AVM

Alman Prime’den Sivas’a AVM!

İki Alman sanayici ailenin 15 ülkede gayrimenkul yatırımı yapmak için kurduğu Prime Development, Sivas’a AVM yatırımına başlıyor. Prime Mall Sivas, 150 milyon dolarlık yatırımla gerçekleşecek.

İki Alman sanayici ailenin 15 ülkede gayrimenkul yatırımı yapmak için kurduğu Prime Development, Sivas’a alışveriş merkezi yatırımına başlıyor.


Prime Mall Sivas, 150 milyon dolarlık yatırımla gerçekleşecek. Prime Mall İskenderun, Prime Mall Antakya ve Prime Mall Gazianteple İstanbul değil Anadolu’da yatırımı tercih eden grup, bundan sonraki yatırımlarını da Anadolu’da sürdürecek.


Prime Development’ın Genel Müdürü Artuğ Çetinle bir araya geldik. Çetin, Alman yatırımcı grubun 2.5 milyar dolarlık varlık yönetimi fonundan altın payı 500 milyon dolarla Türkiye’nin aldığını söylüyor. Grup olarak hem AVM yatırımları, hem de kiralama ve işletme gibi hizmetleri de verdiklerini anlatan Çetin, “İki şapkamızla Türkiye için önemli değer yarattık. Ödüllü üç AVM’mizdeki 500 mağazadan 5 bin kişi ekmek yiyor. Dolaylı olarak 20 bin kişiye vesile oluyoruz. 250 milyon dolar ciromuz, yılda 25 milyon ziyaretçimiz var” diyor.


Alman yatırımcıların Türkiye’ye kısa değil uzun vadeli baktığını ve birçok pazara göre daha fazla inandıklarını ekleyen Çetin, “Hisse senedi yatırımı gibi Türkiye’in kaymağını yiyip, rantı alıp gidenlerden değiliz. Biz iş sahası yaratıyoruz, para burada kalıyor” diyor.


Yatırımlara Anadolu’da devam edeceklerini söyleyen Çetin, Sivas’ı neden seçtiklerini  “Sivas 800 bin kişilik çekim alanına sahip. 750-800 milyon Euro’luk orta ve kısa vadede tüketim var. Sivas güçlü bir şehir. Kent dışında yaşayan 7 milyon Sivaslı olduğu söyleniyor” yorumunu yapıyor. Yatırım için de şu bilgileri veriyor:  “Sivas’ın ilk alışveriş merkezini yapıyoruz. 6 yıl sonunda portföyümüz Sivas AVM ile 650 milyon dolar olacak. 35 bin metrekarede 120 mağaza ile hizmet vereceğiz. 3 yıldır arayış içindeydik.  Mimari çalışmalarımız bittiğinde lansman yapacağız. Marka karmamızı Sivaslıların talepleri doğrultusunda anketle belirleyeceğiz. Şimdiden yerli yabancı markalardan çok büyük bir talep var. Türkiye’deki yatırımlarımızda 10 yılda milyar doları buluruz diyorduk, buna doğru gidiyoruz.”



Jale Özgentürk / Hürriyet