Ajinomoto, Türk Pazarına giriş yaptı!
Dünyanın gıda ve baharat devi, Japonya'nın 1 numaralı gıda firması Ajinomoto Türkiye pazarına giriş yaptı
Antalya’da, 20 -23 Şubat tarihleri arasında organize edilen ANFAŞ 20.Uluslararası Gıda İhtisas Fuarı'nda ürünlerini tanıtan firma, lezzet avcılarını Ajinomoto markalı “Umami çeşnisi” ile tanıştırdı.
Besinlerin benimsenmesindeki önemli öğeler, temel tatlar adı verilen, "tatlı" "ekşi", "tuzlu" ,"acı" ve "umami"dir. Temel tat, öteki tatların kombinasyonuyla oluşturulamayacak, bağımsız bir tattır. 1908'de Japon bilim adamı Dr. Kikunae Ikeda tarafından keşfedilen Umami dünya gastromoni çevrelerinde 5.tat olarak yerini aldı. Günümüzde artık, tatlı, acı, ekşi ve tuzlunun yanı sıra beşinci temel tat olarak kabul ediliyor.
1909 yılından bu yana faaliyet gösteren asırlık firma Ajinomoto, "Gıda”, “Sağlık” ve “Yaşam” için, daha iyi bir hayata hizmet etme vizyonu ile dünya çapında üretim yapıyor.
Ajinomoto Türkiye Genel Müdürü Mr. Yasuhiro Fujikatsu; 104 yıllık tarihi, Dünya üzerinde 103 fabrika ve 1700’den fazla AR-GE çalışanı ile 130 ülkede faaliyet gösterdiklerini, Türkiye pazarına çok önem verdiklerini ve önümüzdeki süreçte yeni büyüme hedeflerinde değindi.
Ajinomoto, Antalya’daki fuarda, Türkiye’de yaşayan ve çok sevilen Japon oyuncu Ayumi Takano ile ziyaretçilere yönelik sunumlar gerçekleştirdi. Büyük ilgi gören sunumlarda standı ziyaret edenler, Ayumi’nin hazırladığı Türk yemeklerini Ajinomoto Umami Çeşnisi ile test etme imkanı buldu.
En temel etkisi bir yemeğin tadını dengeleyerek bütünleştirmesi olan umami çeşnisi çok sayıda gıdanın lezzetini arttırıyor. FDA onaylı bir ürün olan Ajinomoto Umami, glutamat olarak bilinen, glutamik asit tuzlarının kolaylıkla iyonize olarak aldığı karakteristik bir tat ve mevcut tatların yoğunluğunu ve dolayısıyla lezzetini artırıyor. Bu nedenle de Japon mutfağının yanı sıra diğer ülke mutfakları tarafından da tercih ediliyor.