Almanya'daki 100 kilometrelik bisiklet otobanı açılıyor!
1790 yılında bir kalas parçasının iki ucuna birer tekerlek koyularak icat edilen bisiklet, o yıldan beri popülaritesini hiç kaybetmedi. İnsan gücü ile ilerleyen bu ulaşım aracı yurt dışında ülkemizde olduğunda daha çok seviliyor.
1790 yılında bir kalas parçasının iki ucuna birer tekerlek koyularak icat edilen bisiklet, o yıldan beri popülaritesini hiç kaybetmedi. İnsan gücü ile ilerleyen bu ulaşım aracı yurt dışında ülkemizde olduğunda daha çok seviliyor. Öyle ki, Almanya’daki bisikletçiler ilk defa kendi otobanlarına bile sahip olacak...
Almanya geçtiğimiz günlerde tamamı 100 km’ye varacak bisiklet yolunun ilk 5 km’lik kısmını açtı.
Bu dört metre genişliğindeki patikayı, yolun sadece beyaz çizgilerle ayrıldığı ve arabalarla paylaşıldığı tipik bisiklet yollarından ayıran şey, tamamen bisikletlere özel olması.
Bisikletlere özel bu yolda bisiklet sürmek, şehirler arası yolda araba sürmeye benziyor. Sollama şeridi, üst geçit ve kavşaklarda alt geçitler bulunuyor. Aynı zamanda sokak lambaları var ve kış aylarında karlar temizleniyor.
Gaia’da yer alan habere göre, şehir plancıları bu EuroVelo bisiklet rotasını banliyölerde yaşayan insanları düşünerek yapmış. Yol genişleyerek batıdaki 10 şehri ve dört üniversiteyi birbirine bağlayacak. Bu şehirlerden bazıları Duisburg, Bochum, Hamm. Yol öncelikle Ruhr Endüstri Bölgesi’ndeki artık kullanılmayan eski tren yayları boyunca ilerleyecek. Aynı zamanda ulaşım açısından da kolay olan yolun iki kilometrelik alanı çevresinde iki milyon insan yaşıyor.
RVR isimli bölgesel kalkınma grubunun konuyla ilgili bitmiş bir çalışması, her gün otoyollardan 50 bin aracın böylece azalacağını öngörüyor.
Birçok kentsel projede olduğu gibi bisiklet yolunu tamamlayabilmek için para kaynağı engelini aşmak gerekiyor. Yol çalışmaları ve su yollarından Federal Hükûmet sorumlu olsa da, bu tarz bir altyapı yerel yetkililerin sorumluluğu altında. Fakat bu yerel hükûmetlerin yollar için gerekli bakım, ışıklandırma ve kar küreme gibi ihtiyaçları sağlamakta zorluk çekeceği ortada. Neyse ki bu yüzden bu doğa-dostu ulaşım yolunu desteklemek için 180 milyon avroluk sermaye istenilen yasa sunulmuş durumda.
Hürriyet