20 / 11 / 2024

Abercrombie&Fitch, Doğu'da mağazalaşmak istiyor!

Abercrombie&Fitch, Doğu'da mağazalaşmak istiyor!

Abercrombie&Fitch'in Türkiye distribütörü Meridian Tekstil'in ortaklarından Kamil Yıldız markaya en büyük talebin doğu illerinden geldiğini, bu yüzden Doğu'da mağazalaşmak istediklerini söyledi




Dünyada gençler tarafından en fazla tercih edilen markalardan Amerikan casual (rahat spor) giyim markası Abercrombie&Fitch'in (A&F) Türkiye distribütörü Meridian Tekstil'in ortaklarından Kamil Yıldız, markayı Anadolu ve Doğu illerinde büyütmek için bu yıl harekete geçeceklerini söyledi. E-ticaret sitelerinde yaptıkları satışın yüzde 45'e yakınını doğu illerinden yapıldığını dile getiren Yıldız, 'Doğu'da gelir seviyesi yükseldikçe insanlar daha fazla markalı ürüne yöneliyor. Abercrombie& Fitch de özellikle trendleri takip eden Doğulu gençlerin en sevdiği markalardan biri' dedi. Abercrombie&Fitch için özellikle Batman ve Gaziantep'ten talep aldıklarını ifade eden Yıldız, e-ticaret siteleri üzerinden 3 günde 10 bin A&F ürün sattıklarını belirterek, 'Siparişin büyük bir bölümü Doğu ve Anadolu'dan. En çok polo yaka tişört, kareli gömlek ve chino pantolon sattık' dedi. 2009 Mayıs ayından beri marka ürünlerin sanal ortamda satışını gerçekleştiren Limango'nun Direktörü Gülfem Toygar, Doğulu tüketicilerin her şeyden önce trendleri çok yakından takip ettiklerini söyledi.

BÜYÜKşžEHİRLERİ GEçİYORLAR

'O sene moda kırmızıysa kırmızı ürünler tükeniyor. Babet modası varsa talebe yetişemiyoruz. Açıldığımız yıldan beri Doğu'dan çok ciddi talep alıyoruz' diyen Toygar, o yılın trend markasını da bu doğrultuda çok tercih ettiklerini söyledi. Limango üzerinde satışa çıkan Miami merkezli Oye isimli bikini markasının Doğu illerine satışının kendilerini şaşırttığını dile getiren Toygar, 'Oye bikiniler Doğu'nun uç illerinde, İstanbul,  Ankara  ve İzmir'in toplamından daha fazla sattı' dedi.

Frank&Marshall Türkiye'ye geldi

Meridian Tekstil bir yandan Abercrombie&Fitch'i yaygınlaştırma çalışmaları yaparken bir yandan da yeni markalarla büyümeye gidiyor. 2011 başında Scotch&Soda'yı Türkiye'ye getiren ve ilk mağazayı nisanda açmaya hazırlanan firma, şimdi de yine casual genç giyim markalarından Amerikan Franklin & Marshall'ı da Türkiye'ye getiriyor. Yurtdışından getirdikleri markaları Nstyle mağazaları aracılığıyla satan ve 20 mağazaya ulaştıklarını belirten Yıldız, bu şekilde dünya markalarını da Doğu'ya taşıyacaklarını ve 2015'e kadar Türkiye'de 100 mağazaya ulaşmak istediklerini söyledi.

Marka alışverişi artıyor

MARKAFONİ Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari ise, kullanıcıların yüzde 39'unun Anadolu ve doğu illerinden oluştuğunu söyledi. Doğu illerindeki talebin hızla arttığını, özellikle dünya markalarına talebin bir hayli yüksek olduğunu vurgulayan Tatari, 'Markalar mağazalarla ulaşamadıkları doğu illerine bu şekilde kolay ulaşım yolu buldular. Doğulu tüketici de buna çok aç. Gelir de yükseldikçe marka alışverişi artıyor' dedi.
Sabah


Geri Dön