Ulaşım

Afyon- ­Antalya Otoyolu, Burdur'dan geçecek!

Karayolları 13. Bölge Müdürü Şenol Altıok, Afyonkarahisar, Antalya arasında planlanan otoyolun Isparta’dan değil, Burdur’dan geçtiğini belirterek, yolun sadece SD Havaalanı ile Isparta OSB arasından geçeceğini belirtti.

Isparta’ya yapılacak yeni çevre yolunun da detaylarını aktaran Altıok, yeni yolun Akkent TOKİ’nin altından girerek, Göltaş Kavşağı’na bağlanacağını bildirdi. Karayolları 13. Bölge Müdürü Altıok, “Çevre yolu projesini 2016 yılı sonu itibariyle bitirmiş olacağız. Yatırım programın teklif edeceğiz. Programa alınması durumunda imar düzenlemeleri, kamulaştırmayla ilgili çalışmaların neticelenmesinin ardından yapımına başlayacağız. Takvimi söylemek çok mümkün değil. Çünkü kamulaştırma çalıştırmaları zaman alıyor. Belki 2017 yılını bu işlemlerle geçireceğiz. Ama Isparta’nın gelecekteki gelişme alanlarına da hizmet edecek bir çevre yolu olacak” şeklinde konuştu.


Karayolları 13. Bölge Müdürü Şenol Altıok, ITSO Meclisi’nin daveti üzerine önceki gün İlimize gelerek Isparta’yla ilgili proje çalışmaları hakkında bilgi vermişti. Altıok’un Dereboğazı yoluyla ilgili açıklamalarını gazetemizin dünkü sayısında yayınlamıştık. Altıok, o günkü sunumunda Isparta’yla ilgili genel değerlendirme yaparak, otoyol ve yeni çevre yolu hakkında da detayları paylaştı. Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü’nün sorumlu olduğu alanda 2016 yılında 824 milyon liralık harcama öngörüldüğünü, bunun 84 milyon lirasının Isparta’da yapılacağını belirten Altıok, otoyolun Isparta’dan geçmeyeceğini ifade etti. Altıok, yeni çevre yolunun da Akkent TOKİ’nin altından Göltaş Kavşağı’na bağlanacağını söyledi.


YOL ÜST YAPILARIMIZIN ÇOK İYİ DURUMDA OLMADIĞINI GÖSTERİYOR

İlleri birbirine ana güzergâhlara devlet yolu, illeri ilçelere bağlayan yollara da il yolu dediklerini belirten Altıok, “Isparta’da 360 km devlet yolu, 338 km’de il yolu olmak üzere 698 km’lik bir yol ağımız mevcut. Devlet yollarımızın yüzde 28’i asfalt betonu kaplamalı, yüzde 72’si statik kaplamalı. İl yollarının yüzde 6’sı asfalt betonu kaplamalı, yüzde 89’u statik kaplamalı. Bu, yol üst yapılarımızın çok iyi durumda olmadığını gösteriyor” dedi.


7 MİLYON ÖDENEK VAR ANCAK 85 MİLYONLUK YATIRIM HARCAMASI YAPACAĞIZ

2016 yılı için sene başı ödeneğinin Isparta için 4 milyon lira, 2016 yılı ödeneğinin de 3 milyon lira olmak üzere toplamda sene başı ödeneğin 7 Milyon TL olduğunu kaydeden Şenol Altıok, şunları söyledi: “Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü sene başı ödeneğine göre çalışma yapmıyor. Isparta için bizim hedeflediğimiz 85 Milyon TL’lik bir yatırım harcaması. 7 milyon lira ödenek varken biz 85 milyon liralık bir yatırım yapmayı planlıyoruz. Bugüne kadar 6 milyon 800 bin lirası kullanılmış durumda.


2003’DEN SONRA 86 KM BÖLÜNMÜŞ YOL YAPILMIŞ

2016 yılında Isparta’da 22 km bölünmüş yol, 70 km de beton asfalt yapmayı planlıyoruz. 201 km statik kaplama. Isparta’da 201 km’nin 91 km’si bölünmüş yol olarak 91 km yapılmıştı. 2003 yılından sonra bölünmüş yol olarak 86 km yapılarak, 177 km’ye çıktı. 114 km daha bölünmüş yolumuz var. 2016 yılında 22 km’sini yapmayı hedefliyoruz. Bölgemiz genelinde 824 milyon liralık bir harcama varken bunun yaklaşık 84 milyon lirası Isparta’da kullanılacak.


TOPLAM 22 KM UZUNLUĞUNDA

Öte yandan Isparta’nın merak ettiği Yeni Çevre Yolu projesi hakkında detayları paylaşan Karayolları 13. Bölge Müdürü Şenol Altıok, şu bilgileri verdi: “Isparta’nın mevcut içinden geçen bir çevre yolu var. Sav’dan gelerek o yoldan gelerek organize sanayi ve havaalanına bağlanıyoruz. Çevre yolumuzun toplam uzunluğu 22 km. Isparta’da mevcut yolun adı da Çevre Yolu. Yani mevcut yol şehir içi hürriyeti kavuşmadan biz yeni bir çevre yolu planlamasına geçiyoruz. Bu başka bir tartışma konusu. Bunlara girmek istemiyoruz. Bunun yerine Isparta’nın önümüzdeki gelişme sürecinde şehir içinde kalmış olan ve yetersiz olduğunu düşündüğümüz çevre yoluna alternatif olabilecek bir güzergah planlaması yaptık. Bunu yaparken özellikle Eğirdir yoluna uygun bir noktadan bağlantı vermesini sonra İstanbul yönüne uygun yerden bağlantı vermesini ayrıca otoyol bağlantısı da olmasını planladık.


SAV’DAN AYRILIP GÖLTAŞ’A BAĞLIYORUZ

Sav Beldesi’nden ayrılıp bir kavşakla Isparta yolunu keserek devam ediyoruz. Tüm imar yolları da dahil tamamını farklı seviyeli çözümlerle geçiyoruz. Buralarda tarım arazileri var. Buraları alt geçit ve köprülerle geçiyoruz. Bozanönü’ne bir bağlantımız var. Tren istasyonundan geçip Göltaş’ın önüne yolumuzu bağlıyoruz. Otoyol bağlantısı da Koçtepe köyünden yapılacak.


2016 SONUNDA PROJEYİ BİTİRİP YATIRIM PROGRAMINA TEKLİF EDECEĞİZ

Çevre yolu projesini 2016 yılı sonu itibariyle bitirmiş olacağız. Yatırım programın teklif edeceğiz. Programa alınması durumunda imar düzenlemeleri, kamulaştırmayla ilgili çalışmaların neticelenmesinin ardından yapımına başlayacağız. Takvimi söylemek çok mümkün değil. Çünkü kamulaştırma çalıştırmaları zaman alıyor. Belki 2017 yılını bu işlemlerle geçireceğiz. Ama Isparta’nın gelecekteki gelişme alanlarına da hizmet edecek bir çevre yolu olacak.”


OTOYOL ISPARTA’DAN GEÇMİYOR

Diğer taraftan ilimizin merak ettiği bir konu da Otoyolun Isparta’dan geçip geçmediydi. Altıok, bu sorunun yanıtı olarak şunları söyledi: “Otoyolumuz Havaalanı ve Isparta Organize Sanayi Bölgesi’nin arasından geçiyor. Bizim bağlantı yolumuzla 22 km’lik çevre yoluna bağlanıp Dereboğazı yoluna devam ediyor. Dereboğazı yolu da ekspres standardında, şehir içi tüm kavşaklarımız farklı seviyede olacak. Sav’dan giren birisi sinyalizasyon kavşakta takılmadan otoyola kadar rahatlıkla gelebilecek.


BURDUR­ANTALYA GÜZERGAHI OLARAK TESPİT EDİLDİ

Afyon­-Antalya güzergahı tek bir güzergahtan geçiyor. Afyon­-Antalya otoyolunu Dereboğazı’ndan geçirebilirdik. Ama Dereboğazı’nda 11km 9 tane tünel var. Otoyol bu yaptığımız yoldan çok daha standart bir yol. Muhtemelen yolun yüzde 50’sini tünellerle geçmek zorunda kalırdık. Bu nedenle otoyol Burdur-Antalya güzergahı olarak tespit edildi. Bu aynı zamanda Denizli bağlantısı için de daha uygun olduğu için böyle tercih edildi. Ama bağlantı noktasıyla birlikte Isparta, otoyoldan Burdur’dan daha kolay faydalanılıyor diye düşünüyoruz. Otoyollar ücretli yollar. Devlet yolları ücretsiz yollar. Bir yerde otoyol varsa devlet yolu da alternatif güzergah olmalı.”



Isparta Postası