Genel

Adese AVM, Marmara Bölgesi'nde büyümek istiyor!

2009'da Prestige Marketler Topluluğu'nun İstanbul, Kocaeli ve Sakarya'da faaliyet gösteren 11 mağazasını satın alan Konyalı İttifak Holding'e bağlı Adese Alışveriş Merkezleri (AVM), Marmara Bölgesi'nde büyümek istiyor...

Bölgede daha güçlü hale gelmek isteyen şirket, birkaç büyük yerel zincirle yeniden masaya oturma kararı aldı. İstanbul, Düzce ve Bolu'da satın alma görüşmelerini gizli bir şekilde sürdürdüklerini açıklayan Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler, bunun için gerekli finansmanın hazır olduğunu söyledi.

Özeskiciler, satın almaların yanı sıra farklı noktalarda mağaza açarak da büyümelerini sürdüreceklerini ifade etti.

Sektördeki yeni gelişmeler ve yatırım planları ile ilgili Zaman'a bilgi veren Özeskiciler, perakende sektörünün hızlı bir büyüme gösterdiğini, bunun da beraberinde üretim ve istihdamı artırdığını kaydetti. Sektörde ciddi bir rekabetin olduğunu aktaran Genel Müdür, 'Hiçbir işletme sahibi hayır için yatırım yapmaz. Rekabet her zaman vardır. Ancak bu rekabetten en krlı tüketici çıkıyor. çünkü hem istediği fiyatlarda ürün bulabiliyor hem de daha kaliteli ürüne ulaşabiliyor.' dedi. 2000'den önce birçok kesimin faiz ve faiz dışı farklı alanlardan para kazandığına dikkat çeken Özeskiciler, bu tarihten sonra ticari mantıkla iş yapmanın ön plana çıktığını aktardı. Sektörün her yıl yüzde 10 büyüdüğünü ifade eden Özeskiciler, Adese'nin ise 5 yıl içinde yüzde 100'lük bir büyüme yakaladığını açıkladı. Birkaç yıl içinde yurtdışına mağaza açmayı planladıklarını bildiren Özeskiciler, bu amaçla komşu ülkelerde çalışma yaptıklarını dile getirdi. Türkiye çapında 134 mağazaya ulaşan Adese, 2011'i markalaşma yılı olarak ilan etmiş. Özeskiciler'e göre; markalaşmayan şirketlerin yeni dönemde tüketiciye güven vermeleri çok zor. Özeskiciler, marketlerinde sattıkları et ürünlerinin tamamını Selet markasıyla birlikte ürettiklerini, et satışlarında zarar etseler dahi kaliteden asla taviz vermeyeceklerini dile getirdi.
Bayram Kaya/Zaman