Turizm

Alman turistlerin tercihi Antalya oldu!

TÜROFED Başkanı Ayık ise "Fiyat cazibesine Alman pazarı çok olumlu tepki verdi. Rusya'da da aynı fiyat cazibesi yaratıldı ama beklenen olmadı" diye konuştu.

POYD Başkanı Kızıldağ "Birçok otel yüzde 100 doluluğa ulaştı, Antalya bölgesinde bayramda yer bulmak zor" dedi. TÜROFED Başkanı Ayık ise "Fiyat cazibesine Alman pazarı çok olumlu tepki verdi. Rusya'da da aynı fiyat cazibesi yaratıldı ama beklenen olmadı" diye konuştu.


Ramazan Bayramı'nda Antalya bölgesindeki otellerde doluluğun yüzde 100'e ulaşması bekleniyor.


Turizmcilerin "yüksek sezon" olarak adlandırdığı Temmuz ayında otellerin önemli bölümünü yabancı ziyaretçiler doldursa da bayramda müşterilerin yüzde 20 ile yüzde 30'unu yerli turistler oluşturacak.


Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ali Kızıldağ, Temmuz ayının ortasına denk gelen Ramazan Bayramı dolayısıyla otel rezervasyonlarının dolduğunu belirterek, "Birçok otel yüzde 100 doluluğa ulaştı, Antalya bölgesinde bayramda yer bulmak zor" dedi.


Ramazan nedeniyle iç pazarda durgunluk yaşandığını, insanların bu ayı evinde geçirdiğini vurgulayan Kızıldağ, yaz tatiline denk gelmesi nedeniyle bayrama yoğun talep ve doluluk bulunduğunu kaydetti.


Temmuz ve ağustos aylarının normalde en yüksek doluluk oranlarının gerçekleştiği aylar olduğuna dikkati çeken Kızıldağ, Eylül sonuna kadar otellerin yüksek dolulukla çalışacağını söyledi.


"2015 çok büyük kayıpla kapatılıyor"


Genel olarak bakıldığında turizm açısından 2015'in kayıp bir yıl şeklinde tanımlanabileceğini dile getiren Kızıldağ, Rus ve Avrupa pazarlarındaki gerilemenin ciddi maddi kayıplara neden olduğunu bildirdi.


Kızıldağ, Antalya'da pazar kaybı nedeniyle otellerin durumuna göre fiyatlarda yüzde 10-20, hatta bazı otellerin yüzde 40-50 oranında indirime gittiğini ifade etti. 2015'in zor bir yıl ocağını geçen yılın son aylarından itibaren ifade etmeye başladıklarını ancak ciddi bir çözüm üretilemediğini, geçici çözümlerin de tutmadığını savunan Kızıldağ, şöyle konuştu:


"Tavsiyelerimize kulak verilseydi belki de birkaç milyon dolarlık işlerle milyar dolarlık kayıplarımız kurtarılabilirdi. Rahvan, yürüyen at konumunda devam ettik, koşamadık. Yüzde 15-20 turizm geliri kaybı var, bu aynı zamanda ülkemizin kaybı. Turizm konsept bir sektör olduğu için teker yavaş döndüğünde birçok sektör de yavaşlar. 2016'nın da çok iyi bir sezon olacağını düşünmüyorum fakat 2017 ve sonrasını kurtarmak için mutlaka bir projeksiyon ortaya konulması lazım."


Kızaldağ, turizmin rehavete gelen bir sektör olmadığına dikkati çekerek, "Biz 41 milyon turiste, 35 milyar dolarlık gelire hep yeni stratejiler geliştirerek, uyanık kalarak geldik. Özel sektörün ve kamunun rehavete düşme lüksü yok. Turizm bir milli meseledir" ifadelerini kullandı.


"Alman pazarında bu yıl ciddi artış var"


Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık da hareketli bir Ramazan Bayramı'na hazırlandıklarını, tatil planlayanların acele etmesi gerektiğini belirterek, tesislerin ciddi şekilde dolduğunu söyledi.


Her bütçeye uygun tatil imkanı sunan Antalya'daki otellerin bayramda yüzde 100 doluluğa ulaşacağına işaret eden Ayık, bu ilginin yaz tatili olması dolayısıyla bayramdan sonra da devam edeceğini vurguladı.


Ayık, temmuz ve ağustos aylarında hem yurtiçinden hem de yurtdışından diğer aylara göre talepte artış yaşandığının altını çizerek, "Çünkü tatillerin üst üste geldiği döneme denk geliyor. Okullar, sınavlar derken tatil insanların aklına bayramdan sonra gelecek. İç pazarla ilgili beklentilerimiz var" dedi.


Alman pazarında bu yıl ciddi bir artış olduğunu kaydeden Ayık, "Yarattığımız fiyat cazibesine Alman pazarı çok olumlu tepki verdi. Rusya'da da aynı fiyat cazibesi yaratıldı ama beklenen olmadı" dedi. 


Akşam