Genel

Abdullah Kiğılı:81 ilde Fenerium açsak müşterisi hazırdır

Fenerbahçe taraftarı giyim konusunda son yıllarda tercihlerini Fenerium mağazalarından yana yapıyor

Bu başarının mimarlarından biri de hazırgiyim sektöründeki 47 yıllık bilgi birikimini Fenerium'a aktaran ünlü işadamı Abdullah Kiğılı. Kulüp Başkanı Aziz Yıldırım'ın ricasıyla son genel kurulda göreve gelen Fenerium'dan sorumlu Asbaşkan Abdullah Kiğılı, çalışmalarını Zaman'a anlattı.

Fenerium kurulmamış olsaydı, Fenerbahçe bu noktaya gelebilir miydi? 11 yılda beklentiler karşılandı mı?

Marka olmak uzun yıllar alan bir iş. Fenerbahçe büyük marka, ama böyle bir işe ilk defa soyunuldu. Örnek alınan Avrupalı kulüpler oldu. Fakat biz şu an Manchester United, Real Madrid, Milan gibi kulüplerin stadındaki satış noktalarından bile daha iyi konumdayız. Bugün bir derecelendirme yapsalar kulüpler arasında Fenerbahçe tüm dünyada ilk 10'a girer.

Alex'leri, Carlos'ları Fenerium'un getirdiği, kulübün en büyük gelir kaynağı olduğu iddia ediliyor.

Hayır bu doğru değil. Fenerium bugünkü şartlar altında taş çatlasa Fenerbahçe'nin ihtiyacının ancak yüzde 5'ini karşılar. Zaten bizim hedefimiz bu rakamı yüzde 10'a, 15'e çekebilmek. Hatta bunu başarabilirsek kulübe büyük bir fayda sağlarız.

1998'de ilk kez Fenerium mağazalarının açılması tasarlandığında yönetimdeydiniz. Aradan 11 yıl geçtikten sonra bu görevi neden kabul ettiniz?

Ana sebeplerden biri Başkan Aziz Yıl-dırım'ın ricasıydı. Fenerium sürekli büyüyordu. Tekstil, herkesin yapabileceği bir iş değil. 47 yıldır bu sektörde çalışıyorum. Kiğılı'yı marka yapabilmek için 30 yıl emek verdim. Fenerium'la 11 senede marka oldu. Bugün Fenerium'ları Türkiye'nin 81 ilinde 81 mağaza açsak, ayrıca büyük ilçelere de girsek, mağazayı açtığınızda kapıda müşteri hazırdır. İşte Fenerium'un farkı bu.

Başarılı bir sezon geçiriliyor. Satışlara yansıyor mu?

Fenerium'lar hayal bile edemeyeceğimiz yerde. Hatta bu kadar büyüyemeyeceğine dair iddiaya bile girerdim. Fakat ben istediğim kadar doğru işler yapayım, aldığınız neticeler kötüyse sonuç olarak herkes sıkıntı çekiyor. Bu sezon Allah bize başarıyı nasip etti. Böyle olunca da işler hızlandı.

Hangi forma daha çok tercih ediliyor?

Arma forma diyebilirim. Yeni olduğu için rağbet görüyor. Taraftara heyecan getirmek, satışları artırmak amacıyla formalar değişiyor. Yaptığımız ürünlerin yüzde 90'ını erkek müşterilere satıyoruz.

Futbolculardan kimin forması çok satıyor?

Carlos ile Alex başta. Ama 100 formadan 70'ine taraftarlar kendi ismini yazdırıyor.

Beşiktaş ve G.Saray'ın mağazalarını kendinizle kıyasladığınızda satışlar nasıl? Size rakip olabilirler mi?

Galatasaray ve Beşiktaş'ın mağazalarının ikisinin toplamı Fenerium'a ancak yetişebilir. Onlara da saygı duyuyoruz. Rakip kulübe biz şunu yapıyoruz demek istemiyorum. Bakacaklar, takip edecekler. Sistem zaten budur. Büyük markalar taklit edilir. Fenerium, maratonun başında koşuyor. Haliyle bunlar nasıl yapıyor diye karşı taraf bunu değerlendirmeli. Tekstil sektöründe bir bilenler vardır. Bilmeyenler de yavaş yavaş onu takip ederek işi öğrenir.

Galatasaray'ın mor renkli formasını beğendiniz mi?

Beğenip beğenmeme lüksümüz olamaz. Kendileri öyle bir renk seçmiş. Bir yeniliktir sonuçta. İnşallah satarlar. Dikkat ettim, taraftarlar mor formayı çok giymiyor. Mesela Kadıköy'de arma formamız belli oluyor. Ben Galatasaray maçlarını izliyorum, hâlâ mor forma çok göze çarpmıyor.

Derbi özel tişörtlerinin satışı sizi tatmin etti mi?

G.Saray derbisinden sonra tişörtleri yetiştiremedik. Özellikle 'Ardarda 10' yazılı tişört inanılmaz sattı. Sloganlar çok ilgi çekiyor
 
Taraftarın Fenerium'lara bakışı nasıl?

Taraftarımız çok farklı. Kulübüne karşı bağımlı ve sadık. Fenerbahçeliler artık dışarıdan çakma ürün almıyor.

Ürünlerin bazıları pahalı. İndirim yapacak mısınız?

Formaları Adidas'tan alıyoruz. Dolayısıyla Adidas'ın bize verdiği fiyat var. Daha iyi bir fiyata olur mu, kesinlikle olur. Doğru üretimle kaliteyi hızlı bir şekilde daha yukarı taşıyacağız ve her şeyden önemlisi daha uygun fiyata satış yapacağız.

Başkan Aziz Yıldırım dahil, herkesin aldığı ürünün parasını cebinden ödediği doğru mu?

Bizde hiçbir şey bedavaya verilmez. Zannediliyor ki biz yöneticilere maç bileti, forma, ürün tahsis ediliyor. Aslında cebimizden ciddi paralar harcıyoruz. Eğer işin başındaki kişiler sistemi doğru bir şekilde oturtamazlarsa sistem yıkılır. Bir müddet sonra da olan kulübe olur. Başkan dahil herkes ne alıyorsa ücretini ödemek zorundadır. Hatta en çok başkan alışveriş yapıyor. En pahalı loca da başkanın. Futbolcular da asla bedavaya forma alamaz.

Fenerium'daki hedefler nedir?

Bütün idealimiz Fenerium'ları halka açmak ve 2. bir marka daha çıkarmak. Artık bayilik kanalıyla büyümeyeceğiz. Kendi mağazamızı açacağız.

İkinci marka hakkında bilgi verebilir misiniz?

Ceket, mont, pantolon, triko gibi kışlık kıyafetler hazırlıyoruz. Kulübün simgesi olan meşe palamudu yaprağını ve armadaki tüm renkleri kullanacağız.

Peki kırmızı renk de dahil mi buna?

Hayır, başta da söylediğim gibi hitap ettiğimiz kesimin büyük çoğunluğunu erkekler oluşturuyor. Erkekler de kırmızı rengi pek tercih etmiyor.
Erhan Güven/Zaman