Akıllı telefonda en fazla hangi markanın satışları düştü, hangisinin yükseldi? İşte çok çarpıcı veriler!
Geçtiğimiz sene dünya genelinde başlayan ekonomik durgunluk, akıllı telefon satışlarını da etkiledi. Bu dönemde dünyanın bu alandaki en büyük devleri de önemli kan kayıpları yaşadı. Peki verilere bakıldığında, 2022 senesinde en fazla hangi telefon markası satıldı, en çok hangisinin satışları düştü,
Geçtiğimiz sene Şubat ayında başlayan Rusya - Ukrayna savaşının ardından özellikle enerji fiyatlarındaki patlama, dünya genelinde tarihi bir enflasyon dalgasına neden olurken, dev ekonomilerde de büyük bir durgunluk başgösterdi.
Habertürk’ten Cem Özenen’in araştırmasına göre, hemen her sektörde yaşanan bu ekonomik durgunluk, pandemide yıldızı parlayan teknoloji sektörünü de olumsuz etkiledi ve birçok akıllı telefon üreticisinin satışları düşerken, birçoğunun da pazar paylarında da önemli azalmalar meydana geldi.
Özenen’in verdi bilgilere göre 2022, Çinli üreticiler için diğerlerinden çok daha zor bir yıl oldu Üretimin yanında yaşanan sevkiyat sorunlarıyla birlikte 2021 senesine göre en yüksek kaybı yaşayan ve bir önceki yılın 4. çeyreğine göre 2022'nin aynı döneminde yüzde 26,3 gerileyen marka Xiaomi oldu. Söz konusu dönemde en az düşüş yaşayan teknoloji şirketi ise 14,9 ile Apple olarak kayıtlara geçti.
SON ÇEYREKTE LİDER OLDU
Dünyanın en çok rağbet gören telefonlarının başında gelen iPhone'un da üreticisi olan Apple’ın, son çeyrek rakamlarına göre, 2021’de 85 milyon olan sevkiyatı 2022’nin aynı döneminde 72,3 milyon adete geriledi. Şirket buna rağmen en yakın rakibi Samsung'un 58,2 milyon adette kalması ile son çeyreğin lideri oldu ve yüzde 24,1'lik bir pazar payı elde etti.
2022 GENELİNDE LİDERLİK SAMSUNG’DA
Verilere göre, geçtiğimiz senenin son çeyreğinde her markanın ciddi derecede kayıp yaşamasına rağmen yıl toplamında Apple ve Samsung, pazar paylarını artırarak öne geçti. 2022 senesinin tümünde gerçekleştirdiği 261 milyon adetlik sevkiyatla Samsung, bir önceki senenin yüzde 4,1 oranında altında kalsa da en yakın rakibi Apple'ın 226,4 adetlik sevkiyat adedini geride bırakarak yüzde 21,6'lık pazar payı ile zirveye oturdu.
APPLE VE SAMSUNG'UN RAKAMLARI DÜŞSE DE PAYLARI ARTTI
Veriler, bu alanda zirveyi paylaşan iki markanın yıl toplamında satışları düşse de, diğer markaların daha yüksek düşüş yaşamaları nedeniyle pazar paylarının yükseldiğini ortaya koydu. Buna göre, Apple'ın pazar payı 2021 yılında yüzde 17,3 iken, 2022'de yüzde 18,8'e yükseldi. Samsung'un ise 2021’de yüzde 20 olan payı de geçtiğimiz yıl yüzde 21,6'ya çıktı ve şirket zirvedeki yerini korumayı başardı.