Genel

Adana Tapu ve Kadastro İl Müdürlüğü binasının tahliyesi TBMM'de!

Yıkılma tehlikesi bulunan Adana Tapu ve Kadastro İl Müdürlüğü binasının neden tahliye edilmediği TBMM gündemine taşındı. CHP'li Sümer, konuya ilişkin soru önergesi hazırladı...

CHP Adana Milletvekili Orhan Sümer, yıkılma tehlikesi bulunan Adana Tapu ve Kadastro İl Müdürlüğü binasının neden tahliye edilmediğine ilişkin soru önergesi hazırladı. Sümer, sorusunun Çevre Ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum tarafından yanıtlandırılmasını istedi.

CHP'li Sümer, ''Parlamentoların yasa yapımından sonraki en önemli işlevi denetimdir. TBMM’de de milletvekilleri, millet tarafından seçilerek kendilerine verilen yetki ile Anayasa’mn 98’inci ve TBMM İç Tüzüğünün 96’ncı Maddesi uyarınca devletin ve milletin çıkarları doğrultusunda , denetim yetki ve görevlerini yerine getirmektedir.
TBMM İç Tüzüğünün 99. Maddesi gereğince ilgili bakanlığın soru önergelerine 15 gün içinde cevap vermesi gerekmektedir'' diye konuştu.

''7/1397 Esas numaralı soru önergeme, süresi içinde cevap verilmemiştir. Bu nedenle yazılı soru önergemi geliştirerek yinelenmesi ihtiyacı hasıl olmuştur'' diye konuşan Sümer, 1998 yılında yaşanan Adana depreminde büyük hasar gördükten sonra yüzde 67 hasarlı raporu verilip bir süre kullanılmayan, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından “yıkılması uygundur” raporu verilen “Özler Caddesi Kuruköprü Mahallesi No: 30 Seyhan/ADANA” adresinde bulunan bina, daha sonraki yıllarda Tapu ve Kadastro İl Müdürlüğü’ne tahsis edilmiştir. Söz konusu binada halen Adana Tapu Kadastro Müdürlükleri faaliyetlerini sürdürmektedir. Binaya her gün çok sayıda vatandaş ile görevli memurlar giriş çıkış yapmaktadır. Türk İmar Sen, Bayındır Memur Sen, Yapı Yol Sen Sendikalarının temsilcileri tarafından yapılan açıklamada, söz konusu binan her an çökme, yıkılma tehlikesinin bulunduğu, binada yeni çatlakların oluştuğu belirtilmekte ve yetkililer uyarılmaktadır'' ifadelerini kullandı.

CHP Adana Milletvekili Orhan Sümer'in soruları:
1. 7/1397 Esas numaralı yazılı soru önergeme ilgili amir hükümler uyarınca belirtilen süre içinde yanıt verilmemiş olmasının gerekçesi nedir?
2. Hatay Tapu Kadastro 12. Bölge Müdürlüğü’ne bağlı olan ve her gün binlerce vatandaşımıza hizmet veren tapu müdürlüklerinin olduğu bu binayla ile ilgili, 1998 depreminin ardından bir rapor hazırlanmış mıdır? Hazırlanmış ise raporun içeriği nedir?
3. Gerekçede belirtildiği üzere, bina hakkında Adana Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından “yıkılması uygundur” veya benzer içerikte bir rapor hazırlanmış ise bu binanın daha sonraki yıllarda Tapu ve Kadastro İl Müdürlüğü’ne tahsis edilmesinin sebebi nedir?
4. Söz konusu bina, kira mı yoksa kurumun mülkiyetinde olan bir bina mıdır? Kıra ise kim ya da kimlerin mülkiyetindedir, hangi yöntemle, ne zaman kiralanmış ve aylık kira bedeli nedir?
5. Binada tadilat ve teffişat en son hangi tarihte yapılmıştır? Bu işlemler için ne kadar harcama yapılmıştır?
6. Söz konusu binada tehlikeli çatlakların oluştuğu iddiası doğru mudur? Doğru ise bakanlığınıza bu yönde herhangi bir şikayet gelmiş midir?
7. Yetkililerin binanın tehlikeli olduğuna ilişkin kendilerine ulaştırılan şikayetler konusunda duyarsız kaldıkları iddiası doğru mudur? Doğru ise bu konuda herhangi bir soruşturma yapılmış mıdır, yapılmış ise sonuçları nedir?
8. Hizmet alımında bulunan vatandaşlar ile görevli memur ve işçilerin her gün giriş çıkış yaptığı ve son derece güvensiz çalışma ortamının bulunduğu belirtilen söz konusu binanın acil olarak tahliye edilmemesinin gerekçesi nedir?
9. İl ve merkez ilçe tapu müdürlüklerinin yeni bir binaya taşınması için bir felaketin yaşanması mı beklenmektedir? Yaşanacak felaketin sorumlusu kim ya da kimler olacaktır?
10. Merkez ilçeler ile Adana Tapu Sicil İl Müdürlüğü’nün aym binada toplanmış olmasının gerekçesi nedir?