Ulaşım

Adana metrosunun 2'nci etabı 274 milyon dolara mal olacak!

Adana'da 533 milyon dolara mal olan 13.5 kilometrelik Adana Metrosu'na (Hafif Raylı Sistem), ilave olarak planlanan 10.3 kilometre uzunluğundaki 2'nci etap projesinin maliyeti 274 milyon 300 bin dolar olarak belirlendi.


Adana'da 533 milyon dolara mal olan 13.5 kilometrelik Adana Metrosu'na (Hafif Raylı Sistem), ilave olarak planlanan 10.3 kilometre uzunluğundaki 2'nci etap projesinin maliyeti 274 milyon 300 bin dolar olarak belirlendi.


Merkez Seyhan İlçesi'nde Ekrem Tok Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nden başlayıp, merkez Yüreğir İlçesi Akıncılar Mahallesi'nde sona eren 13.5 kilometre uzunluğundaki Adana Metrosu'na, 10.5 kilometrelik yeni hat ilave edilip, Balcalı Hastanesi'nin arkasında yapılacak yeni stadyuma kadar toplam 24 kilometrede ulaşım sağlaması için proje hazırlandı. Adana 2'nci Etap Raylı Taşıma Sistemi Projesi için hazırlanan Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu, yatırıma dair ayrıntıları da çıkardı.


7 İSTASYON OLACAK


Rapora göre 10.5 kilometre uzunluğunda, 7 istasyonun olacağı 2'nci etap hattının toplam yatırım tutarı 274 milyon 300 bin dolar olarak hesaplandı. Yeni hattın güzergahı ise Akıncılar, Kozan Caddesi, Ege Bağatur Bulvarı, Manolya Caddesi, Yasemin ve Yıldız Caddeleri, TOKİ Konutları, Fevzi Çakmak Yurt Yerleşkesi, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi tarım alanı, Balcalı Hastanesi ve Yeni Stadyum olarak düzenlendi.


3,5 yılda yapımı planlanan Adana 2'nci Etap Raylı Taşıma Sistemi'nde 10.5 kilometrelik güzergahta 7 istasyon inşa edilecek. Bu istasyonlar Tahsilli, TOKİ Hastanesi, PTT Evleri, TOKİ konutları, Teknokent Yurtlar, Balcalı ve Stadyum olarak isimlendirildi.


Saatte 7 bin 540 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak 2'nci etap metro hattı, 10,5 kilometrelik güzergahta 7,5 dakikada ulaşım sağlayacak. Yeni hattın tamamlanması halinde Seyhan'daki ilk duraktan metroya binen Adanalılar, Yüreğir'deki son durağa 22.5 dakikada ulaşım sağlamış olacak.


BORÇ KAMBURU


Dış kaynaklı hazine garantili kredi kullanılarak 533 milyon dolara inşa edilen ve 11 yıllık inşaat aşamasının ardından 14 Mayıs 2010'da biletli yolcu taşımaya başlayan Adana Metrosu'nun halen 711 milyon 518 bin lira borcu bulunuyor. Hazine Müsteşarlığı verilerine göre Adana Büyükşehir Belediyesi bu borcun 198 milyon 762 bin lirasını vadesinde ödeyemedi.


2023 yılına kadar yapılandırılan bu borcun Adanalıların sırtından alınması için sistemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devri gündeme geldi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın müjdeleri arasında yer alan metronun bakanlığa devri için Adana Büyükşehir Belediyesi bürokratları, gerekli işlemleri yapıp, dosyayı ilgili bakanlığa teslim etti.


Bu çalışmalar sonuçlanırsa Adana Büyükşehir Belediyesi'nin İller Bankası payından her ay yapılan yüzde 40'lık kesinti son bulacak.


Adana Ekspres