Aile destek programında yüzde 20'ye varan ek ödeme müjdesi! Kanun teklifi Meclis'te!
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Manisa Milletvekili Selma Aliye Kavaf, aile destek programında yapılacak ek ödemeler ile ilgili kanun teklifi verdi. İşte o teklifin detayları ve ek ödemelerin oranları...
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Manisa Milletvekili Selma Aliye Kavaf, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'ni Meclis'e sundu. Söz konusu teklif, şu an komisyonda.
Teklif ile, Aile Destek Programı'nın yasal dayanağının oluşturulup, Programdan yararlanma şartlarının, yardım miktarlarının, dezavantajlı gruplara sağlanacak ilave desteklerin tespit edilmesini ve mevcut yararlanıcıların durumlarının yeni düzenlemeye göre yeniden değerlendirilmesi ile Program çerçevesinde yardım alanların genel sağlık sigortası güvencesinin oluşturulması planlanıyor.
AİLE DESTEK PROGRAMINDA BELİRSİZLİKLER VAR
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Manisa Milletvekili Selma Aliye Kavaf, kanun teklifinin genel gerekçesinde, Aile Destek Programının şu anki haliyle idari düzenlemelerle yürütülmesi, hem yararlanıcılar hem de kamu yönetimi açısından çeşitli belirsizliklere neden olduğuna dikkat çekti.
"Kanun teklifimiz, mevcut uygulamayı hukuki bir zemine oturtmanın ötesinde, kapsamlı bir sosyal destek sistemini hayata geçirmeyi hedeflemektedir. Net asgari ücrete endeksli yardım miktarları, hayat pahalılığı karşısında ailelerin alım gücünü korumayı amaçlarken, dezavantajlı gruplara sağlanan ek destekler pozitif ayrımcılık ilkesini gözetmektedir" ifadelerini kullanan Kavaf, istihdama ilişkin teşviklerle desteklenen programın, sosyal yardım bağımlılığını önlemeyi ve yararlanıcıların üretken bireyler olarak topluma kazandırılmasını öngördüğüne, aciz ve temlik yasağı ile korunan yardımların ailelerin temel ihtiyaçlarını karşılama güvencesini oluştururken, sıkı denetim mekanizmalarının da kaynakların etkin kullanımını koruduğunu söyledi.
Kavaf, açıklamasını "Bu düzenlemeyle, sosyal devlet anlayışımıza güç kazandırırken, toplumsal barış ve huzurun tesisine katkıda bulunmayı planlamaktayız. Yoksullukla mücadelede yeni bir dönemin başlangıcı olacak bu kanun teklifi, devletimizin şefkat elinin tüm vatandaşlarımıza erişebilmesini öngörmekteyiz" diyerek tamamladı.
MADDE GEREKÇELERİ
MADDE 1- Aile Destek Programının yasal dayanağı oluşturulmakta, faydalanma koşulları, yardım miktarları ve dezavantajlı gruplara sağlanacak ilave destekler düzenlenmektedir.
MADDE 2- Mevcut yararlanıcıların durumlarının yeni düzenlemeye göre değerlendirilmesi ile ilgili geçiş hükmü getirilmektedir.
MADDE 3- Program çerçevesinde yardım alanların genel sağlık sigortası güvencesine kavuşturulması planlanmaktadır.
MADDE 4- İstihdamı teşvik amacıyla işverenlere sigorta primi desteği öngörülmektedir.
MADDE 5 - Yürürlük maddesidir.
MADDE 6 - Yürütme maddesidir.
SOSYAL SİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNUNDA, SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMAYI TEŞVİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 29/5/1986 tarihli ve 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"Aile Destek Programı
EK MADDE 6- (1) Aile Destek Programı kapsamında fakir ve muhtaç durumda bulunan ailelere aylık nakdi yardım yapılır.
(2) Program kapsamındaki yardımlardan yararlanmak için:
a) Hanede kişi başına düşen aylık gelirin net asgari ücretin üçte birinden az olması,
b) Hanede çalışabilir durumda olan kişilerin İŞKUR'a kayıtlı iş arayanlar listesinde yer alması,
c) Hanenin sosyal güvencesinin bulunmaması veya genel sağlık sigortası primi devlet tarafından karşılananlar kapsamında olması,
ç) Gelir testine göre harcamaları, taşınır ve taşınmazları ile bunlardan doğan haklan da dikkate alınarak belirlenen aile içindeki kişi başına düşen aylık geliri asgari ücretin üçte birinden az olması, şartları aranır.
(3) Yardım tutarı, aşağıdaki şekilde belirlenir:
a) Tek kişilik hanelerde net asgari ücretin yüzde yirmisi,
b) İki kişilik hanelerde net asgari ücretin yüzde otuz beşi,
c) Üç kişilik hanelerde net asgari ücretin yüzde kırk beşi,
ç) Dört kişilik hanelerde net asgari ücretin yüzde elli beşi,
d) Beş ve daha fazla kişilik hanelerde net asgari ücretin yüzde altmışı.
(4) Aşağıdaki durumlarda üçüncü fıkrada belirtilen oranlara ilave yapılır:
a) Hanede engelli birey bulunması halinde yüzde on beş,
b) Hanede kronik hastalığı bulunan birey bulunması halinde yüzde on,
c) Hanede 0-6 yaş arası çocuk bulunması halinde yüzde on beş,
ç) Tek ebeveynli hanelerde yüzde yirmi,
d) Hanede 65 yaş üstü birey bulunması halinde yüzde on beş. İlave oranlarının toplamı yüzde kırkı geçemez.
(5) Yardımlar, her ayın ilk haftası içinde PTT aracılığıyla hak sahibinin hesabına yatırılır. Programdan yararlananların durumları üçer aylık dönemler halinde kontrol edilir.
(6) Program kapsamındaki yardımlar:
a) Nafaka alacaklarına ilişkin haciz işlemlerine konu edilemez,
b) Kamu alacaklarının tahsili amacıyla haczedilemez,
c) Üçüncü kişilere devredilemez ve temlik edilemez.
(7) Gerçeğe aykırı beyanda bulunmak suretiyle yardım aldığı tespit edilenlerin yardımları kesilir ve yapılan yardımların tamamı yasal faiziyle birlikte geri alınır."
MADDE 2- 29/5/1986 tarihli ve 3294 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"GEÇİCÎ MADDE 4- (1) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce başka mevzuat kapsamında Aile Destek Programından yararlanmakta olanların durumları, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde bu Kanun hükümlerine göre yeniden değerlendirilir."
MADDE 3- 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 60ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin (1) numaralı alt bendine "11) Aile Destek Programı kapsamında yardım alanlar," ibaresi eklenmiştir.
MADDE 4-31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 81inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir;
"Aile Destek Programı kapsamında yardım alan kişilerin istihdam edilmesi halinde, bu kişiler için ilk bir yıl boyunca sigorta primi işveren payının yarısı Hazine tarafından karşılanır. Bu kapsamdaki sigortalılar için, işverenlerin ödeyeceği sigorta primi işveren hissesinin kalan yarısı için farklı prim teşviklerinden yararlanılamaz. Bu fıkra kapsamındaki teşvikten yararlanmak isteyen işverenler, e-bildirge ile başvuruda bulunur."
MADDE 5 - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 6 - Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
İzmir’deki emsal savaşlarında yeni perde! İnşaatlar duracak mı?
TEDB Başkanı Hakan Akçam: 5 bin Suriye vatandaşına emlak danışmanlığı kursu vereceğiz!
Kira sözleşmeleriyle ilgili dava açarken bu detaya dikkat! Dava süresi boşuna uzamasın!
Ev sahibi ve kiracılar arasında sular durulmuyor: 50 TL'lik kira zammı ev sahibine kabus yaşattı!