Genel

ALO 181 hedefe ulaştı!

Çevre, Şehircilik, Tapu ve Kentsel Dönüşüm hakkında gelen çağrıları karşılayan Alo 181 hattı vatandaşların dertlerine çözüm oluyor. Vatandaşlar hava, su, toprak kirliliği, atıklar ve gürültü şikâyetlerini ilgili birimlere iletebiliyorlar.

Çevre, Şehircilik, Tapu ve Kentsel Dönüşüm hakkında gelen çağrıları karşılayan Alo 181 hattı vatandaşların dertlerine çözüm oluyor.


Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na bağlı bu hat sayesinde vatandaşlar hava, su, toprak kirliliği, atıklar ve gürültü şikâyetlerini ilgili birimlere iletebiliyorlar.


İki yılı aşkın süredir vatandaşların hizmetinde olan iletişim hattını vatandaşlar en çok bilgi almak için aradı. 81 ile hizmet veren hatta geçen yıl 80 bin 908 bilgi araması yöneltilirken 12 bin 976 ihbar, 3 bin 988 ise şikâyet çağrısı bırakıldı.


 2013 yılında yapılan aramalara göre 2014 yılında bilgi aramalarında % 121, ihbar bildirimlerinde ise % 523 artış yaşandığı belirtildi.


 


Vatandaşlar bu hattı belediye ilgili alanına giren çevresel konularda da arayabiliyor. Yapılan aramaların 6 bin 440’ını bu konuyla ilgili çağrılar oluşturdu.


 7/24 hizmet verme esasına göre çalışan Alo 181’e Çevre Yönetimi konusunda 26 bin 597 çağrı bırakılırken 2 bin 340)Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) araması yapıldı.


 


Hattı arayan vatandaşlara tercihlerine göre yasal süreler içinde sms, e-posta ve telefonla geri bildirimde bulunuluyor. Bu aramalar sonrası vatandaşların Alo 181’den memnuniyeti % 85.90 olarak gerçekleşti.


 Vatandaşların 2014 yılında yapmış olduğu çevre kirliliği şikayetleri neticesinde denetim yapılan işletmelere yetkili birimlerce toplam 14 milyon 748 bin 995 TL ceza kesildi.


 


15 Eylül 2014’ten beri Tapu ve Kadastro konularında da hizmet veren Çağrı Merkezi bilgi, ihbar, şikayet ve online randevu işlemlerinde 2,5 aylık dönemde 1658 vatandaşa hizmet verdi.