Adil Karaismailoğlu: Ulaştırma projelerine tarihi imzalar attık!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, 2021'de ulaştırma ve haberleşme projelerine tarihi imzalar attıklarını dile getirerek"Ana vatan, mavi vatan ve uzay vatanda prestijli projeleri hayata geçirdik." şeklinde konuştu.
Çalışmalarına hız kesmeden devam eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Anadolu Ajansı muhabirine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2021 yılı yatırımları ile ilgili önemli açıklamalar yaptı.
Yaptığı açıklamalarda dağları tünellerle, vadileri viyadüklerle aştıklarını kaydeden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu karayolları yatırımlarına da dikkat çekti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ulaştırma yatırımları ile ilgili yaptığı açıklamada 2003 yılında 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 28 bin 400 kilometrenin üzerine çıkardıklarını söyledi.
- 2022'de köprü ve tünel yatırımları devam edecek
"Asrın projeleri" arasında yer alan ve son zamanlarda sık sık gündeme gelen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de dahil edildiği Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi'nin tamamlanmasına az bir zaman kaldığını kaydeden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada "Ülkemizin gurur projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de 2022 yılının ilk çeyreğinde hizmete açılması hedeflenmektedir." dedi.
Yaptığı açıklamada "Dağları tünellerle aşıyor, derin vadileri viyadüklerle geçiyoruz." diye konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kömürhan, Hasankeyf-2, Tohma, Zorava, Pirinkayalar köprülerinin de aralarında bulundığı köprü ve viyadükleri hizmete açtıklarını belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2003-2021 seneleri arasında toplamda 600 kilometre uzunluğunda 382 tünel inşa ettiklerini, bugün itibarıyla da tüm yollarda toplam 650 kilometre uzunluğa sahip 465 tünelin hizmet verdiğini kaydederek, şöyle konuştu: "2023'e kadar yol ağımızda toplam 720 kilometre uzunluğunda tüneli vatandaşımızın hizmetine açmayı hedefliyoruz."
- "Mega kent İstanbul’da metro çalışmaları sürüyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından 13 tanesikent içi raylı sistemler, 5’ tanesi demir yolu, 20 tanesi kıyı yapıları, 6 tanesi hava yolu ve haberleşme olmak üzere toplamda 44 projenin yapımının devam ettiği bilgisini verdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: "Türkiye genelinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız tarafından 312,2 kilometre kent içi raylı sistem işletmeye alınırken 7 farklı şehrimizde yürütülen 14 projede toplam 184,7 kilometre hattın ise yapım çalışmaları sürüyor. İstanbul’da yapımı devam eden Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu, Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, Bakırköy (İDO)-Kirazlı Metrosu, İstanbul Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metrosu, İstanbul Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca-Bosna Bulvarı Metrosu ve İstanbul Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon projelerinin 2022 ve 2023 yıllarında bitirilmesi hedefleniyor." şeklinde konuştu.
Demiryolu yatırımlarıyla ilgili de bazı bilgiler veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Demir Yolu Projesi, Ankara–Afyon-Uşak-İzmir Hızlı Tren Demir Yolu Projesi, Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Demir Yolu Projesi, Halkalı-Ispartakule Arası Demir Yolu Projesi devam ediyor. Aksaray-Ulukışla-Yenice Hızlı Tren Demir Yolu ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demir Yolu projelerinin ihaleleri yapıldı." dedi.
- “Demir yolu uzunluğu 12 bin 803 kilometreye çıktı”
Demir yolları yatırımları ile ilgili de bilgi veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu şunları dile getirdi: “Ülkemizi yeniden demir ağlarla örme hedefi kapsamında demir yolu uzunluğumuzu 2021 yılı itibarıyla 12 bin 803 kilometreye çıkardık. 1213 kilometresi yüksek hızlı, 11 bin 590 kilometresi konvansiyonel olmak üzere toplam 12 bin 803 kilometrelik demir yolu ağında halkımıza hizmet veriliyor. Hatların yüzde 47’sine tekabül eden 5 bin 986 kilometresini elektrikli hatta çevirdik. Halen yaklaşık 847 kilometre demir yolunda elektrifikasyon yapım çalışmalarımız devam ediyor. Hızlı ve güvenli hizmetin önemli unsuru olan sinyalli hatlar 6 bin 828 kilometreye ulaştı. Sinyalli hatların oranını yüzde 53’e yükselterek zaman ve emniyette önemli mesafeler elde edildi."
Adil Karaismailoğlu: Kanal İstanbul en önemli gündemlerimizden olacak!