Adil Karaismailoğlu: Kanal İstanbul, bir İstanbul projesi değil Türkiye projesidir!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, Kanal İstanbul projesinin yalnızca İstanbul değil bir Türkiye projesi olduğunu söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, Bakanlığının 2021 bütçesi üzerindeki görüşmelerde, milletvekillerinin sorularını cevapladı.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Diyarbakır'dan geçen demir yolu hattıyla ilgili bir soruya yanıt veren Karaismailoğlu, "Yapılan çalışma, şeffaf bir ihata uygulamasıdır. Yayaların gelişigüzel emniyetsiz bir şekilde geçişi engellenerek, ihtiyaç olan noktalarda yaya üst geçidi yapılarak kontrollü bir şekilde yayaların geçinin sağlanması amaçlanmıştır." dedi.
Proje başladığında şehirde konuyla ilgili bir sıkıntı olduğunu duyduklarını ekibiyle beraber hemen şehre giderek vatandaşlarla istişarelerde bulunduklarını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, "Ekibimizle birlikte şehre gittik. Bunun yayaların güvenliği için olduğunu anlattık. Gerekli yerlerde yaya geçişleri yaparak sorunun çözülmesi için adım atılmıştır." dedi.
Diğer bir yandan 229 kilometrelik Halkalı-Kapıkule hattındaki çalışmaların da başladığını dile getiren Karaismailoğlu, söz konusu projeye ilişkin, "Bu hatta 200 kilometre/saat hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek yolcu ve tren hattı inşa edilmesine başlanmıştır. Projenin ilk etabındaki kesiminde yapım çalışmaları devam etmekte olup yüzde 20,5 fiziki ilerleme sağlanmıştır." dedi.
- "İki yıl içerisinde Çukurova bölgesinde havalimanını hizmete alacağız"
Çukurova Havalimanı'nın da yap-işlet-devret usulüyle yarın ihale edileceğini belirten Karaismailoğlu, "Yarın teklifler alınacaktır. İnşallah iki yıl içerisinde de Çukurova bölgesinde havalimanını hizmete alacağız." dedi.
Karayolları Genel Müdürlüğünce hazırlanan karayolları güzergah çalışmalarına başlanırken yerel yönetimler dahil olmak üzere ilgili tüm kurum ve kuruluşların görüşlerinin alındığını dile getiren Karaismailoğlu, "Tamamlanan hastanelerin bağlantıları Sağlık Bakanlığı ile yapılan protokol kapsamında gerçekleştirilmektedir. Örneğin, Adana, Bursa, Eskişehir, Başakşehir ve Kocaeli Şehir Hastaneleri bağlantıları bu kapsamda sağlanmıştır. İzmir Şehir Hastanesi bağlantısının da çalışmaları devam etmektedir. Gaziantep Şehir Hastanesi'nde ise ihale süreci devam etmektedir." şeklinde konuştu.
- "Türkiye'nin 50-100 yıllık kaderini belirleyecek atılımlar yapıyoruz"
Lojistik alanında, ülkenin ciddi bir coğrafi avantaja sahip olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
"Biz Türkiye'nin sadece 5-10 yılını değil, değişen dünyanın ekonomik hareketlerine uygun bir şekilde, 50-100 yıllık kaderini belirleyecek atılımları yapıyoruz. Bu anlamda özellikle dünyada güçlenen kuzey-güney ekonomik koridorları ve büyüyen doğu-batı aksında orta koridor ülkemiz için çok önemli. Dünyadaki yük akışının yüzde 90'ı deniz yoluyla gerçekleştirilmektedir. 2020 yılında 12 milyon ton yük hareketi varken, 2030'da 25 milyon ton, 2050'de 95 milyon ton, 2100'de 150 milyon ton yük hareketinin olacağı lojistik master plan kapsamında hesaplanmıştır. Bu açıdan Asya, Avrupa ve Afrika arasındaki koridorlarda, Ege, Karadeniz ve Hazar çok daha fazla önem arz etmektedir. Doğu-Batı aksında kara bağlantısı ile kuzey-güney aksında deniz bağlantısıyla Türkiye bu açıdan çok stratejik bir konumda bulunmaktadır."
Bakan Karaismailoğlu, stratejik projelere değinerek, "Kanal İstanbul bir İstanbul projesi değil, Türkiye projesidir. İstanbul Havalimanı, kara yolu, demir yolu bağlantısı, lojistik merkezleri ve buradan geçecek bir su yolu olacak Kanal İstanbul'la birlikte, dünyanın en önemli intermodel lojistik merkezi olacaktır. Bu sayede kendi ekonomisini yaratan bir bölge olarak, sanatın, bilimin, yaşamın ve ekonominin yeni kalbi olacaktır. Bu açıdan Kanal İstanbul Projesi bir dünya projesidir. Çalışmalarımız aralıksız sürüyor." dedi.
- "Yerli ve milli teknolojilerin geliştirilmesini önemsiyoruz"
Ankara-İzmir YHT'nin üstyapı işlerinin tesisi için ihale yapıldığını dile getiren Karaismailoğlu, "Sözleşme imza aşamasına gelinmiş olup, kredi sözleşmesi çalışmaları devam etmektedir. Bu süreçlerden sonra yapım çalışmalarına başlanacaktır. Projede Ankara-Afyon ile Salihli-İzmir arası 30 ay, Afyon-Salihli arası ise 42 ay içerisinde tamamlanması hedeflenmemektedir." diye konuştu.
İBB Meclisi'nde Kanal İstanbul tartışması!