Kent Haberleri

Adil Karaismailoğlu: Kanal İstanbul önümüzdeki 100 yıllara yön verecek!

Çalışmalarına hız kesmeden devam eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu çılgın proje ile ilgili olarak yaptığı açıklamada "Kanal İstanbul, emlak-rant projesi gibi getirilip, basit konulara, günlük dedikodu siyasetine alet edilecek bir proje asla değildir." dedi.

Çalışmalarına hız kesmeden devam eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Gayrimenkul Geliştirme ve Yönetimi Bölümü'nün gerçekleştirdiği sektör seminerlerinin "Türkiye'nin Ulaştırma Politikaları" konulu açılış dersinde önemli açıklamalar yaptı.

Anadolu Ajansı'nın akkardığına göre, yaptığı açıklamada iyi bir yatırım için iyi planlama yapılması gerektiğine dikkat çeken Bakan Adil Karaismailoğlu, 20 seme öncesine göre Türkiye'nin çok daha iyi konumda olduğunu dile getirdi.

- "Kanal İstanbul önümüzdeki 100 yıllara yön verecek"

Bakan Adil Karaismailoğlu, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul gibi büyük bir projenin, kısır, kötü siyasete alet edilemeyeceğini kaydederek, "Bu bir vizyon projesidir. Önümüzdeki 100 yıllara yön verecek çok önemli bir projedir. Siyasi çekişmelere konu edilecek bir proje asla değildir." şeklinde konuştu.

Bakan Adil Karaismailoğlu, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Önümüzdeki dönemde karşımıza çıkacak sıkıntıları çözmek için bugünden planlama yapmak gerekiyor. Kanal İstanbul da tamamen onun sonucudur. Kanal İstanbul, emlak-rant projesi gibi getirilip, basit konulara, günlük dedikodu siyasetine alet edilecek bir proje asla değildir. Hele bunu ülkeyi yönetmeye talip olan kişilerin konuşması o kadar komik oluyor ki. Onlarca, yüzlerce gemi, İstanbul Boğazı'ndan geçmek için bekliyor. Çünkü İstanbul Boğazı'ndan güvenli olarak geçmesi gereken gemi sayısı 25 bin adettir ama biz olağanüstü gayret göstererek, kazaya mahal vermeden, 40 binin üzerindeki geminin güvenli geçmesini sağlıyoruz."

- "Kanal İstanbul projesinin Montrö ile alakası yoktur"

Bakan Adil Karaismailoğlu konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamara ticaret hacminin artmasına bağlı olarak Marmara Denizi'nde gemi bekleme sürelerinin daha da uzayacağını belirterek, "Alternatif su yolu yapmamız gerekiyordu, Kanal İstanbul da tamamen bu zaruretten doğan çok önemli projedir. Montrö Boğazlar Sözleşmesi yapıldığında, boğazlardan sadece 3 bin gemi geçiyordu ama bugüne geldiğimizde 40 binin üzerinde gemi geçiyor. 2050'de boğazdan bu ticaret hareketliliğiyle 78 bin gemi geçecek. Bu sayının buradan geçmesi mümkün değildir. Bu gemilerin Marmara Denizi'nde beklemesi de mümkün değildir. O yüzden bir alternatif su yolu, küresel hareketliliğe çözüm bulmak, ticari koridorda pay sahibi olmak için Kanal İstanbul'u projelendirdik. Kısmen alternatif ulaşım yollarıyla işe başladık, bu devam edecek." şeklinde konuştu.

Yaptığı açıklamada çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesinin gelecek yüzyıllara damga vuracak, küresel lojistik hareketlere yön verecek bir devlet projesi olduğunu dile getiren Bakan Adil Karaismailoğlu, "Birinci köprü yapılırken '30 milyon aç, köprüye ne gerek var?' diyen mantık, bugün Kanal İstanbul'a karşı çıkıyor." dedi.

Bakan Adil Karaismailoğlu konuyla ilgili olarak şunları dile getirdi: "Montrö Boğazlar Sözleşmesi sadece İstanbul Boğazı'nı değil, Marmara Denizi'ni, Çanakkale Boğazı'nı da kapsıyor. Kanal İstanbul'un Montrö ile bir alakası yoktur. Çünkü Kanal İstanbul'dan geçen gemi, Marmara Denizi'ni kullanacak, Çanakkale Boğazı'nı da kullanacak. Burada Montrö'nün bütün şartları gerekli. Montrö'nün detaylarında, savaş ve barış durumunda Türkiye'nin hakları ve hukuku vardır. Biz de bunları yakından takip ederek, birebir uyguluyoruz. Şu anda savaş döneminde bile bize verdiği yetkileri sonuna kadar kullanıyoruz."

 

Ekrem İmamoğlu'ndan son dakika Kanal İstanbul uyarısı: Bu büyük bir tehdit!