Perakende

ABT Tekstil Jasmini markasıyla mağazalaşacak!

ABT Tekstil’in, 2005’te kurduğu ‘Gebe’ giyim, 20 milyon lira ciro yakaladı. Yurtiçinde 13 mağazası bulunan Gebe’deki tecrübenin ardından firma, ‘iri ve kilolu’ gençler için de Jasmini markasıyla mağazalaşma kararı aldı.

HAZIRGİYİM ve konfeksiyonda ‘üretim ve tedarik’ tecrübesi yüksek firmaların marka yatırımı hızlanıyor. Çok sayıda küresel markaya Türkiye’de üretim ve alım organizasyonu yapan ABT-Adnan Bulak Tekstil Temsilcilik Ticaret Ve Sanayi A.Ş.’nin (ABT Tekstil) 2005’te kurduğu hamile giyim markası ‘Gebe’ yurtiçinde 13 mağazalı zincire dönüştü. Gebe’nin geçen yılki cirosu yüzde 65’i 22 ülkeye yapılan ihracattan olmak üzere, 20 milyon liraya ulaştı. ABT Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Bulak, şimdi de ‘iri ve kilolu’ gençler için Jasmini markasıyla mağazalaşma kararı aldıklarını belirtiyor. Halen küresel markalara ayrıca yılda 10 milyon dolarlık ‘üretim ve alım organizasyonu’ yapmaya devam ettiklerini de söyleyen Bulak şöyle konuşuyor:


SÖKSA TECRÜBESİ

“Sinop’luyum. Hazırgiyim ve konfeksiyon sektörüyle, ihracatla tanışıklığım 1976’da Söksa’da başladı. O dönem; Sinop’ta 1700 ortaklı Söksa’nın kuruluşnda görev aldım ve 1976-1979 arası üniversitede işletme okuyan bir genç olarak Söksa için çalıştım. Sonra, 1986’ya kadar farklı ortaklıklarla ihracata ürün tedarikiyle devam ettim. 1986’da kendi işimi kurdum ve birçok ülkeye, Türkiye’de üretim ve alım organizasyonu yapmaya başladım. Eski tabiriyle markalara acentalık yapıyordum. Bu şekilde halen yılda ortalama 10 milyon dolarlık ihracat yapıyorum.


AYŞE ARMAN BASKI YAPTI !

Üretim tarafında çok iyi noktaya geldik. Almanlara üretim yapmak gerçekten çok güçlü disiplin ve detaycılık gerektirir. Böyle devam ederken, Hollandalı bir marka için de ‘hamile giyim’ üretim ve tedarik işine başladık. Bu konuda da çok iyi tecrübeye sahip olduk.  Birgün eşim Yasemin Hanım, Ayşe Arman’ın bir yazısını okumuş. 2005 yılıydı ve o dönemde Ayşe Arman 6 aylık hamileymiş. Arman, Türkiye’de neden daha şık hamile kıyafetleri üretilmediğini sorgulayan bir yazı kaleme alınca Yasemin Hanım ona bizim Hollanda için ürettirdiğimiz hamile kıyafetlerinden gönderdi. Ayşe Arman çok beğenmiş ve bizi ziyarete de geldi. ‘Neden bu konuda mağaza açmadığımızı’ sordu. Ayşe Arman’ın bu pozitif baskısı sayesinde  biz de boşluğu görüp bir hamile markası yapma kararı aldık.


20 MİLYON LİRA CİROYA ULAŞTIK

Marka ismi olarak ‘Gebe’yi benimsedik.  İlk mağazayı da 2005’te açtık. Şu anda 13 mağazamız var. Ayrıca, kendi markamızla 22 ülkeye ihracat da yapıyoruz. Şili’den Avustralya’ya kadar hatta Çin’e bile ihracatımız var. Ciromuzun yüzde 65’de ihracattan geliyor. Geçen yıl Gebe’de 20 milyon TL ciroya ulaştık. Şu anda yurt dışından franchise talepleri var. Muhtemelen ilk önce Körfez bölgesine vereceğiz. Niş bir alan yakalamış olduk. Çünkü hamile giyimi zor bir koleksiyon süreci gerektirir. Çok geçici bir kıyafetlerdir. Türkiye’de yılda ortalama 1.3 milyon doğum var ve biz halen bunun çok küçük bir bölümüne hitap edebiliyoruz.”


Jasmini daha hızlı büyür

ABT Tekstil Genel Müdürü Yasemin Bulak, ‘iri ve kilolu genç giyim’de ciddi boşluk olduğunu belirterek Jasmini markası için şunları söylüyor: “Jasmini’de teknik tekstil ürünleri de kullanıyoruz. Çünkü; iri ve kilolu insanların anatomik yapıları farklı olabiliyor. İstanbul’da 3 mağaza açacağız. Gebe’den hızlı büyüyeceğini öngörüyoruz.”



Hürriyet