Genel

Akademetrenin araştımasına göre Türkler 3+1 istiyor!

Türkiyenin önde gelen araştırma şirketlerinden Akademetrenin yaptığı araştırmalar, ev sahibi olurken nelere önem verdiğimizi gözler önüne seriyor.Türklerin konut alma nedenlerinde yaşam kalitesini yükseltme isteği olduğunu söylüyor

Türkiyenin önde gelen araştırma şirketlerinden Akademetrenin yaptığı araştırmalar, ev sahibi olurken nelere önem verdiğimizi gözler önüne seriyor.  Ülke çapında, büyük inşaat şirketleri için düzenli olarak araştırmalar yapan Akademetre, Türklerin konut alma nedenlerinin başında yaşam kalitesini yükseltme isteği olduğunu söylüyor.

Gayrimenkul sektörü, 2000 yılından beri hızlı tüketim mallarından bilgi teknolojilerine, alışveriş merkezlerinden otomotiv ve sigortaya kadar çok çeşitli alanlarda başarılı araştırmalara imza atan Türkiyenin en büyük sermayeli araştırma şirketi Akademetrenin hizmet verdiği sektörlerin başında geliyor. Konuyla ilgili ülkemizin önde gelen inşaat şirketleri için düzenli olarak araştırmalar yapan Akademetre, ev satın alırken nelere dikkat ettiğimiz ile ilgili ilginç sonuçları paylaştı

En sahibi olma yaşı 2534
Türkiyede hızla artan konut projelerinden ev satın alanların çoğunu 25 44 yaş aralığındakiler oluşturuyor.  Konut projeleri müşterileri arasında üniversite mezunu ve uzman, mühendis gibi beyaz yakalı çalışanlar önemli bir yer tutuyor. Bu durum genç ve nitelikli nüfusun bu sektörde en önemli hedef kitle olduğu gösteriyor.

3+1de oturmak istiyoruz
Akademetrenin gayrimenkul sektörüyle ilgili yaptığı araştırmalarda dikkat çeken bir başka husus da satın alınmak istenen konutların metrekare ve oda sayısındaki büyüme. 1 göz oda olsun benim olsun anlayışı yavaş yavaş tarih oluyor. Çünkü araştırmalar gösteriyor ki, insanların %90ı en az 2+1 büyüklüğünde bir evde oturmak istiyor. Bu oranın da yaklaşık %70i satın alırken 3+1 konutları tercih ediyor.

Kadınlar karar veriyor
Konut satın alırken faydalanılan bilgi kaynakları arasında internet başı çekiyor. Yapılan araştırmalar, hedef kitlenin %50den fazlasının konut satın alma aşamasında internetten bilgi edindiği gösteriyor. İnsanlar reklamlar ya da başka kişilerden duyulan projeleri öncelikle internetten araştırıyor. Akademetre bu sonucun, bilinçli ve doğru konutu bulmak için çaba harcayan bir hedef kitlenin varlığını gösterdiğini belirtiyor. Bilgi alınan projelerde, projeyi yapan firmanın bilinirliği de önemli bir güven unsuru olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte alınacak konuta karar verme sürecinde, kadınların kararda önemli bir etkisi olduğu görülüyor.

Yüzme havuzu, fitness salonu ve güvenliği olsun
Konut projelerinden ev sahibi olmayı tercih etme nedenlerinin başında insanların yaşam kalitesini yükseltme arzusu geliyor. Bazı durumlarda sınıf atlama da önemli yer tutuyor.

Hali hazırda ev sahibi olan kişiler ise daha iyi şartlarda yaşamak için bu projelerden yeni bir ev almayı planlıyor. Burada da konutun çok önemli bir yatırım aracı olarak algılandığı gerçeği ortaya çıkıyor. Oturmak için de yatırım için de satın alınacak konutun gelecekte değer kazanacak bir yer olması her iki taraf içinde çok önemli bir kriter.

Yaşam kalitesini artırmaya yönelik motivasyonu en çok tetikleyen unsur ise konut projesinde yer alan sosyal özellikler. Bu sosyal özellikler arasında spor tesisleri önem kazanıyor. Fitness salonu ve yüzme havuzu konut projelerinde olması istenen tesislerin başında geliyor. Belirli sınırlar içerisinde yer alan, benzer sosyal statüde kişilerin oturduğu ve içerisinde çeşitli sosyal olanakların yer aldığı siteler, bu nedenle günümüzde artarak büyüyen bir ilgi görüyor. Bu projelerin tercih edilmesinin bir diğer önemli unsuru ise güvenlik. Site içi yaşamların olmazda olmaz özelliklerinden olan güvenlik, bu yaşam tarzını destekleyerek tüketiciler karşısında çok daha çekici hale getiriyor.