Yazlık

850 milyon YTL'lik yap-boz

İstanbul'daki üç raylı sistemin belli kısımlarının yeraltına alınması, Büyükşehir Belediyesi'ne yaklaşık 850 milyon YTL'ye mal olacak.


Anadolu Yakası'nın ilk metrosu olan 21.3 kilometrelik Kadıköy-Kartal hattının ilk etapta Kadıköy-Acıbadem arasındaki 3 bin 290 metrelik kısmı yeraltından, 18 bin 40 metrelik Acıbadem-Kartal arasındaki bölümünün de yer üstünden gitmesi planlanmıştı. Ancak İstanbul Teknik Üniversitesi'nin nisan 2005'te hazırladığı raporda, hattın tamamının yer altına alınması gerektiği belirtildi. Bu rapor doğrultusunda UKOME, hattın tamamının yeraltına alınmasını ve metroya dönüştürülmesini kararlaştırdı. Toplam 550 milyon dolara mal olması planlanan hattın maliyeti, yapılan düzenlemeyle 1 milyar 71 milyon dolara çıktı. Böylece belediyeye 521 milyon dolar (Yaklaşık 625 bin YTL) ek yük çıkmış oldu. 29 Ocak 2005'te başlanan ve iki yıl sonra bitirilmesi planlanan metronun yapımı halen sürüyor.

TRAFİK ARTACAK:

2002'de temeli atılan 13.3 kilometrelik Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı'nın tamamının yer üstünden 35 milyon dolara yapılması planlandı. Ancak, 2005'te yer üstünden gidecek tramvayın bölgenin trafik sorununu arttıracağı anlaşılınca hattın 5.8 kilometrelik kısmının yer altına alınmasına karar verildi. Tünel çalışmaları ve proje değişikliğinin açılışı uzatması yüzünden bölge trafiği çileye dönüştü, hattın maliyeti de 103 milyon dolar (Yaklaşık 123 bin YTL) arttı. Deneme seferleri başlayan hattın 10 Eylül'de hizmete açılması planlanıyor. Zeytinburnu-Kabataş tramvayının Topkapı-Zeytinburnu kısmı mart 1994'te hizmete alındı. Hattın özellikle Zeytinburnu kısmında otomobillerle tramvayın aynı yolu kullanmasından dolayı trafik sorunu her geçen gün daha da arttı. Zeytinburnu Belediyesi ve İstanbul Ulaşım A.Ş'nin talepleri doğrultusunda Büyükşehir Belediyesi, iki kilometrelik Topkapı-Zeytinburnu kısmını yer altına almaya karar verdi. Çalışma için 80 milyon YTL harcanması planlanırken, Zeytinburnu halkını yeni bir trafik keşmekeşi bekliyor.

(Hürriyet)