üzere artan motorlu taşıt ve demiryolu trafiği, havaalanı ve endüstri tesislerinden dolayı gürültü meydana geliyor. Büyiikşehirlerimizde yaşayan insanlarımızın büyük çoğunluğu bu gürültüden fazlasıyla etkilenmektedir. Bu çerçevede bakanlığımın amacı, insanlarımızı gürültüden uzak, sessiz ve sakin, daha huzurlu, sağlıklı, kaliteli bir çevrede yaşamalarını sağlamaya yönelik çalışmalar yapmaktır. Çevresel gürültüye maruz kalmanın insan sağlığı üzerine etkileri konusunda Avrupa Birliğinde 2002 yılında kapsamlı bir direktif yayımlandı. Türkiye'de 2003 yılında hazırlanan Ulusal Program'da söz konusu direktifin uyumlaştırılması için 2005 yılının hedef belirlendi, çevre mevzuatına ise 2005'in Temmuz ayında yansıtıldı. Avrupa Birliği Çevresel Gürültü Mevzuatı'na uyumlu "Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği"ne göre gürültü kaynakları için stratejik gürültü haritaları ve harita sonuçlarına göre eylem planları hazırlanması gerekiyor. Bakanlık olarak AB 1PA 2009 programına, "Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi İçin Teknik Yardım Projesi" önerdik." Projenin 2013'ün Haziran ayında resmi olarak başladığını ve 30 ay Sürdüğünü belirten Sarı, çalışmanın Çevre ve Şehircilik Bakanlığının koordinasyonunda, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Erzurum, Gaziantep, Antalya, Adana, Samsun, Eskişehir ve Muğla Büyükşehir Belediyeleri ile Edirne ve Nevşehir Belediye Başkanlıklarının işbirliği ile yürütüldüğünü söyledi. Sarı şöyle devam etti. 


"Proje kapsamında 5 büyük ilimiz olan İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara ve Kocaeli yerleşim alanları dahilinde bulunan karayolu, demiryolu ve liman dahil sanayi kaynaklarının stratejik gürültü haritaları hazırlanmıştır. Seçilen 10 ildeki pilot alanlarda da farklı gürültü kaynaklarına yönelik gürültü haritaları hazırlandı ve bu sonuçlara göre eylem planları hazırlanması çalışmaları da yürütülüyor. Bakanlığımın yürüttüğü projeler ile 20 ilimizin şehirleşmiş alanları için stratejik gürültü haritaları hazırlanmıştır. 


Hazırlanan gürültü haritaları, sorunlu alanların belirlenmesinde ve kontrol tedbirlerini içeren eylem planlarının hazırlanmasında kullanılacaktır." Gürültü haritası çıkarılan illerin eylem planlarının belediyeler tarafından hazırlanmaya başlaması gerektiğini dile getiren Sarı, "Şehirlerimizde akustik planlamanın yapılması, sessiz ve sakin alanların korunması için hazırlanan stratejik gürültü haritaları ile harita sonuçlarına göre hazırlanan eylem planlarının imar planlarında esas alınması önem arz etmektedir" dedi. 


Hürses