Eğitim

Aliağa-İzmir güzergahında yol çilesi yaz sonu bitecek

Çanakkale'yi İzmir'e bağlayan yolda yaklaşık üç haftadır yoğunlaşan asfaltlama çalışmaları, uzun araç kuyruklarına neden oluyor

Ağır vasıta araçlarına hafta sonu bölgeye giden tatilcilerin de eklenmesiyle "trafik çilesi"ne dönüşen yoldaki çalışmaların gerekli ödeneklerin gelmesi halinde yaz sonunda tamamlanması planlanıyor. Aliağa-İzmir arasındaki devlet yolunda süren asfalt üst yapı çalışmaları nedeniyle ulaşım, bölünmüş yolun bir kısmından iki yönlü olarak sağlanıyor.

Aliağa'nın sanayi bölgesi olması ve çok sayıda ağır vasıtanın bu yolu kullanması nedeniyle yolda uzun araç kuyrukları oluşuyor. Hafta sonu tatili için Foça, Dikili, Bergama ilçelerine gidenlerin de eklenmesiyle, 10 kilometrelik güzergahı kat etmek 1-1,5 saati alıyor. Konuya ilişkin açıklama yapan Karayolları İzmir Bölge
Müdürü Erol Altun, asfalt onarım çalışmalarının 2008'in Eylül ayında başladığını ve aksamadan devam ettiğini söyledi. İzmir-Aliağa arasındaki yolun asfaltlanması için bu kadar sürenin uzun olduğu yönündeki eleştirilerin hatırlatılması üzerine Altun, "Süre uzun değil. Binder tabakası ve ondülasyona uğramış olan asfaltın kazımasını yaptık. Binder seviyesini bitirdik, aşınma tabakasındaki çalışmaları bu seneye bıraktık" dedi. Erol Altun, yapım çalışmalarının kışın değil de trafiğin yoğun olduğu yaz döneminde sürdürülmesine yönelik yapılan eleştirilerin hatırlatılması üzerine, şunları söyledi: "Aşınma tabakasındaki çalışmaların, sıcaklığın belirli aralıklarda
olduğu dönemde yapılması lazım. Döktükten sonra belli bir sıcaklığın altına düştüğü zaman o asfalt sıkışmıyor. Onun için dökünce ortamın sıcaklığı uygun olması lazım ki ani soğuma yapmasın ve asfalt sıkışabilsin. Yani çalışmanın yaz döneminde olması gerekiyordu. Bunu bilmeyenler tabii 'Kışın yapılsaydı ya' diyebiliyor."

Yolun maliyeti 8 milyon TL

Çalışmaların tamamlanmasına ilişkin kesin bir tarih veremeyeceğini ifade eden Erol Altun, "Ama şunu söyleyebilirim, bu sezon sonuna doğru bitirmeyi planlıyoruz, tabii eğer yeteri kadar parayı temin edebilirsek. Ama bitmezse de duble yolun bir tarafını tamamlamış olacağız" diye konuştu. Yolun tamamlanması için toplam 8 milyon TL gerektiğini belirten Altun, 2,5 milyon TL geçen yıl, 2,5 milyon TL de bu sene harcadıklarını bildirdi.

Karayolları İzmir Bölge Müdürü Erol Altun, Menemen-Buruncuk arasındaki 6 kilometrelik bölümün bittiğini, şu anda Menemen ile Seyrek Kavşağı arasında çalışıldığını kaydederek, "Orası da 7 kilometre. Burayı da bitirdikten sonra yolun diğer tarafına geçeceğiz" bilgisini verdi. Aliağa ile İzmir'i birbirine bağlayan bir tane devlet yolunun bulunduğunu hatırlatan Altun, şöyle devam etti: "Belli dönemlerde pek tabii ki onarım ihtiyacı var. Bu yolda ağır taşıtlar yoğun olduğu için yol oluk gibi olmuştu. O zaman da 'niye onarılmıyor' diye ciddi rahatsızlıklar vardı. Şu anda yolun bir tarafında çalışmalar sürüyor, diğer tarafında gidişli gelişli trafik akışı sağlanıyor. Ve oldukça da kısa tutmaya çalışıyoruz. Kavşak aralığına göre değişiyor, ama maksimum ortalama 2
kilometrelik kesimi araç trafiğine kapatıp, orayı tamamladıktan sonra öbür 2 kilometreyi kapatıyoruz. Yani trafiği minimum etkileyecek düzeyde çalışıyoruz.

Tatilcileri göz önüne alarak pazar günleri de çalışmıyoruz. Cumartesi akşamı yaptığımız yeri bitirmiş oluyoruz, makinelerimizi oradan çekiyoruz, pazartesi tekrar iki kilometrelik bölümü kapatıp devam ediyoruz." Trafiğin daha düzenli akışının sağlanması için sürücülerin yol boyunca trafik kurallarına uymasını isteyen Altun, "Sürücülerimizden biraz sabırlı olmalarını diliyorum" dedi. (AA)