Ahmet Akbalık: Artık evi yatırımcı değil ihtiyaç sahibi alacak!
Özak Global Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, "Bundan sonra evi yatırımcı çok almayacak, ihtiyaç sahipleri oturmak amaçlı alacak. O yüzden ihtiyaçları dikkate almak çok önemli. " dedi.
2015'i 610 milyon TL ciroyla kapatan ve bu yıl Büyükyalı projesiyle gayrimenkule odaklanan Özak Global Holding'in Başkanı Akbalık, dünya devlerine ürün verdiği çıkış sektörü tekstilden ise emin: Biz tasarımla yerimizi öyle güzel oturttuk ki, kriz de olsa tavan da olsa işlerimiz en fazla yüzde 15 aşağı veya yukarı oynar
Geçen yılı 610 milyon TL ciroyla kapatan Özak Global Holding'in tohumları 1985'te 5 kişilik bir atölyede atılmış. Bugün tekstil, turizm ve gayrimenkul sektörlerinde faaliyet gösteren holdingin işe başladığı tekstil sektöründe geldiği noktayı denim ürettiği Dolce Gabbana, Armani, Zara, Hugo Boss gibi devler anlatıyor. Son dönemde gayrimenkulde lansmanı yapılan 4.2 milyar TL'lik İstanbul Büyükyalı projesiyle adından söz ettiren Özak Global Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, farklı sektörlerdeki dengeli yapılarının olası dalgalanmalara karşı emniyet yarattığı görüşünde. Halen 7 milyonun üzerindeki denim üretimiyle faaliyet gösterdikleri tekstilde, İstanbul, Çatalca, Malatya ve Urfa fabrikalarının ardından Malatya'ya ikinci yatırımlarını yaptıklarını açıklayan Akbalık ile 2016 planlarını konuştuk:
Tekstil, gayrimenkul ve turizm. Zor geçen 2015 yılı bu 3 sektörü ayrı ayrı nasıl etkiledi?
Bizim açımızdan kötü bir yıl değildi. Turizm açısından da tekstil açısından da kötü bir yıl değildi. Gayrimenkul açısından da bizim dahil olduğumuz projelerin bittiği, hatta satışa döndüğü, yeni projelere de adım attığımız bir yıl oldu 2015.2016 yılında ise turizmle ilgili beklentiler daha kötü. Malum sıkıntılardan dolayı.
Peki, holdingde buna paralel bir sektörler arası ağırlık değişikliği görecek miyiz?
Gayrimenkul proje başlama ve bitim yıllarında rakamları çok değiştirebilen bir sektör. Ama genel olarak bizim 30 yıldan fazla süredir iştigal ettiğimiz tekstil sektörüyle ilgili şunu söyleyebilirim. Biz tekstilde kendimize göre bir çizgi oluşturduk, bir ivme yakaladık. Dünya devleriyle çalışıyoruz.
Şu anda Malatya'da bir fabrikamızın yanına yenisini yapıyoruz. İkinci fabrika herhalde bu yılın ikinci yarısında açılacak.
Çok ciddi bir entegre tesis olacak bu. Urfa'da bir tesisimiz var, ki orada en büyük istihdam sağlayan özel sektör kuruluşuyuz. Temel olarak baktığınızda tekstil artık bizim kendi içimizde oturttuğumuz bir alan. Kriz olur yüzde 15 küçülürüz, işler tavan yapar yüzde 15 yükseliriz. Ama daha fazla iniş çıkış olmaz. Bizi bu anlamda farklılaştıran en büyük unsur tasarım yapıyor olmamız. Biz tasarımla varız. Biz tüm müşterilerimize tasarımla satış yapıyoruz, güçlü yanımız bu. Eğilimleri, trendleri takip ediyoruz. Tekstil bizim sürekli var olup büyütmeyi düşündüğümüz bir sektör. Tamamen müşteri odaklı ve yılların getirdiği deneyim var. O yüzden eğilme bükülme beklemiyoruz yakın gelecekte.
'Artık evi yatırımcı değil ihtiyaç sahibi alacak'
Kazlıçeşme'de Marmaray'a yakın konumlanan Büyükyalı projesi, Özak GYO, Yenigün İnşaat ve Ziylan Gayrimenkul ortaklığında yapılıyor. Ortaklık, 4.2 milyar TL hasılatın 1.5 milyar TL'sini Emlak Konut'a vermeyi taahhüt etmişti.
'100 YILDIR KAPALI BİNAYI CANLANDIRACAĞIZ'
Büyükyalı projesinin dış dünyayla entegrasyonu nasıl olacak?
En önemli araçlardan biri aksların dışarı trafiğine açık olması ve kültür-sanat. Bir kültür-sanat merkezi kurguluyoruz. Alandaki tarihi binaları restore ediyoruz. 100 yıldır kapalıydı bu binalar. Biz siteyi tamamen kapatabilirdik, ama yaşayan bir yer olması için bunu tercih etmedik. Bu binalar, eskiden tank tamir atölyesi ve askerlerin kaldığı koğuşlarmış. Bunları canlandıracağız. interaktif çocuk müzesi kurguluyoruz ve çok amaçlı salon kurguluyoruz. Yani sergi yapılabilecek, davet verilebilecek, ürün sergilenebilecek bir alan olacak.
Konut sektöründe 1.2 milyonla rekor kırıldı, bu sene devam edecek mi, tartışmalı. Ne dersiniz?
Şu andaki nüfus yoğunluğu ve konut satış miktarlarına bakınca İstanbul'da çok büyük potansiyel var. Ama potansiyel şehrin merkezi lokasyonlarmda, mimarisi, konseptiyle öne çıkan projelerde. Her proje satacak diye bir şey yok.
Üst segmentte doygunluk endişesi taşımıyor musunuz?
Bence daha ziyade şöyle: Bundan sonra evi yatırımcı çok almayacak, ihtiyaç sahipleri oturmak amaçlı alacak. O yüzden ihtiyaçları dikkate almak çok önemli. Biz Büyükyalı projesinde bunu yaptık. 1.5 yıl en ince detaya kadar inceledik. Hedef kitle beklentilerini irdeledik.
Sitelerin farklı sıkıntılar yarattığını gördük, mesela sitede oturuyor ama ekmek almaya arabayla gidiyor. Bir diğer sorun ulaşım. Merkezi noktalara gelemiyor. Biz bunlara cevap veriyoruz. Projemiz bütün ulaşım akslarının merkezinde. 5 deniz shuttle'ı yaptırmayı ya da almayı düşünüyoruz, her yere ulaşımı sağlayacak. Bizim arazinin sahille olan entegrasyonu var. Sahil, yürüme yolları, park var. Bir yaşam kulübü ve bir spor kulübü var. Slogan 4 mahalle 1 semt. Yani biz bir sahil ilçesi kuruyoruz.
'GEREKİRSE YÖN DEĞİŞTİREBİLİRİZ'
Gayrimenkulde hedefiniz ne, risk görüyor musunuz?
Gayrimenkulde rakiplerimizden farklıyız. Şöyle ki, biz sadece konutta ihtisaslaşmıyoruz. Bizde alışveriş merkezi, ticari üniteler de var, otel de var. Hepsinde uzmanlaştık, işletmesel reflekslerimizin de güçlü olması, GYO içerisinde farklı segmentlerde güçlü olmamızı getiriyor. Bugün ofis doygunluğa ulaşır, konuta hız verirsiniz, otel doygunluğa gelir alışveriş merkezine yönelirsiniz. Biz bir alanda değil, 4-5 alanda ihtisaslaşmayı öngörüyoruz.
Habertürk