Adana turizmde depar atacak!
Adana Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü, kent için adeta turizm dopingi sayılabilecek 2016 yılı faaliyet planlarını açıkladı, kentin tarihi, kültürel ve turistik potansiyelinin tanıtılması için tüm enstrümanlar kullanılacak, yeni değerler oluşturulacak
Adana Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü, kent için adeta turizm dopingi sayılabilecek 2016 yılı faaliyet planlarını açıkladı. Planlara göre kentin tarihi, kültürel ve turistik potansiyelinin tanıtılması için tüm enstrümanlar kullanılacak, yeni değerler oluşturulacak. Seyhan Baraj Gölü üzerinde düzenlenecek Uluslararası Su Sporları Festivali, Minyatür Adana Projesi, ekstrem sporlara ağırlık verilmesi, tarihi kent kimliği aşılaması, termal, eko ve macera turizmine doping projeleri, dikkat çeken planlar arasında.
Tarih, kültür, sağlık, deniz ve doğa turizmi açısından çok zengin olmasına rağmen bugüne kadar pastadan hak ettiği payı alamayan Adana’nın kalkınması için düğmeye basıp “Turizm Master Planı” hazırlayan İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 2016 yılı için planlanan faaliyetleri açıkladı. Bu kapsamda;
Tarihi değeri olan en az 1, en fazla 3 bina restore edilerek turizme kazandırılacak.
Ortadoğu’nun en büyük müzesi olacak Yeni Müze Kompleksi’nin arkeoloji ve mozaik müzelerinden oluşan ilk etabının açılışı yapılacak.
Çukurova Kalkınma Ajansı işbirliğiyle İngilizce ve Türkçe dillerinde, kolayca taşınabilecek ölçülerde bir Adana Tanıtım Rehberi hazırlanacak.
Web GIS (Coğrafi Bilgi Sistemi) haritalama sistemi uygulamaya geçirilecek. Yerli ve yabancı turistler Adana’ya adım atmaz kültür ve turizm değerleriyle buluşacak.
TRT işbirliğiyle, 4 CD’den oluşan Adana Türküleri Müzik Albümü Projesi hayata geçirilecek. Ayrıca, Adana Halk Müziği Topluluğu kurulacak.
Sanal ortamda Adana’nın tanıtımı, e-Adana kapsamında hazırlanacak bir internet sitesi sayesinde kentin tarihi güzelliklerine herkes tek tuşla erişebilecek.
Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından başlatılan “Şehir-İnsan Medeniyet Köprüsü: Örnek Kişilikler” projesi kapsamında konferanslar düzenlenmeye devam edecek.
Avrupa Birliği projeleri kapsamında Erasmus programına hazırlanacak proje ile kentin turizm potansiyelinin tanıtımı yapılarak yerli ve yabancı turist sayısını artırılacak.
Yumurtalık-Karataş sahil bandında 1/25000’lik haritalar hazırlanacak. Karataş-Yumurtalık hattında mavi bayraklı plaj sayısının artırılması için altyapı hizmetleri iyileştirilecek.
Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü tarafından görevlendirilen profesyonel fotoğrafçılar tarafından çekilen fotoğrafların sergileneceği Adana Fotoğraf Portalı kurulacak ve kent fotoğrafları arşivi oluşturulacak.
İlgili belediye ve kurumlarla sağlanan koordinasyonlar ile Saimbeyli, Kozan, Tufanbeyli ve Feke ilçelerindeki kültür varlıklarına daha rahat ulaşım sağlanabilmesi için yol iyileştirme çalışmaları yapılacak.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) ve diğer sektör temsilcileri işbirliğiyle Adana’nın tanıtılması için ulusal ve uluslararası fuar ve festivallere katılım sağlanacak, diğer fuar katılımcılarıyla fikir alışverişi yapılarak vizyon gelişimi sağlanacak.
Kentin yeterli sayıda turist çekebilmesi, mevcut turizm yatırımlarının değerlendirilmesi ve yeni turizm alanlarının belirlenmesi için Turizm Yatırım Rehberi ve Haritası hazırlanarak turizm sektörünün önüne bir yol haritası konulacak.
TARİHİ YERLERE YÖN LEVHASI
Yerli ve yabancı turistlerin ihtiyaçlarını karşılamaya ve daha iyi hizmet almalarını sağlamaya yönelik Kozan ilçesindeki Anavarza Antik Kenti ile Karataş ilçesindeki Magarsus Antik Kenti girişine karşılama ünitesi konulacak, bölgeye yerleştirilen levhalar sayesinde ulaşım kolaylaşacak.
LAGÜNLERE GÖZLEM KULESİ
Karataş ve Yumurtalık ilçelerindeki Akyatan ve Ağyatan Lagünleri iyileştirilecek. Doğaya zarar vermeden bölgenin cezbedici hale getirilmesi için Kuş Gözlem Evleri kurulacak. Fotoğraf sanatçıları, kuş ve bitki gözlemcileri bölgeye davet edilip foto-safari etkinlikleri gibi tanıtım faaliyetleri yapılacak.
TURİSTİK SOSYAL MEDYA DOPİNGİ
Tanıtım faaliyetlerinin önemli bir ayağı da sosyal medyada devam edecek. Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü’nün Facebook, Twitter, Instagram, Youtube gibi sosyal ağ hesapları ile web sitesi kullanılarak sosyal medyaya yönelik tanıtım faaliyetleri devam edecek, kentin ülke ve dünya turizminde alacağı pay artırılacak.
KENTSEL PAZARLAMA STRATEJİSİ
Adana Kentsel Pazarlama Stratejik planı kapsamında yurtiçi ve yurtdışında yaşayanların Adana hakkında bilinirliğini ve algısını ölçmek için uzmanlar tarafından anketler düzenlenerek bu konudaki görüşler doğrultusunda Adana’nın güçlü ve zayıf yanları ortaya çıkarılarak kentsel pazarlamada bir stratejik plan ortaya konulacak.
ANKARA’DA ADANA TANITIM GÜNLERİ
Ankara’da yapılan kent tanıtım günleri etkinliği çerçevesinde kentin tarihi ve kültürel değerleri, mutfak kültürü ile ticaret sanayisini tanıtmak ve özellikle yabancı elçiliklerle temas ederek kentin uluslararası ölçekte tanıtıma katkı sağlayacak Adana Tanıtım Günleri düzenlenecek. Önemli köşe yazarları ve medya mensupları etkinliğe davet edilecek.
TARİHİ KENT KİMLİĞİ YENİDEN KAZANILACAK
Adana’nın ‘tarihi kent kimliği’ni yeniden kazanması için Ali Münif Caddesi’nde sokak sağlıklaştırma çalışmaları yapılacak. Taşköprü istikametinde bulunan işletmelerin turizm amaçlı yeniden değerlendirilip belirlenen yol üzerindeki yerlerde çevre düzenlemesi ve restorasyon çalışmaları yapılarak kültür yolu projesi hayata geçecek.
KURUM, DAHA İYİ HİZMET İÇİN TAŞINACAK
Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü’nün daha iyi hizmet verebilmesi, personelin daha rahat koşullarda çalışabilmesi ve halkın kuruma daha kolay ulaşabilmesi için, yeni Müze Kompleksi’ne taşınacak Adana Müzesi Hizmet Binası’na yerleşilecek. Bina kent tanıtımına yönelik unsurlarla giydirilecek, bahçesinde ise ışıklandırma, ses sistemi ve oturma alanı gibi düzenlemeler yapılarak resim sergisi, müzik dinletisi gibi sanatsal etkinlikler yapılacak.
TURİSTİK İLK ADRES MİNİ ADANA OLACAK
Kent sakinlerinin bir yana, yerli ve yabancı turistlerin Adana turunda ilk adres ‘Mini Adana’ olacak. Merkez Park’ta inşa edilmesi planlanan projede Taşköprü, Ulu Camii, Sabancı Camii, Büyük Saat, Anavarza Kalesi, Yılan Kalesi, Misis Köprüsü ve Varda Köprüsü gibi sembol değerlerimiz açık hava müzesi atmosferinde sergilenecek. Minyatür gezi alanının etrafında minyatür ekspres tren dolaşacak, çeşitli noktalarda hediyelik eşyalar satılacak. Mini amfi tiyatroda çeşitli etkinlikler sergilenirken labirent ve go-kart aktiviteleri de sunulacak.
TURİZM OTORİTELERİ KENTE DAVET EDİLECEK
Turizm sektöründen alınacak payın artırılması amacıyla seyahat acenteleri ve yetkilileri kente davet edilecek. Ulusal basın temsilcileri de kente davet edilerek gezi programı düzenlenecek. Doğal, kültürel ve turistik değerleri yerinde incelemek ve değerlendirmek için de yurtdışı turları düzenleyen seyahat acentesi yetkilileri Adana Dünya’ya Açılıyor Programı kapsamında kente davet edilip, tur programlarına Adana’nın da dahil edilmesi talep edilecek.
YENİ ADANA FİLMİ, YAYIN VE SEMPOZYUMLAR
Kentin tanıtılmasına yönelik proje kapsamında, kentin asayiş olaylarıyla anılan imajının düzeltilmesi için başlatılan “Marka Şehir Adana İçin Algı Stratejisi Projesi” kapsamında kentin kültürel mirası ve turizm öğelerinin tanıtımı adına ulusal ve uluslararası tanıtım organizasyonları düzenlenecek. Yeni ‘Adana filmi’ çekilerek ulusal ve uluslararası basında tanıtımlar yapılacak, kitap, gezi rehberi ve broşür gibi materyaller basılıp turizm konferansları ve bilimsel sempozyumlar gerçekleştirilecek.
TERMAL TURİZM TESİSLERİ GELİŞTİRİLECEK
Kaplıca Turizmi Projesi kapsamında Yüreğir, Ceyhan, Kozan, Yumurtalık ve Pozantı ilçelerinde varolan jeotermal kaynakların altyapıları hazırlanıp, ön plana çıkarılacak. Ceyhan’daki Kokarpınar Ilıcası, Yumurtalık’taki Narlık Kaplıcası, Yüreğir’deki Acıdere İçmesi, Pozantı’daki Çiftehan gibi alanlar ulusal ve uluslararası platformlarda yeterli düzeyde tanıtılacak. Termal turizmin gelişebilmesi için sıcak su kaynakları ortaya çıkartılıp işletilecek, ulaşım olanaklarının da elverişli olması ve konaklama tesislerinin yeterli seviyeye getirilmesi planlanacak.
EKO TURİZM VE MACERA TURİZMİNE DOPİNG
Alternatif Turizm Destinasyonları Projesi kapsamında kentin alternatif turizm potansiyeli ortaya çıkacak. Eko turizm ve macera turizminin geliştirilmesi amacıyla mağaracılık, rafting, trekking, bisiklet parkurları, offroad, yaylacılık, su sörfü, su kayağı, yamaç paraşütü, kuş gözlemi ve kamp karavan aktivitelerine yönelik alanlar tespit edilerek haritalandırılacak ve uluslararası standartlara uygun işaretleme çalışmaları yapılarak bölgeye daha fazla ziyaretçi çekilecek. Daha fazla ziyaretçinin bölgeye çekilmesi için bilgi ve iletişim teknolojileri altyapısı geliştirilecek, navigasyon sistemi oluşturulacak ve seyahat acentelerinin bilgilendirilmesiyle entegre pazarlama sağlanacak.
Öte yandan, "Geleneksel El Sanatları ile Kadınlarımız İş Sahibi Oluyor" ve "Adana’da Varda Var" projelerinin devam ettiği belirtildi.
Hürriyet