Konut

Adapark Projesi'nin 3. Etap satışları Ağustos´ta başlayacak!

Adapark Projesi Sancaktepe´de 1. ve 2. etap satışları bitmek üzere...

Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas "Firmaların projeleri markaya dönüştü ve artık markanın insanlar nezdinde bir değeri var" diyor

Sur Yapı Çamlıca, Bayrampaşa ve Kağıthane AVM projeleriyle adından söz ettiriyor... Star İstanbul, Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas ile hem projeleri hem de İstanbul´daki inşaat piyasasının durumunu konuştu. Sektörün İstanbul´da yaşadığı süreci değerlendiren Elmas, değişimi şu cümlelerle ifade etti: Firmaların projeleri markaya dönüştü ve artık markanın insanlar nezdinde bir değeri var.

Sur Yapı olarak ne kadar zamandır sektörün içinde yer alıyorsunuz?

1992´de kurduğumuz şirket, 1997´de Sur Yapı olarak sektörde yer almaya başladı.

İstanbul´da sektörün yaşadığı bir değişim var, bu değişimin miladı nedir?

Sektör için kırılma noktalarından biri 99 depremi, deprem sonrasında bilinç arttı. 4-5 sene konut üretilemedi. Ardından 2003´ten sonra oluşan siyasi istikrar piyasalara güven verdi, konut kredilerinin piyasada aktif hale gelmesi ile bir pazar oluştu ve bu büyük bir ivme sağladı. Talep, güven ve finasman imkanı biraraya gelince oluşan potansiyel de firmaları harekete geçirdi.

İnşaat sektöründe firma sahiplerinin vizyonu da değişti mi?

Elbette değişti. Rekabet firmaları geliştirdi. Firmaların potansiyeli de diğer yapımcılara örnek oluyor. Piyasalarda orta ve küçük ölçekteki firmlarda da gözle görülür bir düzelme var. Mahalle arasında 10 daireli bir apartman yapan müteahit de estetik bir kaygı ile yapıyor binalarını. İnsanlar da bir estetik beklenti oluştu ve müteahit de onu görüyor.

Hangi özelliklerinizle tercihe değer bulunduğunuzu düşünüyorsunuz?

Kontularımızda insanlar bir ömür boyu yaşıyor, kaliteli konutlar teslim ediyoruz. Satış sonrasına da ağırlık veriyoruz. Sorunları da iyi yönetmeye çalışıyor, müşteri memnuniyetini üst seviyede tutuyoruz.

Devam eden projeleriniz nelerdir?

Adapark Projesi Sancaktepe´de devam ediyor. Hem satışı hem inşaatı başladı.   1 ve 2. etap satışları bitmek üzere. 3. etap satışlarına Ağustos´ta başlayacağız.

Boğaz manzaralı Çamlıca evleri

Çamlıca  Projesi´nin özelliği nedir?
Çamlıca Projesi bin 50 konutluk bir proje. Çamlıca´nın eteklerinde olan projede belli bir kattan sonra Marmara ve Boğaz tarafına manzaramız var. 150 bin m2´lik bir arazi üzerinde projelendiriliyor. 10-14 arasında değişen yatay bloklarımız ve büyük bir orta alanımız var. Bütün dairelerin önünde çok büyük kat bahçeler var. Temel konsept yatay bloklar, büyük bahçeli, kat bahçeli bloklar. Onların önünde de kahverengi görülen güneş kırıcılar bulunuyor. Onlar da raylı sistem monoray ile balkonlarda güneş alan yer çekiliyor ve güneşi engelliyor.

2 metro arasında

Diğer projeleriniz neler?

Bayrampaşa´da 45 dönümlük bir arazide  konut+AVM çalışmamız olacak. Hefef kitlemiz Avrupa Yakası´nda iyi bir projede oturmak isteyen insanlar. İki metro istasyonun arasında kalan bir arazi. Ulaşımı cazip dört kavşaktan otoban giriş ve çıkışları var. Ayrıca 6. katlardan sonra çok güzel bir eski İstanbul silüeti var. Yani biz burada manzarayı da satacağız. Kağıthane´de 225 milyon dolarlık outlet AVM  Projesi yapıyoruz. 

Talep Halkalı´ya

İstanbul´da yaşayanlar hangi yakada gayri menkul almak istiyor?

İnsanların yüzde 35´i Anadolu Yakası´nda, yüzde 65´ide karşı tarafta oturuyor. Otumak için işi karşıda olduğu halde Anadolu Yakası´nı tercih eden çok insan var. Fakat karşıda da çok ciddi bir talep var özellikle bizim Bayrampaşa arazisi gibi şehrin merkezinde boş alanlar yok. O nedenle Halkalı tarfına gidiyor projelendirmeler. 

Sanayi alanları konut oluyor 

İstanbul´da ileriye yönelik yatırımlarınız hangi yakada olacak?

Anadolu Yakası´nın konut talebi yüksek ve oturmak için ideala bir yer. Bu yakada arazi geliştirmede de çok sıkıntı var. Bir taraftan orman sınırı ve burada su havzaları var. Bu sebeple kuzeye doğru genişleyemiyor ve oraya en yakın olan Sancaktepe, Çekmeköy´ye doğru genişliyor. İkinci bir taraf olarak da Maltepe, Kartal var. Oralarada eski sanayi bölgelerinde yeni alanlar açmak daha kolay. Şehir merkezlerinde kalmış eskimiş sanayii alanlarının konuta dönüşme imkanı var. Zeytinburnu´nda böyle bir potansiyel var. 

Şehir merkezinde tatil köyü 

İnsanların ev alırken öncelikleri nelerdir?

Bir kere arazinin konumlandığı yeri yani merkezi noktalarda yaşamı, ulaşımı göz önünde bulunduruyorlar. Merkezi noktalarda yaşam konsepti oluşturabilecek bir projenin satmak gibi bir derdi yok. Ancak merkezde yeni proje geliştirilemiyor. İnsanlar aldıkları yerde bir marka da olsun istiyor. Çocuğunu oturduğu yerdeki bir parkta, güvenli bir biçimde oynatabilmek istiyor. Ve orada kendisi gibi düşünen insanlarla bir sosyal çevre olsun istiyor. Arabayı park edecek yer talep ediyor. Havuzlar, fitnes alanları yapıyoruz. Deniz hariç tatil köyündeki herşeyi yapıyoruz.
NEZİHA ÇAKIROĞLU/Star