Akçansa FAVÖK değerini 90 milyon TL’ye yükseltti!
Akçansa 2020 yılının 2'inci çeyreğinde 4 kıtaya yaptığı üstün ihracat performansıyla FAVÖK değerini yüzde 20 yükselterek 90 milyon TL’ye ulaştı.
Akçansa, 2020 yılının ikinci çeyrek dönemiyle ilgili finansal sonuçlarını yayınladı. Verilere göre şirket, 2020 yılının ikinci çeyreğinde 4 kıtaya gerçekleştirdiği ihracatla FAVÖK değerini 90 milyon TL’ye yükseltti. Şirketin aynı dönem için net karı ise 33.5 milyon TL oldu.
Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşu, Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketi Akçansa, 2020 yılının ikinci çeyrek dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin ilk yarıyılda satış geliri 840 milyon TL olarak gerçekleşti.
Pandemi süreceğini etkili olduğu ikinci çeyrek dönemde, Akçansa’nın 4 kıtaya hayata geçirdiği üstün ihracat performansına, uyguladığı sıkı mali disiplin politikasının da eklenmesiyle geçtiğimiz yıl aynı dönemde 75 milyon TL olan FAVÖK değeri, bu yıl yüzde 20 yükselerek 90 milyon TL’ye ulaştı. Aynı dönemde yüzde 15,4 olan FAVÖK marjı, bu yılın aynı döneminde yüzde 19,8 olarak açıklandı.
Firmanın geçtiğimiz yıl aynı dönemde 5,9 milyon TL olan net karı ise 33,5 milyon TL oldu.
Umut Zenar: “Akçansa, haziran ayında Türkiye çimento endüstrisinin tarihi olarak en yüksek aylık ihracat rakamına ulaştı”
Akçansa Genel Müdürü Umut Zenar, finansal sonuçlarla ilgili yaptığı açıklamada “Akçansa olarak ihracattaki gücümüz ve etkin liman yönetimimiz sayesinde pandemi döneminde 3 fabrika ve 4 limandan, 4 kıtaya ihracat gerçekleştirdik ve haziran ayında Türkiye çimento endüstrisinin tarihi olarak en yüksek aylık ihracat rakamına ulaşarak önemli bir başarıyı daha hanemize yazdırdık. İhracatımızda önemli payı olan Çanakkale Fabrikamızın bu dönemde aldığı ‘Uluslararası Kaynakların Sorumlu Kullanımı Belgesi’ de şirketimizin yurt dışındaki müşterilerinin algısını pozitif yönde artırdı. Buna ek olarak, uyguladığımız sıkı mali disiplin politikamız sonucunda pandemi döneminde genel yönetim giderlerimizi yüzde 11, satış ve pazarlama giderlerimizi ise yüzde 43 oranında azaltırken, FAVÖK marjımızı yüzde 19.8 seviyesine çıkardık. Dünyanın zorlu bir sınavdan geçtiği böyle bir dönemde, büyük özveriyle görev yaparak üretimin aralıksız devam etmesini sağlayan tüm ekip arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz” açıklamasında bulundu.
Genel Müdür Zenar, “2020 yılının sonunda da “4 limandan 4 kıtaya 4 milyon ton ihracat” hedefi ile sektörümüze ve ülkemize katma değer yaratmaya devam edeceğiz” dedi.
Düşük karbonlu gelecek için verimlilik ve sürdürülebilirlik ön planda
İklim değişikliğiyle mücadelenin Akçansa’nın sürdürülebilirlik öncelikleri arasında yer aldığını ifade eden Zenar, “İklim değişikliği konusunda çözüm odaklı bir strateji izliyoruz. Bu doğrultuda enerji verimliliği, emisyon azaltımı gibi etki azaltıcı uygulamaların yanı sıra alternatif yakıt ve hammadde kullanımı gibi hem çevresel hem de ekonomik anlamda etkin çözümleri hayata geçiriyoruz. Fabrikalarımızda alternatif yakıt kullanımımızı yüzde 7 olan sektör ortalamasının oldukça üzerinde bir oran olan yüzde 20 seviyesine çıkarmayı başardık, önümüzdeki dönemde bu kapsamdaki yatırımlarımıza aralıksız devam edeceğiz.” dedi.
Hazır betonda ilk Çevresel Ürün Beyanı’nı Akçansa aldı
Akçansa’nın, uzun soluklu Ar-Ge çalışmaların sona ermesi pazara düşük CO2 emisyonuna sahip ve çevresel etkilere karşı dayanıklı ürünler sağladığını ifade eden Umut Zenar, son olarak hazır beton ürünleri için, Global Cement and ConcreteAssociation (Global Çimento ve Hazır Beton Birliği) tarafından gerçekleşen çevresel ürün beyan sürecini şeffaf ve sorumlu yönetim anlayışıyla tamamlayan Türkiye’de bulunan ilk şirket olduklarından bahsetti.