Genel

Akçansa, üçüncü köprünün hazır beton çalışmalarını üstlendi!

Çimento ve hazır beton üretiminde Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet gösteren Akçansa, İstanbul Boğazı'na yapılması gündemde olan üçüncü köprünün hazır beton çalışmalarını üstlendiğini açıkladı..

Çimento ve hazır beton üretiminde Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet gösteren Akçansa, İstanbul Boğazı'na yapılması gündemde olan üçüncü köprünün hazır beton çalışmalarını üstlendi. Üçüncü köprü, üçüncü havaalanı, Kuzey Marmara Otoyolu gibi mega projelerin çimento sektörünün büyümesine önemli katkıları olduğundan bahseden Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, firma olarak İstanbul Boğazı'na kurulacak olan köprü inşaatındaki hazır beton işini üstlendiklerinin bilgisini verdi. Bu proje için 1.5 ay gibi kısa bir sürede beş hazır beton tesisi ve iki buz ünitesi kurulumunu gerçekleştirdiklerini belirten Gürdal, toplam yatırım tutarlarının, Kuzey Marmara Otoyolu için kurulacak tesislerle birlikte 15 milyon TL'yi bulacağını açıkladı. 


İlk yanda 546.7 milyon TL ciroya ulaştı Hazır beton işini üstlendikleri köprü çalışması için özel çimento ve beton geliştirdiklerine dikkat çeken Gürdal, "330 metre yükseklikle Avrupa'nın en yüksek 2'nci köprüsü olacak üçüncü Boğaz Köprüsü için özel olarak üretilen çimento, her türlü fiziksel ve kimyasal etkiye dayanıklı, 120 yü bakım gerektirmeden kullanılabilecek beton yapabilme özelliği taşıyor. Tüm testlerde ispatlandığı şekilde geçirimsizlik özelliğine sahip bulunan beton, C50 dayanım sınıfında yer alıyor ve denizdeki klor iyonlarının yapıya geçmesiyle oluşan korozyonu engelliyor. Akçansa'nın teknik gücü. Betonsa markasıyla tedarik edeceği 100+Beton ürünü, yüksek durabilitesi ve çevresel etkilere karşı dayanıklılığıyla öne çıkıyor" diye konuştu. 


Akçansa olarak, yabancı ortakları olan Heidelberg Gement'in katkısıyla ihracat pazarlarında önemli ve kalıcı pazarlar kazandıklarına işaret eden Gürdal, şöyle devam etti: "2012 yılında elde ettiğimiz finansal performans firmamızın sürdürülebilir başarısının bir sonucudur. 2012 yıl sonunda Akçansa'nın satış geliri 1.056 milyar TL, dönem kârı 120.8 milyon TL ve faaliyet kârı 153,7 milyon TL olarak gerçekleşti. Bugüne dek yaptığımız tüm yatırımların faydalarım fazlasıyla aldığımız bir yıl geçirdik. Türkiye ise geçen yıl çimento üretiminde dünyada dördüncü, ihracatta 3'üncü ülke oldu. Çalışan gücümüz, enerji verimliliği projelerimiz, çevre yatırımlarımız ile yıl sonu kârlılığımız açısından oldukça olumlu sonuçlar elde ettik." 2013 yılı ilk yarıyıl itibarıyla şirket cirosunun 546.7 milyon TL'ye ulaştığının bilgisini veren Gürdal, sürdürülen faaliyetlerden vergi öncesi kârın 77.8 milyon TL olduğunu, dönem kârının ise 63.9 milyon TL olarak gerçekleştiğini bildirdi. 

100 bin ton alternatif yakıt Firmanın Çanakkale fabrikasında 11 milyon TL yatırımla yeni atık besleme ünitesi kurduklarına değinen Gürdal, atık firması ile imzalanan anlaşma doğrultusunda yılda toplam 100 bin ton daha fazla alternatif yakıt kullanılacağını ve böylece daha az fosil yakıt tüketimi yaparak hem çevreye hem de ekonomiye katma değer sağlayacaklarını söyledi. Bu yıl düşük karbon emisyonlu yeni ürünleri olan A+Beton'u ilk kez nisan . 

ayında düzenlenen Yapı Fuarı'nda sektör profesyonellerinin bilgisine sunduklarını anımsatan Gürdal, "Akçansa'nın hazır beton markası Betonsa tarafından sürdürülebilir ve en dayanıklı beton çözümleri üretmek için tasarlanan yüksek enerji verimliliğine sahip A+Beton, verimli, çevreci ve sürdürülebilir yapılar için geliştirildi" ifadesinde bulundu. 


Pazar odaklı ve çözüm yaratan bir yaklaşımı benimseyerek yenilikçi pazarlama stratejileri ve zengin ürün portföyüyle sektörde fark yarattıklarını savunan Gürdal, şunları söyledi: "Bayilerin yeni nesil temsilcileriyle 'Geleceğin Liderleri' buluşmaları gerçekleştiriyoruz. Akçansa bayilerinin kurumsallaşması, ailelerdeki genç yeteneklerin de büyük Akçansa Ailesi'ne katılması hedefinin yanı sıra, bayilerle gerçekleştirdiğimiz sürdürülebilir iş yapış biçimine büyük önem veriyoruz. Ayrıca, 'Bayi Konseyi' ismini verdiğimiz bir yapılanmayı da hayata geçirdik. Bayilerle birlikte karar verme mantığı üzerine kurulmuş olan 'Bayi Konseyi', belli aralıklarla projeler, yenilikler, gelecek hedefleri, beklentiler gibi konular hakkında konuşmak üzere toplanıyor. Akçansa, olarak bayilerimizin beklenüleri üzerine yenilikler yaratıyoruz." "Sektör çok kınlgan hale geldi" Çimento tüketiminin 2013'ün ilk yansında yüzde 16 civarında artış gösterdiğine işaret eden Gürdal, 2012 yılına göre mevsimsel olumlu kış aylarının etkisiyle yılın ilk yarısında yüksek bir büyüme oranı gerçekleştiğini aktardı. Mevsimsel etkiden arındırıldığında pozitif anlamda Gayrısafi Milli Hasüa'nın (GSMH) üzerinde yüzde 6 civarında reel büyüme olacağının gözlendiğini kaydeden Gürdal, "Son dönemde çimento sektöründe önemli bir dönüşüm olduğunu görüyoruz. Önceki dönemlerde Türkiye'de çimento tüketiminin yüzde 65-70'i konuta gider, konut sektöründe olumsuzluk yaşandığı zaman sektörümüz kısa sürede çok kırılgan hale gelirdi. Günümüzde ise toplam çimento tüketiminin yarısı konut sektöründen kaynaklanıyor. Geri kalan bölümü ise altyapı yatırımları ve konut dışı binalar oluşturuyor. Özellikle mega projeler ve kentsel dönüşüm, çimento sektörünün geleceği açısından yakından takip edilmesi gereken konuları oluşturuyor" dedi. 



İstanbul İstiklal Gazetesi