Sektörel

Ali Ağaoğlu elektrikli otomobili Tesla Roadster´i tanıttı

Ağaoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu,  elektrikle çalışan spor otomobilini tanıttı

Ağaoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu,  elektrikle çalışan spor otomobilini tanıtarak, "Güzel araba kullanmayı, iyi  arabalara binmeyi seviyorum. Burada da farklılık yaratmak için elektrikli araç olan Tesla aracını aldım" dedi. Ağaoğlu satın aldığı elektrikli otomobil "Tesla Roadster´i tanıtmak üzere düzenlediği toplantıda yaptığı konuşmada, başta yenilenebilir enerji olmak üzere yatırımlarının devam ettiği belirterek, küresel ısınmanın dünyada en büyük sorunlardan biri olduğuna dikkati çekti.

Bürokrasiye rağmen Türkiye´de yatırımlar yapmaya devam ettiklerini dile getiren Ağaoğlu, ürettikleri konutların tükettiği enerjiyi yenilenebilir enerjiden sağladıklarını bildirdi. Ağaoğlu, İstanbul´da araçlardan kaynaklı büyük bir karbon salınımı olduğuna işaret ederek, "Güzel araba kullanmayı, iyi arabalara binmeyi seviyorum. Burada da farklılık yaratmak için elektrikli araç olan mevcut Tesla aracını aldım" diye konuştu.

Türkiye´de otomotivin fason üretime dayandığını dile getiren Ağaoğlu, elektrikli araçların geleceğin trendi olacağını ve Türkiye´nin otomotivde bilgi birikimini ve teknolojiyi yakaladığını söyledi. Otomotiv sektörünün bunu çok ciddi bir şekilde ele alması gerektiğini vurgulayan Ağaoğlu, Türk otomotiv sektörünün kabuk değiştirme, elektrikli
 araçlarda ilk sıraya geçebilme imkanı olduğunu bildirdi.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ağaoğlu, bir soru üzerine, arabanın toplam maliyetinin 475 bin liraya geldiğini dile getirerek, özellikle ÖTV ile ilgili tartışmalar olduğunu, sorun yaşamamak için ÖTV´yi yüzde 37 olarak
 ödediklerini belirtti. Bu arabaların mevzuatta bu arabanın yeri olmadığını ifade eden Ağaoğlu, "Türkiye´de yatırımcının önündeki en büyük engel bürokrasi... Ben teşvik de istemiyorum. Bürokrasi yönünden yatırımcının önünün açılması lazım. 1 Kasım 2007´de başvurduğumuz lisans başvuruları hala sonuçlanamadı. 3 senedir yatırımcı
 yatırım yapmak için lisans bekliyor. Önümüzün açılması, tek beklediğimiz şey bu" diye konuştu.

Ağaoğlu, bir gazetecinin "Üst yönetime de aynı arabadan almayı düşünür müsünüz?" sorusunu ise esprili bir şekilde şöyle yanıtladı: "Bu araba performans arabası, üst yönetime de verebilecek kadar lüks birşirket değiliz. Tamam rüzgar esiyor, parayı havadan kazanıyoruz ama, havaya da savuracak şeyimiz yok. Ama şunu söyleyeyim; çevreci olarak şirketler grubumuzda 500´e yakın araç var. Bu konuda yerli üretim olduğu zaman ilk 500 araç siparişini
 bugün vermeye hazırım. Ama bu performansta değil tabii ki..."

Enerjiye 5 yılda 2 milyar dolar yatırım yapma hedefiyle yola çıktıklarını, Mersin´deki rüzgar santralinin 60 milyon dolar civarında bir yatırım olduğunu, kapasitesini 120 megavata çıkarmak istediklerini bu da tamamlandığında 250 milyon dolar civarında bir yatırımı kapsayacağını anlatan Ağaoğlu, bunun yanı sıra Bandırma´da hayata geçirecekleri rüzgar santrali için de 200 milyon dolar civarında bir yatırım yaptıklarını bildirdi.

"BİN MEGAVATLIK KAPASİTEYİ 2015 YILINA KADAR HAYATA GEÇİRMEK İSTİYORUZ"
Ağaoğlu Şirketler Enerji Grubu Başkanı Murat Onuk da grubun enerji yatırımları hakkında şunları anlattı:
"Enerji işi 2007 yılında başladı. Mersin´deki rüzgar santralimiz 33 megavat, 12 bin 500 konutun elektriğini sağlıyor. 19 Mart´ta devreye girdi. Şu anda da bandırmada 93 megavatlık rüzgar santrali yapıyoruz. Orası da 35 bin
 konutun enerjisini sağlayacak. Buna ek olarak bin megavatlık kapasiteyi 2015 yılına kadar hayata geçirmek istiyoruz. 560 megavatlık portföyümüz var. Şu anda Ağaoğlu grubunun karbonizi sıfırlanmış vaziyette. Elektrikli
 arabalar bu anlamda enerji sisteminin verimliliğine çok büyük bir katkı sağlayacaklar. Türkiye´de 1,5 milyon binek aracı elektrikliye çevirebilsek, 1 milyar dolarlık bir petrol tasarrufu sağlayabiliriz."

Ağaoğlu Genel Müdürü Hasan Rahvalı da ABD´nin bütçesinden yenilenebilir enerji kaynaklarının Ar-Ge´si için 5,4 milyar dolar kaynak ayrıldığını belirterek, "Dünyada bu faaliyetler devam ederken Türkiye´nin de uzak kalmaması
 lazım" dedi. Rahvalı, Ağaoğlu Grubu olarak bundan sonra yapacakları sitelerde temiz konut bölgeleri yaratacaklarını belirtti.

AYNI ARABADAN LEONARDO DICAPRIO´NUN DA VAR

Ağaoğlu İş Geliştirme Koordinatörü Kor Özay da elektrikli araç hakkında şu bilgileri verdi:

"Tesla Roadster, 100 kilometreye 3,7 saniyede çıkıyor. Lityum-iyon pillerle 288 beygirlik güç üretiyor. Tesla, kilometrede 2,5 kuruşluk elektrik üretiyor. İki kapılı ve üstü açılabilen aracın bataryaları 3,5 saatte şarj edilebiliyor ve 365 kilometrelik menzile kadar çıkabiliyor. Dünyada aynı aracın sahibi olan ünlü isimler arasında George Clooney, Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Cameron Diaz da bulunuyor." Toplantının ardından basın mensupları araçla deneme sürüşü yaptı.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Türkiye'de ilk o kullanacak
Ali Ağaoğlu´nun satın aldığı Türkiye´nin ilk elektrikli otomobili Tesla Roadster trafiğe çıkmak üzere gün sayıyor. Ağaoğlu Şirketler Grubu´nun genel merkezinde basına tanıtılan ve henüz geçici plaka alan araç, ruhsat işlemlerinin tamamlandıktan sonra trafiğe çıkacak.

Ağaoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, elektrikle çalışan spor otomobilini tanıtarak, ''Güzel araba kullanmayı, iyi arabalara binmeyi seviyorum. Burada da farklılık yaratmak için elektrikli araç olan Tesla aracını aldım'' dedi.

Ağaoğlu satın aldığı elektrikli otomobil ''Tesla Roadster'i tanıtmak üzere düzenlediği toplantıda yaptığı konuşmada, başta yenilenebilir enerji olmak üzere yatırımlarının devam ettiği belirterek, küresel ısınmanın dünyada en büyük sorunlardan biri olduğuna dikkati çekti.

Bürokrasiye rağmen Türkiye'de yatırımlar yapmaya devam ettiklerini dile getiren Ağaoğlu, ürettikleri konutların tükettiği enerjiyi yenilenebilir enerjiden sağladıklarını bildirdi.

Ağaoğlu, İstanbul'da araçlardan kaynaklı büyük bir karbon salınımı olduğuna işaret ederek, ''Güzel araba kullanmayı, iyi arabalara binmeyi seviyorum. Burada da farklılık yaratmak için elektrikli araç olan mevcut Tesla aracını aldım'' diye konuştu.

Türkiye'de otomotivin fason üretime dayandığını dile getiren Ağaoğlu, elektrikli araçların geleceğin trendi olacağını ve Türkiye'nin otomotivde bilgi birikimini ve teknolojiyi yakaladığını söyledi.

Otomotiv sektörünün bunu çok ciddi bir şekilde ele alması gerektiğini vurgulayan Ağaoğlu, Türk otomotiv sektörünün kabuk değiştirme, elektrikli araçlarda ilk sıraya geçebilme imkanı olduğunu bildirdi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ağaoğlu, bir soru üzerine, arabanın toplam maliyetinin 475 bin liraya geldiğini dile getirerek, özellikle ÖTV ile ilgili tartışmalar olduğunu, sorun yaşamamak için ÖTV'yi yüzde 37 olarak ödediklerini belirtti.

Bu arabaların mevzuatta bu arabanın yeri olmadığını ifade eden Ağaoğlu, ''Türkiye'de yatırımcının önündeki en büyük engel bürokrasi... Ben teşvik de istemiyorum. Bürokrasi yönünden yatırımcının önünün açılması lazım. 1 Kasım 2007'de başvurduğumuz lisans başvuruları hala sonuçlanamadı. 3 senedir yatırımcı yatırım yapmak için lisans bekliyor. Önümüzün açılması, tek beklediğimiz şey bu'' diye konuştu.

Ağaoğlu, bir gazetecinin ''Üst yönetime de aynı arabadan almayı düşünür müsünüz?'' sorusunu ise esprili bir şekilde şöyle yanıtladı:

''Bu araba performans arabası, üst yönetime de verebilecek kadar lüks bir şirket değiliz. Tamam rüzgar esiyor, parayı havadan kazanıyoruz ama, havaya da savuracak şeyimiz yok. Ama şunu söyleyeyim; çevreci olarak şirketler grubumuzda 500'e yakın araç var. Bu konuda yerli üretim olduğu zaman ilk 500 araç siparişini bugün vermeye hazırım. Ama bu performansta değil tabii ki...''

Enerjiye 5 yılda 2 milyar dolar yatırım yapma hedefiyle yola çıktıklarını, Mersin'deki rüzgar santralinin 60 milyon dolar civarında bir yatırım olduğunu, kapasitesini 120 megavata çıkarmak istediklerini bu da tamamlandığında 250 milyon dolar civarında bir yatırımı kapsayacağını anlatan Ağaoğlu, bunun yanı sıra Bandırma'da hayata geçirecekleri rüzgar santrali için de 200 milyon dolar civarında bir yatırım yaptıklarını bildirdi.

-''BİN MEGAVATLIK KAPASİTEYİ 2015 YILINA KADAR HAYATA GEÇİRMEK İSTİYORUZ''-

Ağaoğlu Şirketler Enerji Grubu Başkanı Murat Onuk da grubun enerji yatırımları hakkında şunları anlattı:
''Enerji işi 2007 yılında başladı. Mersin'deki rüzgar santralimiz 33 megavat, 12 bin 500 konutun elektriğini sağlıyor. 19 Mart'ta devreye girdi. Şu anda da bandırmada 93 megavatlık rüzgar santrali yapıyoruz. Orası da 35 bin konutun enerjisini sağlayacak. Buna ek olarak bin megavatlık kapasiteyi 2015 yılına kadar hayata geçirmek istiyoruz. 560 megavatlık portföyümüz var.

Şu anda Ağaoğlu grubunun karbonizi sıfırlanmış vaziyette. Elektrikli arabalar bu anlamda enerji sisteminin verimliliğine çok büyük bir katkı sağlayacaklar. Türkiye'de 1,5 milyon binek aracı elektrikliye çevirebilsek, 1 milyar dolarlık bir petrol tasarrufu sağlayabiliriz.''

Ağaoğlu Genel Müdürü Hasan Rahvalı da ABD'nin bütçesinden yenilenebilir enerji kaynaklarının Ar-Ge'si için 5,4 milyar dolar kaynak ayrıldığını belirterek, ''Dünyada bu faaliyetler devam ederken Türkiye'nin de uzak kalmaması lazım'' dedi.

Rahvalı, Ağaoğlu Grubu olarak bundan sonra yapacakları sitelerde temiz konut bölgeleri yaratacaklarını belirtti.

-AYNI ARABADAN LEONARDO DICAPRIO'NUN DA VAR-

Ağaoğlu İş Geliştirme Koordinatörü Kor Özay da elektrikli araç hakkında şu bilgileri verdi:
''Tesla Roadster, 100 kilometreye 3,7 saniyede çıkıyor. Lityum-iyon pillerle 288 beygirlik güç üretiyor. Tesla, kilometrede 2,5 kuruşluk elektrik üretiyor. İki kapılı ve üstü açılabilen aracın bataryaları 3,5 saatte şarj edilebiliyor ve 365 kilometrelik menzile kadar çıkabiliyor. Dünyada aynı aracın sahibi olan ünlü isimler arasında George Clooney, Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Cameron Diaz da bulunuyor.''
Toplantının ardından basın mensupları araçla deneme sürüşü yaptı.
Sabah