Genel

Alport Limanı Doğu'nun ticaret üssü haline geldi

Özelleştirildiği 2003 yılından beri 20 milyon dolarlık yatırım ile önemli bir liman haline gelen Trabzon Alport Limanı doğu bölgelerimizin ihracat ve ithalat üssü haline geldi

Albayrak Grubu'nun 2003 yılındaki özelleştirme ile sahibi olduğu Alport Limanı Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin ihracat ve ithalat üssü haline geldi. İstanbul Fuar Merkezi'ndeki Logitrans Lojistik Fuarı'nda kurulan stantta Alport Limanı'nın gelişimi hakkında bilgi veren Alport Limanı Genel Müdürü Muzaffer Ermiş, şartları zorlayarak kapasitenin 8 yılda 3 milyon 900 bin tondan, 10 milyon tona çıkarıldığını belirtti. Liman derinleştirme çalışmalarının sürdüğünü belirten Ermiş, "Dünyanın en büyük 2. denizcilik şirketi MSC'nin ve en büyük 3. şirket CMA'nın Alport Limanı'na servisleri bulunuyor. Yatırımlarımız sayesinde dünyanın en büyük denizcilik şirketi MAERSK'in de 2012 yılında limanımıza servisi olacak" dedi.

TRABZON'DAN VENEZÜELLA'YA

Alport Limanı'nın lojistik işlerini yürüten ve Albayrak Grubu şirketi olan Nakil Lojistiğin Genel Müdürü Bülent Demir ise 2003 yılından bu yana Alport Limanı'na 20 milyon dolar yatırım yapıldığını söyledi. En son 3 milyon avroluk, 144 ton ağırlık kaldırma kapasitesine sahip vinç yatırımı yaptıklarını belirten Demir, "Bu vinç sayesinde önümüzdeki yıl MAERSK firması Alport'a gelecek. 1984 yılındaki İran-Irak savaşında İranlı tüccarlar bu limandan deve kervanlarıyla ticaret yaparlardı. Önemini daha sonra kaybeden limana yaptığımız yatırımlar ile tekrar eski önemini kazandırmaya başladık. Bugün Alport Limanı'ndan İran-Venezüella ticareti gerçekleşiyor. Limanın gelişmesiyle Doğu ve Güneydoğu bölgelerimiz için de servis, ayaklarına gelmiş oldu" şeklinde konuştu.

Özelleştirme ile gelişti

Limanın kamu elinde olduğu dönemden beri çalıştığını belirten Alport Limanı Genel Müdürü Muzaffer Ermiş gelişmeleri şu sözlerle anlattı: "2003 yılından önce yıllık 2 bin konteyner geçişi yapılan Alport'ta şu anda yıl sonu hedefimiz 38 bin konteyner. Ayrıca 1 milyon tonluk fiili elleçleme yapılırken bugün bu rakam 2 milyon 300 bin tona çıktı. Ermenistan kapısının kapalı olması bizim için dezavantaj. Eğer ki bir gün sorunlar çözülürse Avrupa- Asya ticareti bu liman üzerinden yapılacak. Bugün Çin'e yapılan krom ihracatının yüzde 20'si Alport üzerinden yapılıyor."

Muzaffer Ermiş, Bülent DemirSERCAN AKINCI/Yenişafak