Ekonomi

50 milyar dolarlık hedef

Resmi Gazete'nin mükerrer sayısında yer alan 2023 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nda turizm hedeflerine de yer verildi. Beklenen turizm gelirinde 2023 yılı hedefi 50 milyar dolar olarak belirlenirken ziyaretçi sayısının ise 60 milyona yaklaşması bekleniyor. Bu programa göre, değişen tüketici eğilimleriyle teknolojik gelişmeler doğrultusunda turizm sektörünün çeşitlendirilmesi ve geliştirilmesi, sezon süresinin de uzatılması, hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve daha fazla harcama eğilimi olan ziyaretçilerin Türkiye'ye çekilmesi amaçlanıyor

Kültür ve Turizm Bakanlığı sorumluluğunda yürütülecek olan programda, farklı turizm kollarında gerçekleştirilecek faaliyet, tanıtım ve turizm verilerine ilişkin bilgilere de yer verilerek, gelecek yıla yönelik amaç ve hedefler başlıklar altında tek tek sıralandı.

Bu programa göre, değişen tüketici eğilimleriyle teknolojik gelişmeler doğrultusunda turizm sektörünün çeşitlendirilmesi ve geliştirilmesi, sezon süresinin de uzatılması, hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve daha fazla harcama eğilimi olan ziyaretçilerin Türkiye'ye çekilmesi amaçlanıyor.

Konaklama süresi ve konaklama dışı harcamaların çoğaltılması, her bir varış yeri özelinde sektörde dönüşümün gerçekleştirilmesi ve de koruma kullanma dengesi gözetilerek ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkı sağlanması da belirlenen amaçlar arasında yer alıyor.

ZİYARETÇİ BAŞINA 850 DOLAR HARCAMA YAPILMASI BEKLENİYOR

Bu yılın sonunda toplamda 41 milyar doları aşması beklenen turizm gelirinde 2023 yılı hedefi 50 milyar dolar olarak belirlenirken ziyaretçi sayısının ise 60 milyona yaklaşması bekleniyor.

Ziyaretçi başına ortalama harcamanın 850 dolara yükselmesi öngörülen mevcut programda, ortalama konaklama süresi 11.9 geceye, ziyaretçi başına gecelik gelir ise 71.4 dolara hedefleniyor.

UZAK DOĞU PAZARI İÇİN DE ÇALIŞMA YAPILACAK

Açıklanan yıllık program kapsamında, Çin, Japonya, Hindistan ve Güney Kore'nin içinde bulunduğu Uzak Doğu pazarından ziyaretçi sayısını artırmak için de tur operatörleriyle reklam kampanyaları ve tanıtım çalışmaları yapılacak.

Hedef pazar ülkelerde algı ve pazar araştırmaları ile rakip konumdaki ülkelerin faaliyetlerine ilişkin analizler yapmak üzere ilgili kuruluşlarla çalışmalar yapılacak ve de hedef pazarlarda kamuoyunu etkileme gücüne sahip kişiler aracılığıyla Türkiye tanıtılmış olacak.

Ana Kriz Eylem Planının kapsamı korona virüs salgını yanı sıra diğer salgın hastalıklar ve savaş gibi koşulları içerecek şekilde yeniden güncellenecek, Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı da bu kapsamda kalıcı hale getirilecek.

Daha fazla gelir bırakan turizm çeşitlerinin geliştirilmesi, bununla birlikte konaklama süresinin uzatılması, konaklama dışı harcama alanlarının yaratılması ve harcama eğiliminin daha yüksek ziyaretçilere ulaşılması yoluyla kişi başı harcama artırılacak.