Genel

ALO 181'e ilgi artıyor!

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, yaptıkları aramalarda telefon operatörlerine memnuniyetlerini dile getiren vatandaşların ALO 181 sayesinde bir telefonla sorunlarını çözüme kavuşturma ayrıcalığını yaşadığı vurgulandı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın çağrı merkezi olan ALO 181 hattını arama sayısı her geçen gün artıyor BAKANLIKTAN yapılan açıklamada, yaptıkları aramalarda telefon operatörlerine memnuniyetlerini dile getiren vatandaşların ALO I8I sayesinde bir telefonla sorunlarını çözüme kavuşturma ayrıcalığını yaşadığı vurgulandı. 


Vatandaşların yüzde 54"ünün kentsel dönüşüm hakkında bilgiler almak için hattı aradığı belirtildi. Kentsel dönüşümün ardından en fazla aramanın ise çevre yönetimi uygulamalarına ilişkin gerçekleştiği kaydedildi. Bırakılan çağrıların yüzde 89'unun bilgi, yüzde 8'inin şikayet ve yüzde 3'üniin de ihbar olarak kayıt altına alındığı ve ilgili birimlere iletildiği belirtilen açıklamada. "Merkezin en fazla arandığı iller İstanbul. Ankara. İzmir. Adana. Bursa. Kocaeli. Antalya. Konya Mensin. 


ALO 181 "e gelen ihbar ve şikayetler neticesinde şikayete konu olan işletmelere bu yıl toplam 12 milyon 995 ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK HATTI bin 392 TL tutarında ceza kesildi. En fazla ceza İzmir'de kesildi. Çözüm odaklı çalışan çağrı merkezinden vatandaş memnuniyeti geçtiğimiz yıla yöre büvük artış gösterdi" denildi. 


TÜRKİYE VE DÜNYADA BİR İLK? 


Çevre ve Şehirlik Bakanlığı'nın bu hattı hizmete alarak Türkiye İve dünyada bir ilki gerçekleştirdiği kaydedilen açıklamada şöyle denildi: "Bu hat sayesinde vatandaşlar bulundukları yerde il veya ilçe merkezlerine gitmeden de bakanlığın mevzuat alanına ilişkin tüm konularda bilgiler alabiliyor, çevre konularında şikayet ve ihbarlarda bulunabiliyor. Bakanlık yetkili birimleri de ilgili şikayetleri titizlikle inceleyerek, sonucunu çağrı merkezi kanalıyla vatandaşa bildiriyor. Kentsel dönüşüm konulannda da güncel gelişmeler, süreç hakkında yapılması gerekenler operatörlerin pozitif yaklaşımlarıyla vatandaşlara aktarılıyor. 


Çağrı merkezi aynı zamanda tapu-kadastro konularında da Eylül ayından itibaren hizmet vermeye başladı." 


Antalya Yeni Alanya