7 yılda bir mobilya değiştiriyoruz!
Tasarımın mobilya sektörünü olumlu etkilediğini söyleyen Tepe Home Genel Müdürü Aykut Coşkan, “Türk insanı 15 yılda bir mobilya değiştirirken artık 7 yılda değişime gidiyor" dedi.
Tasarımın mobilya sektörü üzerinde olumlu etki yaptığını anlatan Tepe Home Genel Müdürü Aykut Coşkan, “Türk insanı 15 yılda bir mobilya değiştirirken artık 7 yılda bir değişime gidiyor. 7 milyar dolar büyüklüğe sahip bu sektörde markalaşma çok önemli. 2016’da ihracat ve mağazalaşma çalışmalarımıza hız vereceğiz” dedi.
Dünya mobilya endüstrisinde Türk üreticilerinin her geçen gün öne çıktığını anlatan Tepe Home Genel Müdürü Aykut Coşkan, “Bugün 7 milyar dolarlık iç pazarı ve 2.5 milyar dolarlık ihracatıyla Türk mobilya sektörü büyümesini sürdürüyor. Ancak bu büyümede tasarıma yatırım yapan markalar kazanıyor. 15 yılda bir mobilya değiştiren Türk tüketicisi bugün 7 yılda bir mobilya yeniliyor” dedi.
15 MİLYON TL YATIRIM
Türkiye’de 30 ilde mağazaları bulunduğunu anlatan Aykut Coşkan, şöyle konuştu: “Rekabet edeceğimiz tasarım ürünlerimiz var. Mağaza içi konsept çalışmalara başlıyoruz. Bazı mağazalarda değişime gideceğiz. 2016’da 10 yeni şube daha açacağız. Antalya ve Bodrum’a yeni mağazalarımızı açtık. Samsun ve Gaziantep devreye girecek. Ankara’da iki mağaza daha açacağız. 1000 metrekarelik bir şubenin ortalama yatırımı 1 milyon lira. Yıl sonuna kadar 15 milyon liralık yatırım yapacağız. Böylelikle daha çok tüketiciye ulaşacağız ve ürünlerimizi farklı alanlarda sergileyeceğiz.”
HEDEF HİNDİSTAN PAZARI
Tepe Home olarak 2016 yılında hızlı bir büyüme yakalayacaklarını anlatan Aykut Coşkan, “Bu yıl ihracatta ilk 6 ayda yüzde 10’luk kayıp var. Ancak bunun 2’nci yarıdan itibaren düzelmesini bekliyoruz. Irak, Suriye ve Kuzey Afrika ülkelerinde tüketicilerin alışverişi biraz kıstığını gözlemliyoruz. Bu yıl biz de ihracata başlıyoruz. Tepe Home olarak yurtdışında mağaza açmayı da planlıyoruz. Birçok marka gibi biz de yurtdışında büyümemizi sürdüreceğiz. Bu alanda yapılan yatırımlar çok önemli. Öncelikli pazarlarımız Kuzey Afrika ülkeleri olacak. Ancak hedefimizde Hindistan var. Bu ülke üzerine de yoğunlaşıyoruz. Hindistan’ın mobilya açığı çok büyük. Yavaş yavaş Türk mobilyasını tercih ediyorlar. Gürcistan ve İran’la da görüşmelerimiz var.”
‘Tepe Mutfak’ın yılı olacak
İnşaat sektöründeki büyümenin mobilya sektörünü de tetiklediğini anlatan Aykut Coşkan, “2016’da yapacağımız en önemli yeniliklerden birisi de Tepe Mutfak’ta olacak. Bu markamızı büyüteceğiz. Çünkü inşaat sektörü mobilya ve mutfak alanındaki büyüme rakamlarına ciddi katkı yapıyor. Şuanda Türkiye’de binlerce konut yapılıyor. Biz de bu pazarda tasarım ürünlerimizle fark yaratmaya çalışıyoruz. Tepe Mutfak ile 2016 yılında ciddi bir atılım yapacağız” şeklinde konuştu.
Hürriyet