ABD'de 2020 Kasım-Aralık döneminde inşaat ürünleri satışı yüzde 19 arttı!
ABD'de kasım-aralık aylarını kapsayan ve "Tatil Sezonu" olarak adlandırılan dönemde perakende satışlar, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına rağmen yüzde 8,3 artışla 789,4 milyar dolara yükseldi. Aynı zamanda, 2020 Kasım Aralık döneminde inşaat malzemesi satışı yüzde 19 arttı.
ABD'de kasım-aralık aylarını kapsayan ve "Tatil Sezonu" olarak adlandırılan dönemde perakende satışlar, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına rağmen yüzde 8,3 artışla 789,4 milyar doları buldu.
Ülkede her yıl 1 Kasım'da başlayan, kasım ayının 4'üncü perşembesi "Şükran Günü", bunu takip eden ve indirimli alışverişlerin tüm ülkeye yayıldığı "Kara Cuma (Black Friday)", küçük işletmelerin satışlarını artırmayı hedefleyen "Küçük İşletmeler Cumartesisi" ve "Siber Pazartesi" ile devam ederek Noel'i kapsayan ve 31 Aralık'taki yılbaşı gecesi ile sona eren dönemde perakende satışlar, Kovid-19 salgınına rağmen beklenmedik bir şekilde arttı. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) verilerine göre, ülkedeki perakende satışlar 2020'nin kasım-aralık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,3 artarak 789,4 milyar dolara ulaştı.
Söz konusu dönemde perakende satışların yüzde 3,6 ile yüzde 5,2 arasında yükselerek 755,3 milyar dolar ile 766,7 milyar dolar arasında olması öngörülüyordu. Kovid-19 salgınının neden olduğu ekonomik zorluklara rağmen beklenmedik bir artış sergileyen perakende satışlar, 2019'un aynı döneminde 729,1 milyar dolar seviyesinde olmuştu.
- İnternet satışları yüzde 20'nin üzerinde arttı
Kovid-19 salgınına karşı alınan karantina önlemlerinin de etkisiyle söz konusu dönemde internet üzerinden yapılan satışlarda artış yaşandı.
ABD'de tatil sezonunda inşaat, bahçe, spor, yiyecek, içecek ve sağlık malzemeleri ile mobilya satan mağazaların satışlarında artış yaşanırken, elektronik, kıyafet ve aksesuar ürünleri satan mağazaların satışlarında düşüş kaydedildi.
Geçen yıl kasım-aralık döneminde inşaat ve bahçe malzemeleri satan mağazalardaki satışlarda yıllık bazda yüzde 19 artarken, spor ürünleri satan mağazaların satışları yüzde 15,2, yiyecek ve içecek ürünleri satan mağazaların satışları yüzde 9,6, sağlık ve kişisel bakım ürünleri satan mağazaların satışları yüzde 5,4 ve mobilya mağazalarının satışları yüzde 2,2 artış gösterdi.
ABD'de bekleyen konut satışları Kasım ayında yüzde 2,6 azaldı!