Kent Haberleri

Ahmet Edip Uğur: Bu yıl 1000 kilometre yol yapacağız!

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir ’in uyduda yayınlanan bölge televizyon kanallarından Ege Türk Tv’ de katıldığı programda önemli açıklamalar yaptı.

Körfez belgesinde bulunan Ege Türk TV’de Mustafa Karakaşlar’ın hazırlayıp sunduğu, “Siyaset Gündemi” isimli programın canlı yayın konuğu oldu. Mustafa yaklaşık 2 saat süren programda kendisine yöneltilen soruları cevaplayan Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir’in bugünü ve geleceğiyle ilgili çalışmalarını anlatıp, vizyon projelerinden söz etti. Uğur, Balıkesir’de birlik ve beraberlik içinde olmayı, Balıkesir’i birlikte yönetmeyi arzu ettiklerini, basının da bunun bir ayağı olduğunu kaydetti. Başkan Uğur’u televizyonun Güre’deki merkezinde Ege Türk TV’nin sahibi işadamı Necati Saruhan, Ege Türk Genel Koordinatörü Yalçın Erciyes ile program yapımcısı Mustafa Karakaşlar ve diğer yetkililer karşıladı.


“BÜYÜKŞEHİR OLMAYI EN ÇOK HAK EDEN İL BALIKESİR”

Sözlerine Balıkesir’in Büyükşehir olmasıyla ilgili süreci değerlendirerek başlayan Başkan Uğur, “Neden Büyükşehir ve neden Kocaeli modeli?” soruları ile Büyükşehir statüsünün önemini anlattı. Ahmet Edip Uğur, “Türkiye’de ilk Büyükşehir kanunu 2004 yılında rahmetli Özal döneminde çıktı. Baktılar ki İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük metropoller, büyük olan şehirler mevcut yerel yönetim yasaları ile yönetilemiyor, kalıp dar geliyor, özel kanun çıkardılar. Büyükşehir statüsüne aldılar. Daha sonra 16 il Büyükşehir oldu. En sonunda 14 il daha büyükşehir oldu, toplam 30 büyükşehir var, bunlardan bir tanesi de Balıkesir. Büyükşehir olmayı en çok hak eden il Balıkesir. Yüzölçümü, yeraltı yer üstü zenginlikleri, kıyılarının uzunluğu vs. Balıkesir’de çarpık yapılaşmadan, toplu taşımadan, çevreden şikayet ediyoruz. Atık su arıtma tesisleri niçin yok? Bu güzel mavi denizimiz kirleniyor. Balıkesir’in kış nüfusu 1 milyon 200 bin, yaz nüfusu 3 milyonu geçiyor. Altınoluk’un kış nüfusu 15 bin - 16 bin. Yazın 400 ila 500 bin. Bizim Edremit Körfezi’nin nüfusu (Altınoluk’tan Altınova’ya) 1 milyon kişiyi geçiyor. Tabi atık su arıtma tesisleri yetmiyor, çöplerin hepsi vahşi depolama. Bunların çözülmesi lazım. Belde belediyeleriyle, bunların imkanları yetersiz olduğu için de çarpık bir yapılaşma var. Büyükşehir olduk, bütün imar değişiklikleri Büyükşehir Meclisine geliyor, İmar Komisyonunda geçtikten sonra uygulamaya konuluyor. Eski belediyeler yeşil sahaları imara açmış birileri de alıp

oraları inşaat yapmış. Biz şimdi Büyükşehir Belediyesi olarak istiyoruz ki Balıkesir hak ettiği yeri alsın. Düzenli bir şehir olsun, insanların hayat standardı yükselsin. Balıkesir’in merkezinde, Edremit’te, Akçay’da, Altınoluk’ta, Ayvalık’ta otopark sorunu var mı? Var. Bir denetim yok. Herkes istediği yere park ediyor, trafik sıkışık vs. Biz Balıkesir Büyükşehir olarak Balpark’ı kurduk. Balıkesir İlinin tamamında park organizasyonu yapılacak. Nerelere park edilebilir, nerelere edilemez belirlenecek. Hatırla, gönülle, siyasi baskılarla, ona verdim, buna verdim, buranın rantını o yiyor, bu yiyor değil; Ben bu elemanları İstanbul İs Park’tan getirdim. 10 yıldır İstanbul’da sahada çalışan, uygulama yapan ekibi Balıkesir’e getirdik. Şimdi Balıkesir’in otopark meselesini programlıyorlar, inşallah çözeceğiz, bu işi yapmamız lazım. Ulaşımda toplu taşıt var, toplu taşıtlarımız bizim mutlaka engellilere uyumlu olsun, aynı renk olsun, üzerindeki yazı karakteri aynı olsun, şoförlerin kıyafeti olsun, içinde mutlaka klima olsun, toplu taşıt içinde mutlaka kamera olsun. İnsanlar güvenli, kamera olan taşıtları tercih ediyor. Araçlar mutlaka validatörlü olsun, şoförle yolcu arasında bir para ilişkisi olmasın. Biz Büyükşehir’in ulaşım merkezinden hangi hatta kaç araç var, kaç yolcu seyahat ediyor, hangi durakta bindi, nerde yoğunluk var,  mutlaka organize edebilmemiz lazım. Bunun için de bilgi sahibi olmamız lazım. Burada öncelik vatandaşın mutlaka memnun olması, sonra esnaf da memnun olacak. Biz bu işin denetleyici ve düzenleyici tarafında olacağız. Edremit’te yaşayanlar, Edremit’ten kalkan minibüsler dolu geçiyor, yolda bekleyenler var şikayet ediyorlar. Bunların düzelmesi lazım, esnaf da daha çok kazansın istiyoruz. Ulaşımla ilgili çalışmalarımız var. Edremit-Küçükkuyu hattının arasında kalan kırsal mahalleler var, onlar da aynı hizmeti istiyor. Yazın insanlar Kazdağlarının oksijenini teneffüs etmeye geliyor ama çöplükler vs. çıkan yangın ve kokuları soluyor. Bunların hepsinin organizasyonu, düzenlenmesi Büyükşehir ile beraber olacak” dedi.


UĞUR: “ZEYTİNYAĞINDA İÇ TÜKETİMİ ARTIRMALIYIZ”

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir’de zeytin sineği ile ilgili verdikleri mücadele ve yaptıkları uçakla ilaçlamanın yankılarının hala devam ettiğini kaydetti. Cumhuriyet tarihinde ilk defa zeytin sineğine karşı uçakla ilaçlama yaptıklarını hatırlatan Başkan Uğur, 825 bin dekar alanı ilaçladıklarını, bunun neticesinin hem zeytin hem zeytinyağında kalite ve verimliliğin kat kat artmasıyla alındığını, bu ilaçlamaların gerekli zamanlarda devam edeceğini söyledi. Zeytin ve zeytinyağının da aralarında bulunduğu Balıkesir’in değerlerinin marka yapılması gerektiğini ve bunun için çalıştıklarını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, “Biz Büyükşehir olarak ne yaptık? Cumhuriyet tarihinde ilk defa zeytin sineği ile uçakla ilaçlama yaparak mücadele ettik. Seçim döneminde de taahhütte bulunduk. Çünkü Balıkesir Marmara Bölgesi ve Ege Bölgesi ile zeytinci. Marmara’da yemeklik zeytin, Ege Bölgesinde de dünyanın en kaliteli zeytinyağı var. Fakat zeytin sineği havadaki rutubet oranına göre topraktan çıkıp zeytine konuyor, leke yapıyor veya zeytin yere düşüyor. Buna söz vermiştik; Nitekim nisan sonu, mayısın başında hemen uçak firmalarıyla görüştük. Belediyenin bütçesinden 3 milyon 500 TL para çıktı. Hemen uçakla ilaçlama yaptık, sineklerin gözüne gözüne sıktık. Tam 825 bin dekar alanı Büyükşehir ilaçladı. İnsanları yüzde yüz memnun etmeniz mümkün değil. Ama neticede, bizim körfez bölgesinde 10 bin tonun üzerinde zeytinyağı var. Eğer ilaçlama olmasaydı zeytinyağı 3 asit, 4 asit olacaktı ve 5-6 liraya satacaklardı. İlaçlamadan sonra kilosunu 9 liradan, 11 liradan satıldı. Kiloda 4 liradan hesaplarsanız 40 milyon TL zeytin üreticisinin cebine girdi, Türkiye ekonomisine yaradı. Bu ilaçlamanın zeytinden başka meyvelere da faydası olmuş, birçok üretici gelip bizzat teşekkür etti. Marmara Birlik’ten geldiler bu sene zeytinlerimiz çok farklı. Yalnız şu var ki; Fiyatın bu kadar çok yükselmesi iç tüketimi azaltıyor. Dünya piyasası var bu işin, siz fiyatı çok yükselttiğiniz zaman Türkiye’deki ihracatçılar İspanya’dan, Fas’tan yağ almaya başladılar. Kendi markasını vurdurup Japonya’ya, Kore’ye gönderiyor. Bizim Türkiye’deki zeytinyağı rekoltemiz 200-250 bin ton. 80 milyon nüfusuz, 3’er litre zeytinyağı tüketsek ihraca mahal kalmaz. Hem arz talepten dolayı fiyat da uygun olur. Yani bizim iç tüketimimizi de artırmamız lazım. Çünkü, zeytinyağı ilaç, derman. Bütün kutsal kitaplarda da geçiyor. Biz de alıştık, kahvaltımızda mutlaka zeytin, zeytinyağı ve peynir ile kahvaltı yapıyorum. Peynirin en iyisi Balıkesir’de, en iyi zeytinyağı burada. Ekmek de olduktan sonra aç kalmayız. Büyükşehir Belediyesi olarak tarım alanlarımız var, buralarda örnek üretimler yapacağız. Çiftçimize arıcılıkla ilgili, zeytincilikle ilgili örnek çalışmalar yapacağız. Damlama sulama yapmamız lazım, daha sık ekmemiz lazım. Lavanta ekip yağını çıkaralım istiyoruz. Kırsal Dairemiz gerekli çalışmaları yapıyor” dedi.


NEDEN KOCAELİ MODELİ?

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir’le ilgili neden Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin model alındığıyla ilgili soruya verdiği cevapta, “Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok” diye cevap verdi. Başkan Uğur, “Bizim Kocaeli’ni örnek almamızın sebebi; Kocaeli ve İstanbul daha önceden büyükşehir. Mesela Ankara 30 Mart’tan önce 40 km çapında bir daireye hizmet veren bir Büyükşehir Belediyesi idi. Bursa da 25 km. Halbuki İstanbul ve Kocaeli mülki sınırlar içinde bütün şehir olarak uygulaması 2004 gibi başladı. Onlar bütün şehre bunu uyguladıkları için, biz de. Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Ne yapmışlar, nasıl uygulamışlar gittik inceledik. Balpark için yöneticileri İspark’tan getirdik, Baski’nin genel müdürlüğüne İller Bankası’nın bölge müdürünü getirdik. Çünkü İller Bankası’nın Bursa Bölge Müdürü Balıkesir’in tüm ilçeleri, beldelerinin suyunu yatırımıyla ilgilenen kuruluş. Bilenleri getirirsek bu işler daha sağlıklı ve çabuk olur” dedi.


“2015’DE 1000 (BİN) KM YOL YAPACAĞIZ”

Balıkesir’de 34 belde, 19 ilçe var, toplam 53 yapıyor, her birinin su tahsilatıyla ilgili yazılım programı başka firmanın. Hepsinin fiyatları çok farklı, Altınoluk’un köyünün su parası farklı, sahilin farklı. 65 çeşit su fiyatı var. Baski’nin 525 bin su abonesi var. Kırsaldan da buna 75 bin daha bekliyor. Yani Balıkesir’de 600 bin su abonesi var. Biz de yazılım işini bir firmaya verdik, hizmeti ondan alıyoruz. Geçiş dönemlerinde bir sıkıntı oluyor. Şimdi her şey sistem içinde işliyor. Biz 30 Eylül tarihinde Baski olarak idareleri aldık. Edremit’in, Altınoluk’un, Ayvalık’ın, Susurluk’un, Gönen’in, Dursunbey’in arıtma tesisi yok. Bunlarla ilgili proje ihalelerine çıktık. İstiyoruz ki biz bütün Balıkesir’de atık su arıtmaları yapalım, çevre kirletilmesin. Aynı şekilde içme suyu arıtmaları da var. Birçok yerin suları kireçli. Biz Büyükşehir olduktan sonra arsenikli suyu olan yerlere de arıtma tesisi kuruyoruz deyince hemen Balıkesir’de arsenikli su içiliyor dediler, yok böyle bir şey.  Kullanma suyu. Yazın yeraltı suları azaldığı zaman arsenik miktarı yüksek geliyor. Biz 7 mahallenin arıtma tesislerini aldık, inşaatları yapılıyor. Arkasından tekrar ihaleler de geliyor. İstiyoruz ki insanlarımız sağlıklı su kullansın, ama bunların hepsi biraz zaman alıyor. 30 Mart’tan önce kırsaldaki köy yollarını özel idareler yapıyordu. Şimdi iş makineleri aldık, 7.5 trilyona aldık, tekrar bir 7.5 trilyonluk daha iş makineleri alacağız. 2015 yılında 1.000 (Bin) km yol yapacağız. Bizim Balıkesir’in kırsalda 6 bin km’ye lakın yolları var. 80

senedir bitmemiş, alt yapısı yok. Alt yapısını biz yapıyoruz, daha iyi malzemelerle sanat yapıları oluyor. Bir yıl sonra da onların asfaltlama işlerini yapacağız. 2013 yılında Özel İdare bu işler için 23 milyon lira ayırmış, bütün Balıkesir’e. Bizim bu sene ayırdığımız para 60 trilyon. Biz bunları yapacağız” diye konuştu.


“BİZ BORÇ EDEBİYATI, ENKAZ EDEBİYATI YAPMADIK”

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, bu makamı kullanıp geçmiş yönetimlere yönelik hiçbir zaman borç edebiyatı yapmadıklarını, enkaz devraldık edebiyatı yapmadıklarını söyledi. Başkan Uğur, “Biz hiçbir zaman için borcumuz var, paramız yok demiyoruz. Bizim paramız da var, kredimiz de var, hepsini yapacağız diyoruz. ‘Borç devraldık., enkaz devraldık’ diye hiç şikayet etmiyoruz. Aldık tabii. Bugün Baski’nin 500 trilyon borcunu devraldık. Bunlar hizmeti engellemez yapacağız kardeşim. Biz hem borcu ödeyeceğiz hem hizmet yapacağız. Büyükşehir 3.5 trilyon veriyor zeytin sineğiyle ilaçlama mücadelesi yapıyor. 3 trilyon veriyor jeneratör alıyor. Şimdi bütün arıtma tesisleri tüm Balıkesir için topladığımızda 230 trilyon lira tutuyor. Dünya Bankasından, İller Bankasından buraya kaynak arıyoruz, projelerimizi verdik, o parayı da aldığımız zaman bütün Balıkesir’in atık su arıtmalarını da yapacağız. Bunlar büyük projeler, 10 yıldır, 20 yıldır, 30 yıldır belde belediyelerinin, ilçe belediyelerinin yapmadığı, yapamadığı, organize edemediği işleri Büyükşehir üzerine almış yapacak. Hem otoparkını düzenleyecek, hem toplu taşımasını düzenleyecek. Hedefimiz nedir? İstanbul’da Kartal’dan biniyor otobüse kartını gösteriyor Avcılar’a kadar gidiyor, 70 kilometre. Biz de istiyoruz ki BALKART ile vatandaş Balıkesir’den bindiği zaman Ayvalık’a da gitsin, Edremit’e de gitsin, Balıkesir’in içinde de dolaşsın, Bandırma’ya da gitsin. O BALKART ile bütün Balıkesir’i dolaşabilsin. Biz de ulaşım merkezimizden kimin nereye gittiğini, kaç kişi yararlanmış kontrol edelim, bilelim. İstatistik önemli, denetim önemli” şeklinde konuştu. Başkan Uğur, canlı yayındaki açıklamaları sırasında izleyicilerden gelen soruları da açıklıkla cevapladı. Uğur, Ayvalıklı taksi dolmuşçuların sorunlarını da çözdüklerini, Balıkesir ve ilçelerindeki şoför esnafının, Odası Başkanlarının Büyükşehir Belediyesine memnuniyetlerini ifade edip teşekkür ettiklerini kaydetti. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur’un konuk olduğu, “Siyaset Gündemi” isimli canlı yayın programının geniş bir kitle tarafından izlendiği bildirildi.


Balıkesir Yeni Söz