Ali Ağaoğlu, Paris Hilton'u duyunca rekabeti unuttu!
Kendi şirketi için reklamda oynayan Ali Ağaoğlu'na rakipleri Emaar, Sinpaş ve Fi Yapı'dan teklif var. Ağaoğlu kapıyı 5 milyon dolardan açıyor. Ancak tekstilci bir firma Paris Hilton ile rol arkadaşlığı teklif edince, Ağaoğlu, 1 milyon dolara
Milliyet gazetesinden Tebernüş Kireççi’nin haberine göre Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, kendi şirketi ve projesinin reklam filmlerinde rol üstlenince teklif üstüne teklif almaya başladı. Şu anda aldığı 10 teklifi değerlendirme aşamasında olan Ağaoğlu, “Sektör tıkanmaz. Ama böyle bir şey olursa parayı verin, sizin reklamlarınızda da oynarım” demişti. Ağaoğlu’na yapılan 10 teklif arasında emlak sektöründen olduğu kadar moda dünyasından da etkili isimler yer alıyor.
HİLTON İLE AYNI KAREDE
Ağaoğlu, 10 teklif arasında kendisini en çok etkileyenin Paris Hilton ile aynı karede yer almaları için bir tekstil firmasından yapılan teklif olduğunu belirtirken, firmanın ismini açıklamak istemedi. Hilton ile aynı filmde rol almak için 1 milyon dolara razı olduğunu açıklayan Ağaoğlu, “En az parayı bu şirketten istedim. Paris Hilton ile birlikte oynamamız gündemde. 1 milyon dolara razı oldum. Hilton faktörü olduğu için indirim yaptım. Sonuçta hangi firmanın reklamında oynarsam oynayayım eğitim kazanacak. Kazanacağım parayla okul yaptırmayı sürdüreceğim” dedi.
CEO, FİYATI YÜKSEK BULDU
Ağaoğlu’nun en yüksek rakamı istediği şirket, dünyanın en yüksek binası Burc Dubai’nin de yapımcısı olan Dubaili Emaar oldu. Türkiye’ye dört yıl önce giren ve Toskana Vadisi projesiyle ismini duyuran Emaar Türkiye’den 5 milyon dolar istediğini açıklayan Ağaoğlu, “CEO Ozan Balaban, Libadiye’deki yeni projelerinde reklam filminde oynamamı teklif etti. Ben de’5 milyon dolar öderseniz, neden olmasın’ dedim.”
CEO Balaban ise fiyatı yüksek bulduğunu, ama yine de üzerinde çalıştıkları bu dosya için şirketin merkezi Dubai’den görüş beklediklerini ifade etti. Balaban’ın açıklamalarına göre, Dubai’nin onay vermesi halinde Ali Ağaoğlu’lu reklam filmine hemen başlanacak.
SİNPAŞ VE Fİ-YAPI’DAN DA TEKLİF
Ayrıca, rakipleri Sinpaş ve Fi-Yapı’dan da teklif alan Ağaoğlu, Sinpaş’tan 2 milyon dolar isterken, Fi-Yapı’ya ise 3 milyon dolar dedi. Fiyatlar arasındaki farklılığı projenin büyüklüğü, lokasyonu, yapımcı şirket gibi etkenlerle açıklayan Ağaoğlu, kendi şirketinden oynadığı her reklam için 1 milyon dolar alıyor. Aslında rakamın daha yüksek olması gerektiğini vurgulayan Ağaoğlu, şöyle konuştu:
“Ben her film için 3 milyon dolar istemiştim. Bizim yöneticiler sıkı pazarlıkçı. CEO’muz Hasan Rahvalı pazarlıkta Kayserilileri geçer. Kardeşim Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hüseyin Ağaoğlu’nun lakabı da ‘sünnetçi.’ Benim gibi bir adamı bile 1 milyon dolara ikna ettiler. Tabii, kendi şirketim için olunca biraz taviz verdim” dedi.
SENARYOYU CEO YAZDI
Emaar CEO’su Ozan Balaban, Ali Ağaoğlu’nun 5 milyon dolarlık oyunculuk ücretini yüksek bulmuş olsa da şimdiden reklam filminin senaryosunu hazırladı. Şirketin İstanbul Libadiye’deki projesi için senaryoyu da CEO Balaban yazdı. Senaryoya göre, Ağaoğlu ekrana gelecek ve “Türkiye’nin kralı benim. Bunlar da dünyanın kralı. Gelmişler buraya. Bir bakalım. Ne yapacaklar” diyecek.
Bu arada Dubaili şirketin Çamlıca Libadiye’de yapacağı proje alışveriş merkezi, otel, ofis ve 1150 daireden oluşuyor. Emaar, projeyi yapacağı 73 dönümlük araziye 402.7 milyon dolarlık ödeme yapmıştı.
Radikal
Paris Hilton, Ali Bey’i canından bezdirmesin
Paris Hilton’un sadece özel hayatı değil, iş hayatındaki sicili de parlak değil. Hilton için fiyatını 4 milyon dolar birden aşağı çeken Ali Ağaoğlu bir daha düşünsün derim. Çekilecek nane değil.
Zamane popüler kültür ikonu Ali Ağaoğlu, cin akıllı Sinan Çetin’in elinden tutmasıyla magazin sayfalarından tam sayfa ilanlara transfer olduğundan bu yana kendisine türlü şirketlerden türlü reklam filmlerinde rol alması için teklifler geliyormuş. “Sektör tıkanmaz ama” demiş, “Olur ha tıkanırsa haber verin, sizin filmlerinizde de oynarım.”
5 milyon dolardan aşağı teklifler için de sabahları zahmet edip yatağından kalkmıyormuş.
İhtiyacı mı var Yooo.
Ama fazla parada olduğu gibi, şöhretin de ekstrası göz çıkarmıyor.
Zaten Ali Bey de reklamlardan kazandığı parayla okul yaptırıyor.
Şimdi bu Ali Ağaoğlu’na yağmur gibi teklif yağıyormuş.
10 teklif üzerinde kafa yorup karar verme aşamasındayken bir tekstil firması “Ama bizim filmimizde Paris Hilton’la birlikte oynayacaksın” demiş. Ali Bey de Paris adını duyunca damping yapmış, fiyatı bir anda 4 milyon dolar birden indirmiş: “En az parayı bu şirketten istedim. Paris Hilton ile birlikte oynamamız gündemde. 1 milyon dolara razı oldum. Hilton faktörü olduğu için indirim yaptım.”
(Ben en çok “Hilton faktörü” lafını sevdim.)
Ağaoğlu ve Paris’in şöhret olma yolları farklı ama benzerlikler de var. Bir sabah kalktık, nasıl oldu anlamadık ama Paris Hilton diye bir ünlü vardı hayatımızda. Ve bir başka sabah başımızı çevirdiğimiz her yerde Ali Ağaoğlu’nu gördük.
Birinin skandalları gündemimizi meşgul etti, diğerinin arabaları...
Ve ikisi de kendi kendinin reklamını yapma konusunda büyük başarı gösterdi.
Yani sette bu ikilinin kimyaları tutabilir.
Ancak Ali Bey yine de bu teklifi bir daha düşünsün derim. Çünkü eski deneyimleri gösteriyor ki Paris eğlencenin kamberiyse de, ideal bir çalışma arkadaşı sayılmaz.
Bakın neden...
1. Hilton’un “Bottom’s Up”daki rol arkadaşı Simona Fusco burnundan solumuştu: “Paris’le en büyük sorunumuz sete hep geç kalmasıydı... Giderek daha fazla sinir bozucu oldu... Herkes yoruluyordu. En sonunda Paris sete teşrif ettiğinde genelde bir partiden geliyor oluyordu... Repliklerini asla ezberlemiyordu. Paris’le çalıştığımız günler bitmek bilmiyordu.”
2. Oynadığı Devassa bira reklamından sonra Brezilyalı otoriteler “Kadınları, özellikle de sarışınları küçük düşürüyor” diye isyan edip reklamın yasaklanmasına çalışmışlardı. Çünkü Paris reklamda ultra kısa mini bir elbise giyiyor, birayı vücudunda gezdiriyordu. Valla tanganın vatanı Brezilya’da bile Paris Hilton sınırları zorluyorsa bizim RTÜK ne yapar bilinmez.
3. Mediastar adlı şirket 2009’da Paris’e 34 milyon dolarlık bir dava açtı. Çünkü Paris Avrupa’da katılması gereken etkinlikleri sallamadı. Defalarca uçuş tarihini değiştirdi, uçak biletlerini yaktı, tüm programı altüst etti.
Ali Bey boş versenize Paris Hilton’u. Size ünlü mü yok
Artık millet ünlü numarasını yemiyor
Son yıllarda ünlülerin markalara katkısı giderek azalıyor.
Bath ve St Gallen üniversitelerinin 2007 tarihli araştırmasına göre, sokaktaki adamı pazarlanan ürünü alma konusunda ünlülerle bezeli reklamlar değil, sıradan insanların rol aldıkları motive ediyor.
Yani tüketici, David Beckham, Brad Pitt ya da Scarlett Johansson gibilerinin onayı yerine, kendisi gibi insanlar arasında neyin moda olduğuyla daha fazla ilgileniyor. Geçtiğimiz yıl Mediaedge:cia tarafından yapılan diğer bir araştırma insanların yüzde 35’inin ünlülerin markaların farkındalığını artırmaya, kişiliklerini tanımlamaya ve ilgi çekmelerine katkıda bulunduğunu ortaya koydu. Ancak katılımcıların yüzde 53’ü hangi ünlünün hangi ürünü tanıttığını karıştırdıklarını belirtti.
Anlaşılan o ki “ürün tanıtan ünlü” trendi iyice düşüşte. Markalar boşuna milyonlar akıtmasa da olur.
Hürriyet/Melis ALPHAN