Ulaşım

8 yılda 5 bin kilometrelik otoyol inşa edilecek!

Bölünmüş yollarda devrim niteliğinde adımlar atan Hükümet, şimdi de geniş çaplı bir otoyol ağı kurmak için harekete geçiyor. Hükümet, sadece bu yıl otoyol projelerine 581 milyon lira harcayacak. 8 yılda 5 bin kilometrelik otoyol örülmesi planlanıyor.

Bölünmüş yollarda devrim niteliğinde adımlar atan Hükümet, şimdi de geniş çaplı bir otoyol ağı kurmak için harekete geçiyor. İstanbul'dan Habur, Bursa ve İzmir'e kadar birçok bölgeye yapılacak otoyol ağı ile kesintisiz ve daha güvenli yollar hizmete sunulacak. Seferberliği, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı başlatıyor. Öncelikle ülkenin doğu-batı ve kuzey-güney bağlantılarında otoyol ağını genişletmek için mevcut çalışmalar hızlanacak. Devam eden otoyol projelerinin yanı sıra yeni otoyol projeleri de çalışmalara eklenecek. Böylece toplam otoyol ağının, 2023 yılına kadar 8 bin kilometreye ulaştırılması planlanıyor. Bu kapsamda 8 yıl içerisinde 5 bin kilometrenin üstünde otoyolun tamamlanması bekleniyor.


MARMARA'YA HALKA

Geçen yıl sonunda toplam otoyol uzunluğu 2 bin 282 kilometreye ulaştırılmıştı. Bu yıl 581 milyon lira otoyollar için harcanacak. Ayrıca birçok projenin de ihalesine çıkılması bekleniyor. Kuzey Marmara Otoyolunun en önemli hatları olacak Kınalı-Odayeri ve Kurtköy-Akyazı bölümleriyle ilgili yap, işlet, devret ihalesi yapılacak. Kurtköy-Akyazı bölümünde 30 Haziran'da, Kınalı-Odayeri bölümünün ihalesine ise 7 Temmuz tarihinde çıkılacak. Marmara'da yapılacak bu otoyollarla İstanbul'dan Kınalı'ya, Kınalı'dan Çanakkale'ye ve Çanakkale'den Balıkesir'e kadar Marmara Bölgesinde bir ring oluşturulacak. Bu otoyollarla Marmara Denizi çevresinde kesintisiz dolaşım sağlanacak.


HABUR'A KADAR UZANACAK

Edirne'den Habur'a kadar uzanacak otoyol hedefinin bir parçası olacak Ankara-Niğde otoyolu ihalesine de kısa süre içerisinde çıkılacak. Ankara-Kırıkkale-Delice, Mersin-Erdemli-Taşucu ve İzmir'i Çandarlı Limanına bağlayan otoyol projeleri de kısa zamanda ihale edilecek otoyollar arasında... Yapılacak çalışmalarla İstanbul'dan İzmir'e, Ankara'dan İzmir'e ve yine İstanbul-Habur arasında kesintisiz bir otoyol ağına ulaşılmak isteniyor. Projeler tamamlandığında ticaretin gelişmesine de büyük katkı sağlanmış olacak.


Türkiye