7 ile 185 kilometrelik raylı sistem geliyor!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "İstanbul, Bursa, Ankara, Kocaeli, Konya, Kayseri ve Gaziantep olmak üzere 7 ayrı şehirde 14 hatta yaklaşık 185 kilometre uzunluğunda raylı sistem yapım çalışmalarımız devam ediyor" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca düzenlenen, geleceğin ulaşım ve haberleşme sistemlerinin ele alınacağı 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'nda açıklamalarda bulundu. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Adil Karaismailoğlu, gerçekleştirdiği konuşmada şöyle konuştu:
"Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle viyadüklerle aştık. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu ise tam 30 katın üzerinde artırarak 631 kilometreye yükselttik. Tünel yapımında 2023 yılına kadar 720 kilometre, 2035 yılına kadar 1.050 kilometre trafiğe açarak hizmet vermeyi hedefliyoruz. Yollarımızı inşa ederken akıllı ulaşım sistemlerini yaygınlaştırmak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Yakıttan tasarruf etmek, çevreye daha az zarar veren alternatifleri oluşturmak, ekonomik canlılığı ve lojistik hareketliliği tesis etmek için Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı'nı sıkı sıkıya takip ediyoruz. Kara yollarına yaptığımız yatırımlarla taşıt hareketliliği yüzde 170 artmasına rağmen trafik kazalarında yüzde 80'e varan azalma olmuştur. Yani bu yatırımlar sayesinde her yıl binlerce can kurtardık."
Asya ile Avrupa arasında, Çin'den Londra'ya kadar uzanan Demir İpekyolu'nun Orta Koridoru'ndaki Türkiye'nin, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığında stratejik öneminin çok büyük olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, bu gerçeklikten hareketle demir yollarında bir reform sürecine start verdiklerini belirtti.
Karaismailoğlu, 2003'e kadar el değmeyen demir yollarının tamamını yenilediklerine dikkat çekerek, şu açıklamalarda bulundu:
"Milletimizin yarım asırlık hayali yüksek hızlı tren hatlarını inşa ettik. Ankara-Eskişehir-İstanbul-Konya hızlı tren hatlarını ülkemize kazandırdık. Ülkemizi yeniden demir ağlarla örme hedefleri kapsamında demir yolu uzunluğunu 12 bin 803 kilometreye çıkardık. 3 bin 500 kilometre demir yolu inşaatı devam ediyor.
Bugüne kadar 58 milyonun üzerinde yolcu yüksek hızlı trenler ile seyahat etti. Yüksek hızlı tren çalışmalarımızı burada bırakmadık. Sonuna geldiğimiz Ankara-Sivas ve Konya Karaman hızlı demir yolu hattı inşasını tamamlamak için çalışmalarımızı yoğun bir şekilde sürdürüyoruz.
Ayrıca Ankara-İzmir, Ankara-Bursa, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla , Aksaray-Ulukışla-Yenice güzergahlarında da çalışmalarımız hızla devam ediyor. Bu çalışmaların yanı sıra sinyalli hat uzunluğumuzu yüzde 172, elektrikli hat uzunluğumuzu ise yüzde 180 arttırdık. Dünyanın en önemli ulaşım projelerinden biri olan Marmaray'la iki kıtayı birbirine deniz altından bağladık."
- "Bakü-Tiflis-Kars demir yolu ile Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz demir yolu bağlantısı sağladık"
Adil Karaismailoğlu, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattını açarak Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz demir yolu bağlantısı sunduklarının, bu hattın; Pekin'den Londra'ya uzanan orta koridorun ve Kazakistan'dan Türkiye'ye uzanan Demir İpek Yolu'nun en stratejik bağlantı noktası olduğunun, demir yolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başlattığının altını çizdi. Karaismailoğlu, konuşmasına şu şekilde devam etti:
"Uluslararası ve ulusal demir yolu işletmesiyle birlikte aynı zamanda kent içi raylı sistemlere de ciddi yatırımlar yapıyoruz. Türkiye genelinde 12 ayrı şehrimizde toplam 811,4 kilometre şehir içi raylı sistem hattı işletilmektedir. Bu hatların 312,2 kilometre uzunluğundaki bölümü Bakanlığımız tarafından yapılmıştır. İstanbul, Bursa, Ankara, Kocaeli, Konya, Kayseri ve Gaziantep olmak üzere 7 ayrı şehirde 14 hatta yaklaşık 185 kilometre uzunluğunda raylı sistem yapım çalışmalarımız devam ediyor. Demir yolu ulaşım ağımızdaki tüm bu başarılarımızı, yine aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu endüstrisi ile adeta taçlandırdık.
Ülkemizdeki raylı sistem araçlarının farklı bölümlerinin yapıldığı 3 önemli şirketi TÜRASAŞ çatısı altında birleştirerek ülkemizdeki raylı sistem üretim süreçlerinde yeni bir ivme ve sinerji yakaladık. TÜRASAŞ'ı Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline getirdik."