Sektörel

Akzirve Gayrimenkul'den Topkapı'ya yeni proje!

Akzirve Gayrimenkul Genel Müdür İbrahim Maasfeh , Topkapı'ya 2.000 konut ve ticari alandan oluşacak yeni bir proje hazırlığında olduklarını müjdeledi. Maasfeh, projesinin bu yıl sonunda basını tanıtacaklarını vurguladı.

Akzirve Gayrimenkul, 25 yıldır gayrimenkul sektöründe yer alıyor. Şirketin genel müdürü İbrahim Maasfeh, sektörde kalıcı olmak istediklerini söylüyor. İstikrarlı büyümeyi hedeflediklerini anlatan genel müdür, yeni yatırım fırsatlarını da takip ettiklerini açıklıyor ve ekliyor: “Sektörde birçok konuda öncü olmak ve başarılı projelerimizle iyi iz bırakmak istiyoruz.”


Akzirve, 25 yıldır gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteriyor. Şirket, 475 bin metrekarelik inşaat alanına sahip olan Strada Bahçeşehir projesinin temelini 17 Şubat 2017 tarihinde attı. Proje 2.500 konut ve ticari üniteden oluşuyor. Şirketin genel müdürü İbrahim Maasfeh, Topkapı’da ise 2.000 konut ve ticari alandan oluşacak yeni projeleriyle ilgili çalışmaların sürdüğünü söylüyor. Sektörde kalıcı olmak istediklerini ve istikrarlı bir şekilde büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Maasfeh, yeni yatırım alanlarıyla ilgili fırsatları da takip ettiklerini söylüyor.


Akzirve Gayrimenkul Genel Müdür İbrahim Maasfeh sorularımızı şöyle yanıtladı:


Kısaca kuruluş hikayesinden bahsedebilir misiniz?


Türkiye'de faaliyetlerine 1992 yılında başlayan Akzirve, başlangıç döneminde inşaat malzemeleri

alanında faaliyet gösterdi. 2000 yılıyla birlikte Antalya'da ilk fabrikasını kurdu. Mermer ocakları satın alarak üretim ve ticaretine başladı. Bu alanda bugün önemli büyüklükte bir ihracat seviyesini yakaladı. Farklı sektörlerde yatırım amacıyla fizibilite çalışması yapan şirket, yeni faaliyet alanı olarak gayrimenkul sektörüne karar verdi.


Ege Yapı ile gelir paylaşımı modeli ile Pega Kartal projesi gerçekleştirildi. Ayrıca Ataşehir'de Zirve Plaza projesi tamamlandı. Harbiye'de planlanan otel alanı için yatırım yapıldı ve inşaasına başlandı.


2010 yılında Bahçeşehir'de bulunan arsa satın alındı. Ekim 2015 itibariyle projenin genel mimari çalışmaları tamamlandı. Bu arsa üzerinde 2.500 konut ve ticari üniteden oluşan kapalı otopark ve yer altı inşaat alanlarıyla birlikte 475 bin metrekarelik toplam inşaat alanına sahip olan Strada Bahçeşehir projesinin temeli 17 Şubat 2017 tarihinde atıldı.


Akzirve, Antalya’da üç önemli araziyi de portföyünde bulunduruyor. Bu alanlarda orta ve uzun vadede proje geliştirmeyi amaçlıyor.Ayrıca Zirve Lojistik adında bir merkez tamamlanarak faaliyete alındı.


Son dönemde İstanbul'un merkezi bölgelerine yönelen Akzirve, Topkapı’da bulunan Nakliyeciler Ambarları arazisini satın aldı. Lokasyonda inşa edilecek 2.000 konut ve ticari alandan oluşacak olan projeyle ilgili çalışmalar devam ediyor. Kentsel dönüşüm alanları konusunda ise analiz ve yatırım fizibilite çalışmalarına devam ediliyor. Akzirve bu alanda sektörün önde gelen şirketleriyle ortak iş geliştirme konusuna sıcak bakıyor.


Nasıl bir büyüme modeliniz var?


Akzirve günümüzde sektörel ticari deneyimini, gayrimenkul sektörüne yansıtarak proje geliştirici bir yapıya sahip oldu. Sektörde kalıcı olmak istiyor ve istikrarlı bir şekilde büyümeyi hedefliyor. Garantili ve güvenli büyüme modelini tercih ediyor. Yeteneklerini sürekli olarak geliştiriyor. Aktif bir yatırımcı olarak gayrimenkul alanındaki yeni yatırım alanlarıyla ilgili fırsatları takip ediyor. Akzirve bugün popüler ve premium ürün segmentinde orta ve üst seviyede fiyatlandırılacak; konut, ofis ve ticari ünite sunumu yapacak olan, sektörün güçlü ve dinamik şirketidir.


Akzirve her konuda alanının en iyisi olan çözüm ortakları ve takımlarla çalışmayı ilke olarak benimsiyor. Somut anlamda en iyi mimarlık şirketleri, en iyi teknik ekipler projelerin içerisinde yer alıyor. Alanında isim yapmış, saygı duyulan ve çalışmaları takip edilen iş ortakları, tedarikçiler ve destek unsurlarla ilerliyoruz.


Akzirve’yi Türkiye'de uzun yıllardır gayrimenkul alanına komşu konularda yatırım yaparken, şimdi geliştirici olarak yeteneklerini göstermek isteyen dinamik bir şirket olarak konumlandırmak istiyoruz.


Projelerinizde nasıl bir vizyonla hareket ediyorsunuz?


Biz bugüne kadar ortaklık yaptığımız şirketlerin tecrübelerinden istifade etmeyi bildik. Ortaklarımızdan çok şey öğrendik. Deneyimimizi arttırdık. Masaya dostça oturduk ve önemli bir birikim elde ederek projelerimizi tamamladık. Biz tek başımıza yeni başlıyor olabiliriz, ancak bu diğer taraftan önemli bir avantaj. Çünkü sektörde birçok konuda öncü olmak ve başarılı projelerimizle iyi iz bırakmak istiyoruz.


Bugüne kadar kaç konut, kaç metrekare inşaat yaptınız?


İnşasına başlamış olduğumuz 2.500 konut ve ticari alandan oluşan Strada Bahçeşehir projemiz kapalı otopark ve yer altındaki alanlar dahil olmak üzere 475 bin metrekare inşaat alanına sahip. 2.000 e yakın konut ve ticari alandan oluşacak olan Topkapı projemizin mimari geliştirme safhası henüz devam ediyor, iki proje tamamlandığında yaratılacak katma değer hasılat değeri açısından 1 milyar dolar seviyesinde olacak.


Yeni projeleriniz ve yatırımlarınızdan bahseder misiniz?


İstanbul Bahçeşehir'de hayata geçirdiğimiz ve italyancada cadde anlamına gelen STRADA projemizin temelini 17 Şubat'ta attık. Projede, 1+1 'den 5+1 ’e kadar farklı konut seçeneği ve içerisinde ticari alanların da yer alacağı "alışveriş caddesi" konsepti olan 2.500 bağımsız bölüm yer alacak. Toplamda üç fazda inşa edilecek olan projenin, 747 konutluk ilk fazının inşası son hızla sürüyor, ilk etabı Aralık 2018 de, ikinci ve üçüncü etabını ise birer yıl arayla teslim etmeyi planlıyoruz.


Bu yıl içerisinde hayata geçirmeyi planladığımız, toplam inşaat alanının yüzde 85'i konut olmak üzere ticari alanların da yer alacağı 2.000'e yakın ünitenin inşa edileceği, Topkapı projemizin hazırlıkları süratle devam

ediyor. Bu sene içerisinde lansmanını yapmayı, 2020 yılı içerisinde ise tamamlamayı planlıyoruz.


Gayrimenkulde güçlü bir marka olmak için yaptığınız çalışmalardan bahsedebilir misiniz?


Güçlü bir marka yaratmanın teknik ve taktik anlamda iyi yönetilmesi gereken uzun soluklu bir süreç olduğunu biliyoruz. Bu nedenle disiplinli bir plan dahilinde ilerliyoruz. 1 -3 yıllık projeksiyonlarımız söz konusu.


Analiz, strateji, planlama, uygulama ve kontrol fazlarından oluşan çok boyutlu bir iş sürecimiz söz konusu. Pazarlama yönetimi alanında deneyimli ekibimiz ve uzman çözüm ortaklarımızla birlikte hareket ediyoruz. Marka yaratımını bir yatırım alanı olarak görüyoruz.


Lokomotifimiz olan Akzirve kurumsal markamızı ayrı bir pazarlama planıyla destekliyoruz. Tüm projelerimizin de ana markamıza katkı sağlamasını hedefliyoruz. Konvansiyonel mecralar haricinde hedef müşteri temasında yeni nesil medyaları her gün artan bir oranda değerlendirmeye gayret ediyoruz. Mevcut müşterilerimizle çok yakın ve sağlıklı bir iletişim kurmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda henüz inşaası devam eden projelerimizde dahi müşteri sadakat programlarını devreye alıyoruz. Komşuluk temasına çok önem verdiğimizden, yaşam başlamamış olsa bile projelerimiz sosyal yaşam alanları ve buluşma merkezlerini hayata geçiriyoruz. Mevcut müşterilerimizin referanslarıyla büyümeyi çok önemli görüyoruz. Bu nedenle de müşteri memnuniyetini önceliğimiz olarak sayıyoruz.


İletişimde de kapsayıcı, ayrıştırmayan, lüks ifadesinin çağrıştırdığı soğuk alana mesafeli duran, özgüvenli, yardımcı ve yerel bir duruşumuz var.


Marka olarak kendinizi nasıl farklılaştırıyorsunuz?


Rakiplerimizden ayrışacağımız önemli nokta, her projemizi insan ve çevre odaklı olarak titizlikle çalışıyor olmamız. Tanımlanan inşaat alanlarını son noktasına kadar kullanarak aşırı yapı yoğunlukları yaratmak yerine, mimari konsept ve teknik özellikler bakımından İstanbul'a ve ülkemize yakışacak, ailelerin bir arada yaşamdan keyif alacakları, sağlıklı sosyal yaşam alanları geliştirmeyi arzu ediyoruz. Herkesin bileceği özgün yapılar inşa etmeyi hedefliyoruz.


Ayrıca projelerimizin satın alan yatırımcılar için kazançlı olması birinci hedefimiz olacak. Özellikle yatırımcı müşteri kitlesine yönelik ifade edeceğimiz yüksek getiri vaadi etkili olacak. Geliştirdiğimiz projeler uzun vadeli değer taşıyan, yatırımcısına/oturumcusuna kazanç sağlayan yapılar olacak. Şirketimizin vaadinin geliştirdiğimiz projelerle somutlaştığının bilinciyle söz verdiğimiz gibi sonuçlandıracağız zira projelerimiz bizim referansımız olacak.



Projelerimizden satın alım yapma potansiyeli olan hedef kitlemize yönelik vaadimiz ise dünyanın gelişmiş ülkelerindeki inşaat standartlarını dikkate alarak projelerimizi geliştiriyor olmamız. Ürettiğimiz konut, ofis ve ticari alanları yabancı yatırımcıların ilgi göstereceği nitelikte inşa edeceğiz. 


Bundan sonraki en önemli hedefleriniz nelerdir? Gayrimenkul sektöründe kendinizi nerede konumlandırıyorsunuz?


Akzirve olarak neredeyse 25 yıldır hem iş hem de yatırımlarımızı Türkiye'de yapıyoruz. Türkiye'de istihdam sağlıyor ve katma değerli projelere imza atmaya çalışıyoruz. Türkiye'nin güvenli liman olduğuna gönülden inanıyoruz. Toplumun tüm kesimlerine hitap edebilecek projeler gerçekleştirirken, konut yatırımı yapmak isteyen yerli ve yabancılara kârlı yatırım alanları oluşturmaya çalışıyoruz.


Stratejik anlamda kitlesel veya niş projeler yerine popüler ve premium nitelikli yatırımları tercih edeceğiz. Ana hedefimiz, şirketimizin projelerini takip eden nitelikli ve sadakati yüksek bir yatırımcı müşteri grubu yaratmak olduğundan, satış hızı son derece dengeli, yatırımcı tarafından prim beklentisi karşılanan projeler gerçekleştireceğiz. 



KİMLER HEDEFTE?


  1. ¦Yerel yatırımcılar ve oturum amacıyla yüksek kaliteli konut arayışında olanlar
  2. ¦İstanbul ve özellikle de Avrupa Yakası öncelikli bölgemiz
  3. ¦İstanbul’da, proje bölgelerimize yakın ikamet eden veya iş yeri bu bölgelerde bulunan, mevcut konutunu değiştirmek ve yaşam standartlarını geliştirmek isteyenler
  4. ¦İstanbul'da yaşayan, İstanbul’da gayrimenkul yatırımı yapan, bu alandan para kazananlar
  5. ¦İstanbul’da ikamet eden, paradan kazanç elde etme konusunda becerisi olmayan, kendisi ve ailesinin geleceği için yatırım yapma düşüncesi içerisinde olanlar
  6. ¦Anadolu’nun diğer kentlerinde ikamet eden, İstanbul’la iş-aile veya benzeri bir nedenle ilişkisi bulunan, proje bölgelerimize yakın noktalarda geleceğe dönük yatırım yapmak isteyenler
  7. ¦Yurt dışında yaşayan, İstanbul’la iş-aile veya benzeri bir nedenle ilişkisi bulunan, proje bölgelerimize yakın noktalarda geleceğe dönük yatırım yapmak isteyenler