Ekonomi

Akaryakıt fiyatları 4 katına çıktı! İstasyonlar yakıt alamayacak durumda!  

İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, akaryakıt sektöründeki sorunları Meclis gündeminde konuştu ve akaryakıt sektöründe alınması gereken önlemleri açıkladı. İşte ayrıntılar... Girdi maliyetlerinin yükselmesine rağmen akaryakıt istasyonlarının kar marjının 1 lira ile sabit kaldığına dikkat çeken Ataş, “Yüzde 300 artış gösteren girdi maliyetleri enflasyon ve sermaye artışı altında ezilen istasyonlar yakıt bile alamayacak duruma gelmiştir” açıklamasında bulundu

İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, akaryakıt sektöründe yaşanan problemlerle ilgili konuştu. Girdi maliyetlerinin yükselmesine rağmen akaryakıt istasyonlarının kar marjının 1 lira ile sabit kaldığına dikkat çeken Ataş, “Yüzde 300 artış gösteren girdi maliyetleri enflasyon ve sermaye artışı altında ezilen istasyonlar yakıt bile alamayacak duruma gelmiştir” açıklamasında bulundu. 

İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, akaryakıt sektöründeki sorunları Meclis gündeminde konuştu ve akaryakıt sektöründe kaçakçılığın önüne geçilmesinin gerekli olduğunu belirtti. Konuyla ilgili olarak, "Uzun yıllardır, akaryakıt konusunda kaçakçılığın önlenememesi sonucu devletin ciddi bir vergi kaybına uğradığı, dürüst çalışan akaryakıt istasyonlarının da kaçakçılık ve usulsüzlük yapanlar karşısında zarar ve haksızlığa uğradığı düşünüldüğünde bu konuda daha ciddi düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır" ifadelerini kullandı. 

 

Ataş, "Herkesin gözü önünde, şehirlerarası yollarda, TÜPRAŞ çıkış fiyatının bile altında yakıt satan istasyonlar hem vatandaşların maddi zarara uğramasına hem de işini düzgün yapan istasyonların korunması için daha sıkı denetlenmelidir" diye konuştu ve yalnızca denetlemekle de yakıt kaçakçılığının önlenemeyeceğini vurguladı.

Sözcü'den Müslüm Evci'nin haberine göre; asıl önemlisinin, kaçak akaryakıtın yurt içine nasıl sokulduğunun, buna kimlerin göz yumduğunun ve bundan kimlerin menfaat sağladığının tespit edilmesi ve engellenmesi olduğunu belirten Ataş, "Ayrıca, insanları kaçakçılığa sevk eden yüksek vergiler de bir an önce indirilmelidir" dedi. 

AKARYAKIT İSTASYONLARI GİRDİ MALİYETLERİNİN ALTINDA GÜÇLÜK ÇEKİYOR 

Akaryakıt sektörünün pek çok sorununun olduğuna dikkat çeken Ataş, özellikle her şeyin fiyatı artarken, akaryakıt istasyonlarının kâr marjının sabit kaldığına, oran olarak üçte 1'lere gerilediğine dikkat çekti. 

Konuya ilişkin "Akaryakıt fiyatları 7 lira civarındayken, akaryakıt istasyonlarının brüt kar marjı 1 TL’ydi, bugün akaryakıt fiyatı 26 lirayı aşmış olmasına rağmen istasyonların kâr marjı hala 1 TL olarak kalmıştır" ifadelerini kullanan Ataş, personel maliyeti, elektrik, su, banka komisyonu gibi giderleri sürekli yükselen istasyonların karının enflasyon karşısında yok olduğuna vurgu yaptı. 

"Üstelik, akaryakıt fiyatlarının kısa sürede, yaklaşık 4 katına çıkması, istasyon sermayesinin de aynı şekilde artmasına neden olmuştur" diyen Ataş, yüzde 300 yükselen girdi maliyetleri ile enflasyon ve sermaye artışı altında ezilen akaryakıt istasyonlarının yakıt bile alamayacak duruma geldiklerine dikkat çekti. 

Bugün, kredilerle ayakta durmaya çalışan iki üç küçük istasyonun birleşerek 1 tanker yakıt alabildiğini aktaran Ataş, istasyonların ayakta kalabilmesi için tüketiciye yansımadan bayi kârlarının arttırılması gerektiğinin altını çizdi. 

Akaryakıt sektöründe uygulanan KDV ve ÖTV oranlarının da indirilmesi gerektiğine de dikkat çeken Ataş, "Tüm akaryakıt piyasasını kapsayacak şekilde ele alınacak kanuni düzenlemelere bir an önce ihtiyaç vardır. Aksi hâlde pek çok istasyon ya iflas edecek ya da yasa dışı yollara başvurarak kaçakçılığa devam edecektir" açıklamasında bulundu. 

Benzin, motorin ve LPG'de büyük şok! Akaryakıt fiyatlarını gören inanamadı! Opet, BP, PO 29 Ekim 2022 fiyat listesi

2 ay kaldı! 2023 asgari ücret ne kadar olacak? İşte tek tek açıkladılar!

TOKİ İlk Evim başvuruları 2 gün sonra sona eriyor!