AFAD'ın verdiği hane başı destek hesaplara yatmadı diyenler bu adımları yapmalı
AFAD, Türkiye'nin Kahramanmaraş ilinde meydana gelen deprem sonrasında verilen hane başı destek ödemeleri ile ilgili bir açıklama yaptı. Bazı vatandaşların ödemelerini henüz alamadığı belirtildi.AFAD yetkilileri, ödemelerin en kısa sürede yapılması için çalışmaların sürdüğünü belirtirken, hak sahiplerinin banka bilgilerini kontrol etmeleri ve doğru bilgileri sağlamaları gerektiğini vurguladı
AFAD, bu durumun nedeni olarak bazı hak sahiplerinin banka bilgilerindeki hataları gösterdi. AFAD yetkilileri, ödemelerin en kısa sürede yapılması için çalışmaların sürdüğünü belirtirken, hak sahiplerinin banka bilgilerini kontrol etmeleri ve doğru bilgileri sağlamaları gerektiğini vurguladı. Ayrıca, AFAD hane başı destek ödemelerinin sadece depremzedeler için olduğu ve başka amaçlarla kullanılamayacağı hatırlatıldı.
Türkiye’de deprem sonrasında AFAD tarafından verilen AFAD hane başı destek ödemesi bazı vatandaşlara yatırılmadı. AFAD konuyla ilgili yeni açıklama yaptı. İşte AFAD hane başı destek ödemesi yatmadı diyenlerin dikkat edeceği detaylar...
AFAD hane başı destek ödemesi yatmadı mı?
Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 11 ilde meydana gelen depremin ardından acil ihtiyaçların karşılanması amacıyla hane başı destek ödemesi yapılacağını duyurdu. Açıklamada, 10 bin TL yardımın devam edeceği ve ödemelerin hala yapılmaya devam ettiği belirtildi.
Bugüne kadar hasar tespit ekipleri tarafından yıkık, acil yıkılacak, ağır ve orta hasarlı ile az hasarlı olarak tespit edilen 1.506.317 haneye yönelik hane başı destek ödemesinin kesintisiz olarak devam ettiği ve ödemelerin son aşamaya geldiği belirtildi.
Hane başı destek ödemesinde fiili ikametgâh adresi esas alındığı ifade edilirken, farklı bir ikametgâh adresinde kaydı görünen afetzedelerin de mağduriyet yaşamamaları için ödemelerin gerçekleştirileceği sürecin belirlendiği açıklandı.
AFAD hane başı destek ödemesi yatmayanlar ne yapacak?
11 ilde meydana gelen afet sonrasında, fiilen ikamet ettikleri halde ikamet adresi farklı olan afetzedelerin mağduriyet yaşamamaları için çeşitli süreçler belirlendiği açıklandı.
Afet bölgesinde yaşayan afetzedelerin il ve ilçelerde kurulan AFAD müracaat noktalarına, bölge dışındaki afetzedelerin ise il AFAD Müdürlüklerine başvurması gerektiği ifade edildi.
Başvuru yaparken hasarlı konutta ikamet edildiğini kanıtlayan belgelerin (doğalgaz faturası, elektrik faturası, su faturası, sabit internet faturası, lojman tahsis belgesi, kira kontratı) sunulması istendi. Eğer bu belgeler temin edilemezse, muhtarlık ve kolluk birimleri aracılığıyla fiilen oturulduğuna dair belge temin edilebileceği belirtildi.
AFAD'dan deprem bölgesine son dakika uyarısı: 5'ten büyük artçılar olabilir! |