Sektörel

Akçansa Enerjik Beton projesini 38. Yapı Fuarı’nda tanıttı!

Türkiye’nin lider yapı malzeme şirketi Akçansa, sektörün önemli buluşma platformlarından biri olan Uluslararası Yapı Fuarı’nda bu yıl da yerini aldı.Akçansa standının yıldızı, ‘Enerjik Beton’ olarak da adlandırılan Smartcem adlı projeydi.

Akçansa standının yıldızı, Betonik Fikirler Proje Yarışması’nda birinci olan Smartcem adlı projeydi. ‘Enerjik Beton’ olarak da adlandırılan proje, atılan her adımda elektrik üretiyor. Basıncın elektrik enerjisine dönüştürülmesiyle yüzde 100 enerji tasarrufu sağlanıyor.


Akçansa standında ayrıca, Betonsa Özel Ürünler Kataloğu mobil uygulaması ile Sabancı şirketlerinin ortak projesi olan KraTosbeton da ziyaretçilere tanıtıldı.


Sektörde kesintisiz ve ucuz enerji tedarikinin taşıdığı büyük önemden hareketle bu konuda önemli yatırımları hayata geçiren Akçansa, bu yıl Uluslararası Yapı Fuarı’nda da çok konuşulan bir tanıtıma imza attı. Şirket, geçtiğimiz yıl Betonik Fikirler Proje Yarışması’nda birinci olan Smartcem isimli projeyi, sektör profesyonellerinin bilgisine sundu.


Betonu enerji üretim sürecine entegre eden Smartcem projesi, piezoelektrik materyalinin basınçla birleşmesi halinde elektrik enerjisi açığa çıkarmasına odaklanıyor. Böylece gün boyu atılan adımlar, elektrik enerjisine dönüştürülerek aydınlatmada kullanılabiliyor. Aynı sistem, beton banklara oturulduğunda da devreye girebiliyor; açığa çıkan enerji sayesinde malzeme ısınıyor. Bu sayede beton sıcak bir malzeme özelliği kazanıyor.


Özel Ürünlere Akıllı Uygulama


Dijitalleşme alanında çalışmalarını sürdüren Akçansa, iş ortaklarına ve müşterilerine daha hızlı yanıt verebilmek adına hayata geçirdiği Betonsa Özel Ürünler Mobil Kataloğu’nu da fuarda tanıttı. Ürün seçim aracı ile özel ürünlere ve özel çözümlere her an ulaşılabilir olmayı amaçlayan uygulama, ürünlerle ilgili bilgi ve kullanım alanlarını hızlıca öğrenme fırsatı sunuyor.


Öte yandan Akçansa, çevreci, sürdürülebilir, dayanıklı ve güçlü yapılar için ürettiği yeni nesil fiber donatılı beton ürünü KraTosbeton’u, ilk kez Uluslararası Yapı Fuarı’nda sektör profesyonelleriyle buluşturdu. Sabancı Holding şirketleri Akçansa, Çimsa ve Kordsa’nın ortak sinerjisiyle geliştirilen KraTosbeton, bu yönüyle bir başarı hikayesi olarak ön plana çıkıyor.


Hacıkamiloğlu:“Müşterilerimizi iyi dinliyor, beklentilerini karşılayacak ürünler geliştiriyoruz”


Akçansa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu, son yıllarda ağırlık verdikleri müşteri ve pazar odaklı yaklaşım sayesinde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını dinlediklerini, böylece ihtiyaca cevap verecek nitelikte ürün ve hizmetler geliştirdiklerini vurguladı. Bu yaklaşımın Akçansa’nın Ar-Ge ve inovasyon gücünü de artırdığını kaydeden Hacıkamiloğlu, “Bugün artık müşterilerimizin ve pazarın ihtiyaçlarına yönelik geliştirdiğimiz bir ürün portföyüne sahibiz” dedi.


Hacıkamiloğlu, Akçansa’nın yenilikçi ve çevreci ürünleriyle enerji verimliliği ve iklimsel koruma anlamında da üzerine düşen sorumluluğu yerine getirdiğini vurguladı.