Adana'da 9.4 milyon TL'ye icradan satılık arsa!
Adana 14. İcra Dairesi, Adana Çukurova'da yer alan arsayı 9 milyon 457 bin 250 TL bedelle satışa çıkardı.
Adana 14. İcra Dairesi, Adana Çukurova'da yer alan arsayı satışa çıkardı. Arsanın satış bedeli 9 milyon 457 bin 250 TL olarak belirlendi.
T.C.
ADANA 14. İCRA DAİRESİ
Dosya No: 2019/3263 ESAS
TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI
Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
Özellikleri : Adana, Çukurova, KİREÇOCAĞI Mah., 2026 Parsel sayılı taşınmaz. 100.Yıl Mah. 85343 Sk. ile Hacı Bektaş Veli Bul.nın kesiştiği köşe başı Çukurova/Adana adresinde bulunmaktadır. Belediye imar planına göre 5 kata imarlı olduğu ve Adana 2.İdare Mah.nin 2019/445 E, 2019/736 K ile plan iptali bulunmaktadır. Oğuz Kağan Köksal Görme Engelliler Okulu'nun 100 m doğusunda, Dr. Sadık Ahmet Bul.nın 990 m batısında bulunmaktadır. Çevresi tamamen yüksek katlı binalar, parklar ve işyerlerinden oluşmaktadır. Belediye hizmetlerinden yararlanmaktadır. Üzerinde yaklaşık 80 adet 5-6 yaşlarında zeytin ağacı bulunmaktadır.
Yüzölçümü : 2.905 m2
Kıymeti : 9.457.250,00 TL
KDV Oranı : KDV Kanunun 17. Maddesinin 4. Fıkrası Uyarınca Muaf
1. Satış Günü : 05.07.2021 günü 11:00 - 11:05 arası
2. Satış Günü : 30.07.2021 günü 11:00 - 11:05 arası
Satış Yeri : Yeni Adliye Binası 1. Kat D110 - KAZIM KARABEKİR MAHALLESİ MUSTAFA KEMAL PAŞA BULVARI NO :29 YÜREĞİR / ADANA
Satış şartları :
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşincigünden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, 1/2 tapu harcı ile teslim masraflarıalıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)
3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.
6- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2019/3263 Esas sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.
(İİK m.126)
(*) İlgililer tabirine irtifak hakkı sahipleri de dahildir.
* : Bu örnek, bu Yönetmelikten önceki uygulamada kullanılan Örnek 64'e karşılık gelmektedir.