Aboneliği feshedene parası 15 günde iade!
Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli yaptığı açıklamada 24 Ocak 2015 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği 'nin tüketicileri koruyan düzenlemeler içerdiğini dile getirdi
Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, 24 Ocak 2015 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği'nin tüketicileri koruyan düzenlemeler içerdiğini belirtti. Tüketiciler açısından zaruri ihtiyaç haline gelen birçok mal veya hizmete ilişkin abonelik sözleşmelerinde tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunması amacıyla düzenleme gerçekleştirildiğini belirten Bakan Canikli, "Bakanlığımız tarafından hazırlanarak 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da 'Abonelik Sözleşmeleri' başlığı altında kapsamlı düzenlemelere yer verildi. Bu kanuna dayanarak hazırlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği, 24.01.2015 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı. Yayımlandığı tarihten itibaren üç ay sonra yürürlüğe girecek olan yönetmelik, elektrik, su, doğalgaz, sabit veya mobil telefon, internet gibi birçok mal veya hizmete ilişkin abonelik sözleşmelerinde tüketicileri daha fazla koruyacak düzenlemeler içeriyor. Böylece tüketicinin tam bilgilendirilmesini esas alan ve tüketicinin hakkını sonuna kadar gözeten düzenlemeleri hayata geçiriyoruz" dedi.
Yeni yönetmelikle satın alınan mal veya hizmete ilişkin olarak tüketicilerle abonelik sözleşmesi yapılacağını ifade eden Bakan Canikli, "Abonelik sözleşmelerinin bir örneğinin tüketiciye verilmesi zorunlu hale getirildi. Tüketicilerin haklarının, aldıkları mal veya hizmet bedellerinin, tüketicilerin katlanacağı maliyetlerin neler olduğu, satıcı ve sağlayıcının sorumlulukları, tüketicinin oluşan zararlarının nasıl ve ne kadar sürede tazmin edileceği ayrıntılı olarak bu sözleşmelerde yer alacak" diye konuştu. Yeni düzenleme ile ön ödemeli hizmetler hariç olmak üzere hizmete ilişkin ücretlendirme işleminin hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlatılabileceğini kaydeden Bakan Canikli, böylece tüketiciye sunulmamış hiçbir hizmetin bedelini tüketiciden talep edilemeyeceğini bildirdi.
Bir aylık süreyi kapsayacak
Faturalandırma dönemi değiştirilerek birim fiyatın artırılması gibi uygulamaların da önüne geçileceğini söyleyen Bakan Canikli, düzenlemeyle satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak faturalandırma dönemlerinin sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça bir ay olacağını vurguladı. Bakan Canikli, faturanın zamanında ödenmemesi durumunda uygulanacak gecikme zammı oranına da 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun'un 51'inci maddesine göre belirlenen zam oranını aşmamak kaydıyla üst sınır getirildiğini belirtti. Bakan Canikli, yeni düzenleme ile tüketicinin onayı alınmadan abonelik sözleşmesi uzatılması gibi uygulamaların ortadan kaldırılacağını söyledi.
Ödeme tutarına 1 yıl içinde itiraz
Düzenleme ile tüketicilerin abonelik süresince ödeme bildiriminin ayrıntılarına ücret ödemeksizin erişebileceğini ifade eden Bakan Canikli, ödeme bildiriminin tüketiciye son ödeme tarihinden en az 7 gün önce gönderileceğini vurguladı. Bakan Canikli, ödeme bildiriminin gönderilmesine ilişkin masrafların tüketiciden talep edilemeyeceğini, tüketicilerin ödeme bildiriminde yer alan tutarın hatalı olduğu gerekçesiyle bildirimin düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde ödeme bildirimine itiraz edebileceğini belirtti.
Yeni Asır