Alman Media Markt, Türkiye’ye yatırımı artırıyor!
Türkiye operasyonlarında havlu atan yabancılara karşın Alman Media Markt, Türkiye’ye yatırımı artırıyor. 2014’te Türkiye’ye 8-10 yeni mağaza açmayı planlayan grup, 2 bin kişilik ek istihdam hedeflemiş durumda...
Best Buy, Electronic Partner ve Darty’nin ardından pazardan çekileceği konuşulan Alman Media Markt firması, pazardaki yatırım miktarını artırıyor. Media Markt’ın Köln’deki genel merkezinde Türk gazetecileri ağırlayan Media Markt üst yönetimi, “Türk ekonomisine güvenimiz tam” mesajını verdi. Media Saturn Holding Uluslararası Satışlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Leisten, Türkiye’deki koşulların yatırıma engel olmadığını söyledi. 2014’te Türkiye’ye 8-10 mağaza açmayı planlayan grup, 2 bin kişiye ek istihdam sağlayacak.
Hedef pazarIMIZ Rusya ve Türkiye
Yeni büyüme planlarının Rusya ve Türkiye üzerine olduğunu belirten Peter Leisten, “15 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Ancak asıl hedef pazar Rusya ve Türkiye. Türkiye ekonomisinin çok yakında Almanya’yla aynı düzeye geleceğine inanıyorum. 2013'te dünyada 45 mağaza açtık. Bunun 10'u Türkiye’deydi. 2014’te de agresif büyümeye devam edeceğiz” dedi.
Mağaza müdürünü ortak ediyor
Bir Metro Group kuruluşu olan Media Saturn Holding’in yıllık 21 milyar euro gelire sahip olduğunu açıklayan Leisten, bu başarılarının altında “Merkezden uzak yönetim” modellerinin yattığını söyledi. Uygulamayla mağaza müdürlerine cironun yüzde 10’unu verdiklerini anlatan Leisten, “Zarara da kara da ortak yapıyoruz. Bu da performansı artırıyor” diye konuştu.
Yabancı gidişinde payımız vardır
Türkiye pazarından ayrılan yabancı zincirlerin en büyük hatasının merkezden yönetim olduğuna işaret eden Peter Leisten şunları kaydetti: “Darty, Fransa’daki modelin aynısı Türkiye’ye uyarlamaya çalıştı. Yine Best-Buy da Amerikan modelini Türkiye’ye taşımak istedi. Biz insiyatifi mağaza müdürüne bırakıyoruz. Ne kadar ürünü, ne oranda, hangi fiyata satacaklarına kendileri karar veriyor.”
Hedef %30 büyümek
MedIa Saturn Türkiye CEO’su Bülent Gürcan, "Bu yıl 8-10 yeni mağaza açıp 2 bin yeni istihdam oluşturacağız. 2013’ün ikinci yarısında Media Markt’ın faaliyet gösterdiği 15 ülke içerisinde en çok büyüyen ülke olduk. Bu yıl sektörün yüzde 15 büyümesi hedefleniyor, hedefimiz yüzde 30 büyüme” dedi.
Taksit sınırı etkili oldu
BÜLENT Gürcan, kurdaki artışı henüz fiyatlarına yansıtmadıklarını da söyledi. Gürcan şunları anlattı: “Yüksek kur fiyatlara yansıyacaktır. Ama ben yine de Türk halkının tüketimi kısacağına inanmıyorum. Taksit sınırlaması satışları yüzde 20 düşürdü. Ancak Sevgililer Günü'nde yeniden artış olur" diye konuştu.
Akşam