23 / 11 / 2024
fuzul

Alo 181'e en çok kentsel dönüşüm soruldu!

Alo 181'e en çok kentsel dönüşüm soruldu!

Vatandaşların kentsel dönüşüm, tapu ve kadastro, çevresel konularda soru ve sorunlarının çözüm merkezi Alo 181 hattı oldu.




 

2016 yılında 336 bin 692 vatandaşın aramada bulunduğu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bilgi ve hizmet hattı, kurulduğu dört yıldan bugüne ise 831 bin 122 vatandaşın aramasına yanıt verdi.

 

Geçtiğimiz yıl 32 bin 355 Kentsel Dönüşüm çağrısını karşılayan Alo 181, Tapu Kadastro bilgi ve online randevu hizmetlerini de gerçekleştirdi.

 

2014 yılından bu yana hizmete alınan Tapu Kadastro biriminde çağrı operatörleri en çok online randevu işlemi ve bilgi taleplerini karşıladı.

 

Vatandaşlar bu hizmet sayesinde bulundukları illerde müdürlüklere gitmeden bir telefonla en kısa ve seri şekilde hizmet alabiliyorlar.

 

Çağrı Merkezi bunun yanı sıra Çevre Yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED), Mesleki Hizmetler, Yapı Denetimi, Yapı İşleri konularında da vatandaşın sorularını yanıtladı.

 

Hava, su, toprak ve deniz kirliliği, gürültü, atık gibi çevresel kirlilik şikayetlerini de kayıt alarak sonucunu vatandaşa aktaran iletişim hattına geçen yıl en çok gürültü şikayetinin geldiği bildirildi.

Gürültü konusunda en fazla şikâyette İstanbul başı çekti.

 

Gerek çevre kirliliği ve gerekse diğer konularda yapılan denetimlerde yasalara aykırılık tespit edilen işletmelere cezai yaptırımlar uygulandı.

 

Alo 181 hattı 2016 yılında en fazla İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Kocaeli illerinden aranırken vatandaşların aldıkları hizmetten ötürü memnuniyeti % 88,57 olarak ölçüldü.

 

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki; “Alo 181 hattımız bakanlığımızın uygulama alanına ilişkin tüm konularda bilgi veriyor, çevresel şikâyetleri ilgili kuruluşlara iletiyor ve 24 saat kesintisiz hizmet sunuyor” dedi.

 

Bilgi, şikayet ve ihbar çağrılarının genel dağılımı içinde vatandaşlar % 68,74 oranla en çok bilgi edinmek için Alo 181’i aradı diyen Bakan Özhaseki; “Alo 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar 2016 yılında en çok Kentsel Dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltti. Kira yardımları da bu soruların büyük çoğunluğunu teşkil etti” dedi.

 

Haber AA'da şu şekilde yer aldı


Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, "Bilgi, şikayet ve ihbar çağrılarının genel dağılımı içinde vatandaşlar, yüzde 68,74 oranla en çok bilgi edinmek için Alo 181'i aradı. 2016'da en çok kentsel dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltildi." değerlendirmesinde bulundu.


Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, vatandaşların kentsel dönüşüm, tapu ve kadastro ile çevresel konulardaki sorunlarına çözüm bulmak amacıyla dört yıl önce kurulan "Alo 181 Çevre ve Şehircilik Hattı"na ilişkin geçen yılın çağrı istatistikleri paylaşıldı. İstatistiklere göre, Alo 181 hattını 2016'da 336 bin 692 vatandaş aradı. Hat, kurulduğu günden bugüne kadar olan sürede ise 831 bin 122 vatandaşın aramasına yanıt verdi. Çağrı merkezince geçen yıl 32 bin 355 kentsel dönüşüm çağrısına yanıt verildi.


Vatandaşlar kira yardımlarını sordu

Çevre ve Şehircilik Bakanı Özhaseki, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, Alo 181 hattının bakanlığın uygulama alanına ilişkin tüm konularda bilgi verdiğini, çevresel şikayetleri ilgili kuruluşlara ilettiğini ve 24 saat kesintisiz hizmet sunduğunu aktardı.


Özhaseki, "Bilgi, şikayet ve ihbar çağrılarının genel dağılımı içinde vatandaşlar, yüzde 68,74 oranla en çok bilgi edinmek için Alo 181'i aradı. 2016'da en çok kentsel dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltildi. Kira yardımları da bu soruların büyük çoğunluğunu teşkil etti." ifadesini kullandı.


En çok "gürültü" şikayet edildi

Tapu ve kadastroya yönelik bilgi alma ile online randevu hizmetleri de 2014'ten bu yana Alo 181 üzerinden gerçekleştirilirken, operatörler ağırlıklı olarak bu konular üzerine çağrıları yanıtladı.


Telefon hattı üzerinden çevre yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED), mesleki hizmetler, yapı denetimi, yapı işleri gibi konulardaki çağrılar yanıtlanırken, vatandaşların hava, su, toprak, deniz kirliliği, atık gibi çevresel kirlilik şikayetleri de çözüme kavuşturuldu.


Vatandaşların çağrı merkezine en yoğun şikayette bulunduğu konu "gürültü" oldu. Çağrı merkezince "gürültü" başlığı altında toplam 7 bin 56 kayıt alındı. Vatandaşlar gürültü konusunda en fazla şikayeti İstanbul'dan yaptı.


AA


Geri Dön