Dış Piyasalar

Abu Dabi Havalimanı'nın terminali DOKA güvencesinde!

Tamamlandığında dünyanın tek çatı altındaki en büyük terminali olacak. Abu Dabi Havalimanı Midfield Terminal Tesisleri’nin yapımında DOKA kalıp sistemleri tercih edildi.

Abu Dabi’nin 2030 ekonomik vizyonunun ana taşlarından birini oluşturan ve 3 milyar dolara mal olması beklenen tesisin tamamlandığında yılda 27 milyon yolcu ağırlaması öngörülüyor.

2017’de açılması planlanan terminal 1.1 km uzunluğuyla 700.000 m2’lik bir alanı kaplayacak.

 

Sıra dışı tasarıma özel çözümler

 

“X” görünümü ile sıra dışı bir tasarıma sahip olan terminal binası, 1.5 km uzaklıktan bile görülebilecek. Bu sıra dışı tasarım ve devasa iskeleler nedeniyle tesis, özel çözümlere de ihtiyaç duyuyor.  DOKA, bu özel ihtiyaçlara en uygun sistem ve güvenlik çözümlerini sunuyor.

 

65’e yakın uçak ve A-30 Airbus tipi büyük uçakları taşıyacak güçte tasarlanan devasa iskeleler DOKA uzmanlığı ve kalıp sistemleri ile destekleniyor. Taşıyıcı yük iskelesi Staxo 40, 11.000 m2 döşeme kalıp gerektiren döşemenin dökülmesi için gereken kalıp sistemine yönelik ideal çözümü sunarken; geniş yüzeyli kalıp Top 50 ve 6400 m2 çerçeveli kalıp Frami Xlife;  perde ve kolonların dökülmesi için gerekli kalıp ihtiyacını karşılıyor.

Staxo 40,  DOKA’nın çok katlı yapıların inşaatı için kullanılan taşıyıcı sistemlerinden biri. Sistem, Abu Dabi Havalimanı projesinde, 11.000 m2 alanlık döşeme kalıbın güvenli bir şekilde taşınması amacı ile tercih ediliyor. Ayrıca çalışma platformuna da sahip olması böylesi büyük bir projede iş güvenliği açısından son derece önemli. Sökümü ve montajının da çok kolay olması işçilik ve zaman tasarrufu sağlıyor.

Projelere özel tasarlanan Geniş Yüzeyli Top 50’de, elemanların şekli, ebadı, ankraj düzeni ve kalıp yüzeyi her ihtiyaca göre uyarlanabilmesi tüm mimari taleplerin yerine getirilmesini sağlıyor. Bu nedenle Geniş Yüzeyli Top 50, tasarımı ile farklılık yaratan terminal binası için tercih edildi. Boyutlandırma işlemi her taze beton basıncına göre kolayca yapılabildiği için betonlama hızı istenildiği şekilde düzenlenebiliyor. Ayrıca  yeri değiştirilecek üniteler büyük ve optimum boyutlarda olduğundan vinç ihtiyacını da minimum düzeye indiriyor.  Çift kollu payanda, kaldırma ve yeniden konumlandırma elemanları gibi kullanışlı aksesuarları sayesinde kalıp, güvenli ve kolay bir şekilde kullanılabiliyor.

Frami Xlife, dikdörtgen ve kare kolonların dökülmesi için gereken kalıbın değişik ölçülere adapte edilebilmesi nedeniyle tercih sebebidir. Elle ya da vinçle taşınabilen çok amaçlı panoların kullanışlılığı kolon, köşe, alın kalıbı ve duvar bağlantılarının çok kolay bir şekilde yapılmasını sağlıyor. Üstün kaliteli Frami Xlife levhalar, sıcak daldırma galvaniz kaplama çerçeveleri sayesinde de uzun ömürlü. 

DOKA, Abu Dabi Havalimanı Midfield Terminal Tesisleri’ne sunduğu özel çözümlerinin sahada eksiksiz ve güvenle yerine getirilebilmesi için ayrıca kendi teknik ekibi ile projeye bizzat yerinde de destek sağlıyor.