Genel

Afrika'yı Türk, yapı kimyasalları renklendirecek!

2010 yılını inşaat sektörü ile birlikte iyi bir büyüme performansıyla kapatan yapı kimyasalları sektörü ihracatta da önemli bir pazar payı yakaladı. Avrupa'da boya üreten ülkeler arasında 6. sırada yer alan Türkiye, rotasını K. Afrika ve Türk Cumhuriyetle

Türkiye'de yaklaşık 350 adet firmaya ulaşan boya sektörü Anadolu firmalarının da pazara girmesiyle ihracat rakamlarını ikiye katladı. İnşaata bağlı olarak büyüyen boya sektörü, ihracatta da konut pazarının yükseldiği ülkeleri hedef aldı. Yeni yapılan konut yatırımları ile kişi başına düşen boya tüketiminin arttığı Kuzey Afrika ve Türk Cumhuriyetleri'ne gözünü diken Türk boya üreticileri pazarda Avrupa boyalarını da geride bıraktı.

KONUT PAZARI TETİKLEDİ

Fransa, Belçika, Almanya ve İtalya'dan sonra Kuzey Afrika ve Türk Cumhuriyetleri'ne gözünü diken Kayserili yapı kimyasalı firması Enorm-mix Boya, konut pazarının büyümesiyle artan boya talebini karşılamak için harekete geçti. İhracatta konut sektörünün büyüdüğü ülkeleri hedef aldıklarını belirten Enorm-mix Boya Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Ertuğrul, yapı kimyasalları sektöründe Türkiye'de 2010 yılında 120 bin tonla yaklaşık 45 milyon euroluk katkı ürününün satışının gerçekleştiğini belirterek şunları söyledi:

SEKTÖRE YAKIN TAKİP

'Boya sanayinin yüzde 63'ünü inşaat boyaları oluşturuyor. Boya sektöründe ihracat rakamları inşaat sektöründeki canlılığa ve halkın gelir düzeyine bağlı olarak artıyor. Kuzey Afrika'da ve özellikle Türk Cumhuriyetleri'nde gelişen konut sektörü boya ihtiyacını da artırdı. Dünyadaki pazarı yakından takip ediyoruz. Kuzey Afrika ve Türk Cumhuriyetleri ile ekonomik ilişkilerin gelişmesi, Türk boya üreticilerinin bu pazarda Avrupa markaları ile yarışabilir hale gelmesini sağladı.Konut sektöründeki boya ihtiyacını karşılamaya talip olduk. Yapı kimyasalları sektörünün büyüme rakamları konusunda gösterdiği performansı ihracat rakamlarına da yansıdı'

Balkanlar'a da açılmak gerek

'Boya sektöründe yaşanan yoğun rekabet sadece üretim değil, ürün geliştirme ve pazarlama konusunda da bizi Avrupa'nın önüne geçmeye zorluyor' diyen Ertuğrul, 'Komşu ülkelerden Balkanlar, özellikle Türk Cumhuriyetleri, Rusya ve Ukrayna'nın boya teknolojisi ve üretimi açısından yetersiz olmasının yanı sıra sahip oldukları nüfus geniş bir pazar potansiyeli oluşturuyor. Bu pazarı Türk firmaları iyi değerlendirdi' dedi.

Cahit Saraçoğlu / YENİşžAFAK