Dekorasyon

Alfemo yeni konsepti için 104 milyon lira yatırım yaptı!

Avrupa’nın en iyileri arasında yer alan Alfemo’nun Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu, “2013 Alfemo için mağazacılıkta yenilik yılı” dedi.

Alfemo’nun son dönemde satın almalara sıcak baktığını söyleyen Davulcuoğlu, “Geçen hafta İtalya’daydım. 60 yıllık tanınmış bir firma ile görüştüm. Her türlü işbirliğine hazırlar. Yakın bir takvimde yatak ve genç odası gibi alanlarda yeni marka  satın alabiliriz” açıklamasında bulundu.


Yeni konsepte 104 milyon liralık yatırım

İzmir-Torbalı’da gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Davulcuoğlu, “Bugüne dek kalite, üretim ve Ar-Ge’ye yatırım yaptık. Bugün üretim ve kalite anlamında Türkiye’nin değil, Avrupa’nın en iyi mobilya markalarından biriyiz. Bunu da belgelerimizle tescilledik. Bundan sonra mağazacılığa yatırım yapıyoruz. 2012’de mağazalarımızı yenilemek için 12 milyon TL yatırım yaptık. 20 milyon TL tutarında da bayilerimizin yatırımı oldu. Toplam yatırım 32 milyon TL oldu. 2013’de ise yeni mağazacılık sistemimize 27 milyon TL harcayacağız. Bu rakam, bayilerimiz içinse 45 milyon TL olacak. 2013 yatırım toplamı da 72 milyon TL. Yeni konseptimize toplamda 104 milyon TL harcamış olacağız” dedi.

 

Alfemo Mobilya genelinde 1000’i aşkın kişinin çalıştığını ve 600’ünün fabrikada istihdam edildiğini aktaran Davulcuoğlu, modüler mobilyada yılda 2,5 milyon metrekare, oturma grubunda yılda 250 bin adet, yatakta 125 bin adet ve bazada 100 bin adet üretim yaptıklarını da aktardı.

 

 “Avrupa’dan firma satın alacağız”

1,5 yıldır Turquality kapsamında olduklarını hatırlatan Ramazan Davulcuoğlu, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın istediği 10 dünya markasından biri olmayı hayal ettiklerini aktardı. Son 2 yıldır satın alma anlamında yurt içi ve yurt dışından ciddi talepler geldiğini belirten Davulcuoğlu,  sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz bir aile şirketiyiz. Aile olarak satmak değil, satın almak istiyoruz. Geçen hafta İtalya’daydım. 60 yıllık, tanınmış bir firma ile görüştüm. Her türlü işbirliğine hazır olduklarını ifade ettiler. Fabrika ve mağazalarımızdan çok etkilendiler ve onlardan daha ileride olduğumuzu gördüler. Alt kırılımlarda marka satın alabiliriz. Yakın bir takvimde yatak, genç odası vs. alanlarında yeni marka alabiliriz. Alfemo hep üst marka. Satın alınanlar alt marka olacak.”

 

 “Sadece mobilya değil, yaşam kültürü sunuyor, Mix&Mitch”le fark atıyoruz”

Mobilya sektörünün son 10-15 yılda yatırım ivmesi gösterdiğini söyleyen Davulcuoğlu, Alfemo olarak, ‘dünyadaki’ en son teknolojiyi kullandıklarını, bunu da belgelerle tescillediklerini ifade etti. Tüm mağazaların içini ve dışını yenilediklerini ve artık tüketiciye sadece mobilya değil, yaşam kültürü sunduklarını ifade eden Davulcuoğlu, “Mağazalarımıza Alfemo Cafe’ler ve çocuk oyun alanları koyduk. Yine tüm mağazalarda kapalı devre radyo yayınına başladık. Gün içinde ruh haline göre yerli yabancı şarkılar, ayrıca reklam jingle’larımız çalıyor. Özel Alfemo mağaza kokuları oluşturduk. Mix&Mitch sistemi ile entegre butik üretimi hayata geçirdik. Bu, sektörümüzde çok önemli ve hayata geçirilmesi zor bir çalışmadır. Döşemeli mobilyalarda, istediğiniz ürünün kumaşını ve rengini katalogdan seçerek değiştirebiliyorsunuz. Üstelik fiyat farkı olmadan ve teslimat gecikmeden. Teslimat sürelerimiz 21 gündür, ortalaması ise 14 gün” şeklinde konuştu.

 


‘Mağaza içinde mağaza’ sunuyoruz

Alfemo mağazasına girildiğinde, sadece bir mobilya alınmadığını kaydeden Davulcuoğlu, tüm ürünlerin, bir evin ihtiyacını karşılayacak mobilyalarla bir konsept olarak sunulduğunu belirterek, şunları söyledi: “Örneğin, yurt dışında çok güçlü olan Kids&Teens ürünlerinin olduğu alana girdiğinizde sadece genç ve çocuk mobilyası ürünlerini bulacaksınız. Sleeper Uyku Merkezi’nde ise sadece baza ve yataklarımız bulunuyor. Bu ürün grubumuzla Türkiye’de ilk nanotek yatağı 4 yıl önce biz vermiştik. Home Decor ürün grubumuzda ise ev dekorasyonu ürünleri yer alıyor. İnsanlar sehpa, lambader almak için Alfemo’ya geliyor. Biz ise tüm bu ürünleri bir konsept bütünlüğü içinde veriyoruz. Aslında, mağaza içinde mağaza sunuyoruz ve bunu da geliştireceğiz. Yurt içindeki 130 mağazamızın 40’ını bu yeni konseptimize göre yeniledik. Bu sayı, yılsonunda 100 olacak. Yurt dışındaki 35 mağazamızın 10’unu yeniledik. Bu sayı da yine yılsonunda 30 olacak.”

 


Çalışanların eğitimi için Alfemo Akademi’yi kurduklarından da bahseden Ramazan Davulcuoğlu, mağaza satış elemanlarına web üzerinden haftalık eğitimler verildiğini, bunun yanı sıra hem genel merkezde, hem de sahada belli periyotlarda eğitimlerin sürdüğünü anlattı.

 

Bu yıl yüzde 30 büyüyeceğiz, İç Afrika’ya odaklanacağız

Alfemo’nun bir grup şirketi olduğunu söyleyen Davulcuoğlu, “Geçen yıl grup olarak 160 milyon TL ciro gerçekleştirdik. 19 milyon TL ihracat yaptık. İhracat bir önceki yıla göre yüzde 32 arttı. 60’ı aşkın ülkeye ihracat yapıyoruz. Ağırlığımız Afrika, Ortadoğu ve Avrupa. Bu yıl Avrupa’nın yanı sıra, İç Afrika’yı çok önemsiyoruz. Geçen yıl sektörümüz çok büyümedi. Ama biz, yüzde 10 büyüdük. 2013’de ciroda yüzde 30, ihracatta yüzde 40 artış planlıyoruz” diye konuştu.   

 

Alfemo’dan evini döşemenin maliyeti 6-18 bin TL arasında

Alfemo’nun fiyat politikasına da değinen Davulcuoğlu, şunları söyledi: “Her mağazamızda 2 ekonomik takım vardır. Bu takımların fiyatları 1700-2200 TL arasında değişir. 6000 TL’ye ekonomik takımlardan tüm mobilyalar alınır. Diğer bir grupta takımlar 2900-3990 TL arasındadır, bu grupta da tüm mobilyalar 9-10 bin TL’ye satın alınır. Takım fiyatı 4900-6900 TL olan grubumuzda ise tüm mobilyalar 15-18 bin TL’ye alınır. Yani bir evi, ürün gruplarımıza göre aksesuarlar hariç 6 bin TL-18 bin TL’ye döşeyebilirsiniz."