Ticari

Algida, Konya Fabrikası'nın temelini attı!

Algida, Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Unilever üst düzey yetkilileri ve yerel yönetim yetkilileri katıldığı Konya'da 100 milyon dolara mal olan fabrikasının temel atma törenini gerçekleştirdi

Algida'nın bugün temelini attığı fabrika 46 futbol sahası büyüklüğünde bir araziye inşa edilecek. 16 ülkeye ihracat yapan Algida, Konya fabrikasıyla Ortadoğu, Afrika ve sütlü ürünlerin yasak olduğu Avrupa'yı da hedfleri arasına alarak önümüzdeki yıl üretime başlayacak.


Algida fabrikaları bundan sonra, dünyada Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda liderlik sertifikası alan ilk dondurma fabrikası olacak. 


Türkiye, Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Başkan Yardımcısı ve Unilever Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) İzzet Karaca, törende yaptığı konuşmada, Algida’nın 100 milyon doları aşkın bütçeyle tamamlayacağı Konya Fabrikası’ndan Ortadoğu ve Afrika’ya açılmayı hedeflediğini belirterek, ”Türkiye’de Çorlu’dan sonra ikinci, tüm dünyada 35’inci Algida üretim tesisi olacak Konya Fabrikası önümüzdeki yılın mayıs ayında üretime başlayacak. Dünyadaki ilk LEED sertifikalı dondurma fabrikası olması planlanan tesiste, yağmur ve yüzey suyunun yeniden kullanımı, ısı geri kazanımı, yerinde atık ayrıştırma gibi ileri çevre kriterleri uygulanacak” dedi.


Unilever’in Anadolu’daki büyük dönüşüm ve gelişimi titizlikle takip ettiğini ve desteklediğini belirten İzzet Karaca, şunları ifade etti: ” Fabrikamız 2013 yılında yaklaşık 300 kişilik bir işgücüyle üretime başlayacak. Yılda 80 milyon metreküp üretim yapacak ve ilerleyen dönemde 200 milyon metreküpe kadar çıkacak. Konya’ya yatırımımızın hem bölgeye hem de ülkemize katma değer yaratacağına inanıyoruz. Hammadde tedarikinde kolaylık, Konya Şeker’in burada olması, süt tedarikinin kolay olması, Mersin limanına yakınlık, ithal malzemelerin kakao gibi ulaşım yakınlığı, ekonomik gelişim, lojistik avantajı, yüksek ve nitelikli işgücü, sanayi altyapısı, ihracat pazarlarına yakınlık, deprem riskinin az olması gibi faktörlerle birlikte, Konya yerel yönetiminden gördüğümüz destek değerlendirerek yatırımımız için en uygun yer olan Konya’da karar kıldık" diye konuştu.


İzzet Karaca, bu büyüklükte bir yatırımın Türkiye’ye yapılmasında Türkiye’nin son yıllarda Ortadoğu, Kuzey Afrika’da yüklenmiş olduğu uluslararası misyonunun da çok büyük etkisi olduğunu ve Türkiye’deki sekizinci fabrikaları olduğunu ifade etti.


Törenden önce bir araya geldiği basın mensuplarının sorularını yanıtlayan İzzet Karaca, Standard and Poor’s’un (S&P) Türkiye’nin notunu indirmesinin yatırım kararlarına etkisine ilişkin soruyu, ”S&P’nin kararı bizi etkilemedi. Biz yatırım kararlarımızı derecelendirme kuruluşlarına göre almıyoruz. Türkiye’nin potansiyelini biliyor ve yatırımlarımızı kendi stratejilerimize göre belirliyoruz. Bu yüzden biz Türkiye’de kriz dönemlerinde yatırımlar yaptık. Potansiyeli biliyoruz ve daha da büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.


Karaca, yeni teşvikle ilgili olarak da, ”Yeni teşvik yasasını cari açığı engelleyici özellikleri açısından çok önemli buluyorum. Bu arada biz yatırımı yaparken teşvikten dolayı yatırımımızı yapmadık. Zaten yatırım teşvike göre yapılmaz. Henüz yönetmelikleri belli olmadı. Bize olan etkisi varsa faydalanırız” ifadesini kullandı.


Tüm yatırım ve faaliyetlerinde olduğu gibi Konya yatırımında da Unilever 


Sürdürülebilir Yaşam Planı (USYP) kriterlerine öncelik verildiğini anlatan Karaca, ”Algida, ABD’deki Yeşil Binalar Konseyi (USGBC) tarafından geliştirilen ve yeşil bina uygulamalarını destekleyen Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED) sertifikasına sahip olacak ilk dondurma fabrikasını inşa ediyor. Ürünlerin üretimi ve kullanımından kaynaklanan çevresel ayak izini yarı yarıya azaltmayı hedefleyen Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı, bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini geliştirmek üzere harekete geçmelerine yardım etmeyi, tarımsal hammaddelerin yüzde 100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan elde etmeyi hedefliyor” şeklinde konuştu.


AA